autor | zpráva | |||
marek4444 modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
Aký tam je motor? |
|||
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Mne sa tiez jeden motor stale prehrieva. Normalne som tam prirobil ventilator zo zhoreteho regla, na 6V, rozmer tak 2x2cm a uz je to ok. |
|||
StefanAbel modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
začína mi svitať Ty tam máš asi vrtačkový agregát, z neho náhon na tú čínsku rozvodovku a potom na 4 nápravy ak je to tak tak sa nečuduj. a ašte ak sú kola asi 12O mm to je horor. ja som použil tú rozvodovku na 6x6 ale vrtačkový agregát som zanenil za motor solo z neho ide prevod reťazový 1:3 a z toho kardan do tej rozvodovky a na 3 nápravy a čínske s prevodom tuším 1:3 a ako tak to funguje ale tie 4 nápravy a váha to je moc u tak ťažkého stroje musíš mať medzi vrtačkovým agregátom a tou rozvodovkou ktorá je tak na 4x4 jej prevod pomer je tuším 1:1,5 a myslím si že dlho to zaťaženie nevydrží redukčku aspoň 1:4 a až od nej kardan na tú čínu. alebo ak sa Ti to zmesí na tak velké a ťažké hebedo by som ja dal 2 vrtač. agregáty čiže jen jeden na 2 nápravy to by bolo super a mal by si pokoj |
|||
rodrigezv8 modelár Příspěvků: 113 Moje modely Poslat zprávu |
taky neaky ventilator mam, tak ho tam skusim dat a pridam tam aj kus hlinikovej pasoviny a uvidim, ked nepomoze pojde naspet obycajny plechovy motor, bude to pomalsie a bude to viac zrat
je tam brushless kombo z hobykingu, presny vykon motora teraz neviem, este som to nevytiahol z auta
ano Štefan, mam to ako popisujes a dokonca kolesa maju 135mm a napravy prevod iba 1:3 keby som to mal prerobit na na agregaty, by som musel mat dve rovnake sady co jazdene asi nezozeniem a kupovat nove kvôli vykuchaniu sa mi teda poviem pravdu zrovna nechce a musel by som komplet prerobit aj spodok karoserie a aj cely ram a kardany a vlastne vsetko a to uz by bolo lahsie postavit nove auto ako som pisal skusim vylepsit chladenie a uvidim ci to pomoze... |
|||
marek4444 modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
A hreje sa len motor, alebo aj regulátor? |
|||
newPOPE modelár Příspěvků: 383 Moje modely Poslat zprávu |
Co tak zacat niecim jednoduchsim a to kontrolou a mozno optimalizaciou uhlov kardanov a ostatnych veci tak aby to islo naozaj lahucko. Priklad: raz som zle zlozil planetovu prevodovku tak motor bol do par sekund horuci po teste (len motor a prevodovka). Rozobrat zlozit znova aby isla hladucko a motor sa ani nezohrial ani v aute (sic len 4x4 ale kardany skoro rovno). Podla obrazkov tam asi moc miesta nie je no na mna tie kardany su dost "polamane" Hreje sa tak ten motor aj naprazdno na stojane? Tam by som zacal. |
|||
StefanAbel modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
myslím že si to nepochopil musíš mať redučku medzi vrtačkovým agregátom a tými čínskymi rozvodovkami a ty ju asi nemáš čiže výstup z vrtačkového agregátu na 2 stupeň je cca 1200 ot. zredukovať na 6OO ot čiže redučka 1:2 do pomala a až odtial do rozvodoviek a odtial na nápravy tie máš L:3 dostaneš cca 200 ot a 4 nápravy s kolami 135 mm to by malo byť dosť slušné Ten zdvojený agregát beriem ako určitú možnosť čiže máš tam redučku alebo nie ?? moje modely 8X 8 ju majú žiadne chladenie nepomôže kardany do 30 stupňov bez problému to čo som popisal je na vrtačkový agregát 18 V a bat 3S |
|||
rodrigezv8 modelár Příspěvků: 113 Moje modely Poslat zprávu |
ano vela miesta tam uz nie je, tie kardany som uz optimalizoval, toto je uz tretia verzia toho podvozku, dal som tam teraz na skusku iny vrtackovy set s obycajnym plechovym motorom a jednou rychlostou a skusim to na stojane na prazdmo a uvidim
nie nemam tam redukciu, z vrtackovej prevodovky mi to ide priamo na rozvodovku, v tych prevodoch sa nevyznam, mozem kupit redukcku a skusit to ako alternativu ale bojim sa ze to bude potom velmi pomale, viem ze mas mnohonasobne viac skusenosti, ale ako pomoze rozvodovka ked motor bude stale tocit tie iste otacky ? predtym som tam mal ten isty brushless motor ale bol pod karoseriou aj spolu s ovladanim prevodovky medzi kardamni tak som nesledoval/nekontroloval jeho prehrevanie ale zeseklo sa to, tak som to presunul do karoserie a tak odhalil to velke prehrievanie dal som tam teraz na skusku iny vrtackovy set s obycajnym plechovym motorom a jednou rychlostou a skusim to na stojane na prazdmo a uvidim ale na 2S baterku to ide uz teraz pomalsie ako bezna rychlost chodze nemam regulator na obycajny motor co zvlada 3S baterku, to je dalsia vec co mozem skusit Alebo este ma napadlo dat tam brushless motor na mierku 1:8 co je stavany na vecsie a tazsie modely. |
|||
marek4444 modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
Keby si napísal typ toho striedavého motora čo si tam mal a prehrieval sa, bolo by jednoduchšie určovať príčinu prehrievania. Je dosť možné, že je slabý na takú záťaž. ....rozvodovka ak je "do pomala " , ti okrem správneho smeru otáčania hriadeľov pre nápravy zvyšuje krútiaci moment , čiže motor musí vynaložiť menej námahy aby točil kolesami a potom sa aj menej zahrieva.... |
|||
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Ono to chce cas vyladit celu tu zostavu. Mne sa prehrieval motor. Dal som tam silnejsi. Potom mi nasledne zacalo trhat kardany. Kupil som kvalitne. Potom mi zacalo odtrhavat ozubene kolesa od hriadelov, ked som ich mal zalepene lepidlom na hriadele. Musel som ich tam prizvarat. Po roku mi to konecne ide podla mojich predstav. Je fakt blbe, ked sa ti pokazi 20kg model v lese a musis ho na rukach odniest az k autu... Hlavne aby ta nepresla chut venovat tolko casu rozoberanim a skladanim. Bojuj |
|||
rodrigezv8 modelár Příspěvků: 113 Moje modely Poslat zprávu |
mal som tam motor Hobbywing Xerun 21,5T a regulator Hobywing HW-BQ5016 ako som teda pisal dost sa to prehrievalo, mal som to spriahnute s dvojrychlostnou prevodovkou z vrtacky, aj ked teda v inom vlakne tu na fore som cital ze ani teplota cez 60 stupnov nie je problem ked som tam na skusku nechal ten motor Hobbywing Xerun 21,5T bez prevodovky iba s rozdovkou do pomala, skusal som to iba na stojane a bolo to rychle a motor sa zacal zahrievat okamzite, uz po par minutach chodu a pomalsie a tazsie sa rozbiehal potom som skusil iny povodny vrtackovy kit ale jednorychlostny, islo to na stole na stojane hodinu a motor bol iba trocha teplejsi ako vlazny, ale ked som s tym skusal jazdit bolo to pomalsie ako normalna chodza co bolo velmi otravne dalej som tam dal iny vrtakcovy set s plechovym motorom a dvojrychlostnou prevodovkou s 3S baterkou a po byte to malo akceptovatelnu rychlost aj na dvojke, dorobym uchytenie a vyskusam dlhsi test este som na neakych fotkach videl ze niekto ten povodny plechovy motor vymenil za uhlikovy 55T aj taky mam, aj to tiez mozem skusit |
|||
marek4444 modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
Tých xerunov je veľa verzíí , z počtu závitov sa nedá presne určiť výkon(teda mne sa to akosi nedarilo ) , ten môže byť 100w ale aj 150w a stále to bude 21,5T. Treba vedieť aj KV - počet otáčok na volt. Najlepšie by bolo vedieť krútiaci moment, ale ten sa obyčajne udáva pri komutátorových (plechovkách) motoroch a tam platí čím viac závitov tým vačší krútiaci moment ,ale menej otáčok. 55T motor môžeš skúsiť, ale ak je to veľkosť cca 540 možno to bude slabé resp pomalé. Na tak veľký stroj budeš zrejme potrebovať veľkosť 775 , 795 (obyčajne už majú výstupný hriadeľ 5mm )alebo ešte vačší( napr 885) , avšak tie točia na 12v veľký rozsah otáčok podľa typu, takže treba vybrať ten správny podľa toho aké otáčky od motora potrebuješ. ...skúšobná prevádzka "na stojane" je takmer bez záťaže, takže tam sa to nemá vôbec hriať, ak sa hreje už tam , je niečo nedobre... |
|||
Peter team RCPortál Příspěvků: 2167 Moje modely Poslat zprávu |
na toto myslím už nejaký čas..... či by to nechcelo už radu 700..... ten to zvládne naisto..... |
|||
pera2008 modelár Příspěvků: 2548 Moje modely Poslat zprávu |
21.5T-1560KV |
|||
marek4444 modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
1560KV pri 21,5T je len jedna z možností... |