autor | zpráva |
poison modelár Příspěvků: 3389 Moje modely Poslat zprávu |
Nazdar. Pohravam sa s touto myslienku uz hodnu chvilu a naberam odvahu. Chcem to skusit s Trexom 600 N. V sime je to v pohode aj z 200m ale sim je na mile daleko od realu asi. Keby sa nasli nejake rady ako nerozbit vrtulnik tak pomozte. V sime dam mierne do minusu kolektiv a padam chvostom k sebe pri tom ho kocirujem a pri zemi potom do plusu. Robil som to asi 30X ale hladam gule na to spravit to v reale. Chova sa to poodobne ci? Juri nam za chvilu da urcite vediet preco to trenovat. Ak sem naslahame videa bude to zaujimave |
mravecm1 modelár Příspěvků: 608 Moje modely Poslat zprávu |
Od urcitej vysky uz je jedno, ci ides z 50 alebo z 200m. Hlavne je dobre mat doprednu rychlost, resp. ist proti vetru. Inac ti s tym asi nikto iny nepomoze. Musis len najst odvahu. Tiez som mal obavy pred pojim prvym pokusom, ale bol som fakt prijemne prekvapeny, ako to islo bezproblemovo. Len co by som ti poradil... pocitaj s tym, ze listy budu mat v skutocnosti trochu menej energie ako v sime, takze musis pracovat velmi citlivo s kolektivom a nezacinat brzdit prilis skoro... cca 2-3 metre nad zemou. Hlavne zlahka, aby sa ti hned nezastavil rotor. A pocas klesania dat naozaj len MIERNE do minusu. Prilis velky uhol ti tiez bude brzdit rotor. Ked som ja prvykrat autorotoval z velkej vysky, tak sa mi zdalo, ze helina skoro neklesa . http://www.youtube.com/watch?v=6Q7bnE4Eg2s |
poison modelár Příspěvků: 3389 Moje modely Poslat zprávu |
Trosku mam obavu z dopredneho letu mozem pri tom aj cuvat? Je mi to prirodzenejsie a nemusim ho potom otocit. Nahodim stare listy a uvidim ci budem mat gule. |
mravecm1 modelár Příspěvků: 608 Moje modely Poslat zprávu |
Ja som zatial neskusal cuvat pri autorotacii, vzdy len cumakom napred a otocenie az pred pristatim, ale myslim, ze na tom asi nezalezi |
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
30x v sim sa mi zdá byť málo. Ktorý sim máš, kolega tu čo je maniak do autorotácie vravel že Phoenix je dosť nereálny, on používa RealFlight. Ja som ale trénoval v Phoenix a to normálne aj na chrbte, až ked mi to tam dobre šlo tak som sa odvážil v reáli a spravil som ich 3x po sebe - úplná malina. A v nedeľu som bol rád že to viem, lebo som zachránil heli od pádu ale lyže ostali na zemi, tak som autorotoval, znížil otáčky tesne pred pristátím na minimum a tak pristál, škoda bola len zhruba 15€. S tým cúvaním by to malo ísť, ale mi to je nejaké neprirodzené, skús radšej letiet zľava alebo zprava k sebe. Mimochodom, odporúčam veľkú plochu na pristavanie, mne sa nepodarilo pristáť hneď predo mnou, vždy niekde 10-20m ďalej než som plánoval. |
Ludo_ZA modelár Příspěvků: 567 Moje modely Poslat zprávu |
Ja doporučujem zo začiatku nastaviť krivku plynu tesne pod bodom, kde vrtuľník visí. V tomto režime klesať pod uhlom 45° a trénovať "flare" (neviem slovenský ekvivalent) tesne nad zemou. Tento režim dáva dostatok času na pristátie a podľa zvuku pekne počuť ako pracujú otáčky rotora (aspoň u elektra). Skúšal som to a funguje to, škola len, že nelietam na tráve. To, že sa človek preletí je bežné a možno aj dobré. Len pozor aby to nedopadlo takto: http://www.youtube.com/watch?v=jC6WrlFxPuY&feature=player_embedded |
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
helicobacter: myslíš asi pitch-krivku, nie plyn - ten je predsa vypnutý. Robiť si na to režim s inou krivkou je chyba, lebo si naučený na niečo iné a to len popletie. Iná krivka než +-11 až 14 nemá pri akrobatickom lietaní význam. A 45° sa mi zdá byť prehnane veľa. Mňa autorotácie dosť fascinujú, to je hlavný dôvod prečo som teraz rozbehal VBar governor s Bailout. Ešte som nemal skrz nevhodný terén možnosť otestovať autorotáciu s bailout, ale aj to príde - autos bez strachu koľko srdcu ráči |
Audino modelár Příspěvků: 2521 Moje modely Poslat zprávu |
odkaz na Youtube to naljepsie na koniec! Peto,toho poznas,ne?skolenie cez mobil na luke!hahahahaha odkaz na Youtube odkaz na Youtube Bolestive to bude asi vzdy. |
mravecm1 modelár Příspěvků: 608 Moje modely Poslat zprávu |
benko: myslim, ze si ho nepochopil. Podla mna naozaj myslel plyn (nie pitch). Inac povedane, treba nastavit najnizsie mozne otacky, kedy este vrtulnik visi (resp. tesne pod tymto bodom), vdaka comu sa helina bude pocas klesania spravat viacmenej rovnako ako pri normalnej autorotacii, ale ked zacnes pred dosadnutim pridavat kolektiv, rotor nebude tak stracat otacky, ako keby si mal naozaj vypnuty motor. To ti da moznost manevrovat a bezpecne pristat aj v pripade, ze s naozaj vypnutym motorom by si to uz asi nezvladol |
Ludo_ZA modelár Příspěvků: 567 Moje modely Poslat zprávu |
Tak som to myslel. Ďaľšou možnosťou je pohrať sa s "bailout" ale toho sa celkom bojím, keď viem, čo to dokáže urobiť. |
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
mravecm1: Ahá, máš pravdu, zle pochopené. Takto to má asi význam. helicobacter: myslíš rýchle zrýchlenie z nula otáčok na max ? To je práve výhoda VBar 5.2 - on nechá motor bežať na nízkych otáčkach, podľa mojich meraní na stole to je okolo 400-500 rpm, ten beh vraj skrz voľnobeh nemá žiadny vplyv na autorotáciu, ale ak motor potrebuješ - nabehne veľmi rýchlo, príčom vďaka svojmu neustálemu behu šetrí prevody. Tak to mám nastavené, skúšal som to na zemi viac krát, vyzerá to v pohode. |
Ludo_ZA modelár Příspěvků: 567 Moje modely Poslat zprávu |
Lenže to je VBar, tam nie je čo riešiť . |
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
Vie ešte niekto iný okrem VBar bailout ? Pokial viem len Helijive, je tam nejaký rozdiel ? |
Ludo_ZA modelár Příspěvků: 567 Moje modely Poslat zprávu |
Helijive je dosť agresívny (zle nastavený jive strhá prevody). Bailout taktiež dokáže Scorpion či YGE. V Caste sa dá jeho intenzita dokonca nastaviť. (Len tak zbežne, o bailoute by sa dal napísať celý článok) |
poison modelár Příspěvků: 3389 Moje modely Poslat zprávu |
Dik za dobre rady ta rada s otackami tesne pod visenim sa mi lubi. Taky trosku zdravy podfuk Sim mam Phoenix. Ivan poznam a aj to video uz davno poznam. |