autor | zpráva | |
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte, zalozil som toto vlakno z dovodu, ze v nom chcem postupne zdielat vyvoj mojich lietadiel. Hladal som na RC Groups modely lietadiel a formu stavby, ktora ma zaujala. Vid link: P 51 Mustang (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=859736) MIG 3 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1504266) Problem vidim v tom ze su to navrhy s rozpatim 32" resp 30" (teda cca. 81 resp. 76 cm). Moja prva otazka znie mozem zvacsit mierku planu do takej miery ze dostanem rozpatie cca. 120 cm? Je mi jasne ze to bude mat dopad na odporucane komponenty ako motor, regulator, serva, baterky a podobne...ale bojim sa ze kazdy plan ma svoje hranice a do nekonecna sa zvacsovat neda. Mozete mi prosim dat spatnu vazbu, co je mozne a co nie? Dakujem moc. <Edit: 8.1.2012> Tak po dlhej prestavke a rozmyslani som sa nakoniec rozhodol pre P 51 Mustang. Dokonca som sa rozhodol zachovat mierku. Co sa chystam zmenit je riesenie kridla a kokpitu - chcem aby vyzeralo maketovejsie a zaroven chcem spevnovat niektore casti ktore sa mi zdaju byt konstrukcne slabe v povodnom navrhu. V tomto vlakne sa pokusim popisat co najdetailnejsie cely postup prac. Dufam ze to dopadne dobre |
|
Bumpy_SK modelár Příspěvků: 1301 Moje modely Poslat zprávu |
ja nevidim dovod preco nie? snad len, ze ked zvacsis model, tak musis pouzit aj vacsi (hrubsi) material PS: ak spravis toho miga tak posli nejake foto,info http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=1443 http://www.volny.cz/skocdopoler/Pomalolety/Mig3/Mig3.htm |
|
Peter team RCPortál Příspěvků: 2167 Moje modely Poslat zprávu |
v princípe nie je problém vo zväčśovaní plánika, treba si ale uvedomiť, že klasickým zväčšovaním na kopírke zväčšuješ aj chyby a odchýlky - a samozrejme, nesmieš zabudnúť a zvážiť použité materiály a konštrukčné uzly potrebné pre novú veľkosť. ale v princípe - žiadny problém |
|
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Ano viem ze material musi zohladnovat velkost modelu, ale mohol by si mi prosim blizsie vysvetlit pojem konstrukcne uzly? Predpokladam ze sa jedna o miesta spojov vacsich dielov, resp. miesta kde sa zvacsenim mierky zvacsi aj plocha zatazenia na material a tym bude treba porozmyslat nad spevnenim, ci? Dakujem. |
|
Peter team RCPortál Příspěvků: 2167 Moje modely Poslat zprávu |
ide o to, že zväčšením modelu budeš potrebovať väčśi (rozumej hlavne ťažší) motor, baterky, a v neposlednom rade aj celý model je ťažší. Takźe potrebuješ lepšie rozložiť sily okolo podvozku, hlavný nosník, motorové lože, uchytenie bateriak. V týchto uzloch nejde len o zmenu hrúbky materiálu, ale hlavne o konštrukčné úpravy. Neber toto ako dogmu, záleží na konkrétnej konštrukcii modelu a jeho zväčšení. Pomôckou by ti mohlo byť pozrieť konštrukčné riešenie podobných modelov vo veľkosti, na ktorú zväčšuješ. |
|
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Aha, Dakujem, toto budem urcite brat v uvahu pri stavbe. Cenna rada. |
|
Redlline modelár Příspěvků: 348 Moje modely Poslat zprávu |
Ten MIG3 je zaujímavý. Pekne lietadielko. |
|
igel modelár Příspěvků: 959 Moje modely Poslat zprávu |
V prvom rade ide o stavebny material. Pokial pouzivas cokolvek bublinkove, ma to svoje hranice. Budes musiet vystuzovat tak, ze vaha neumerne narastie. |
|
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Ale s bublinkami sa dá pracovať, v spojení s inými materiálmi (balzový, papierový, laminátový poťah, uhlíková výstuž) a v správnej hrúbke je to pri správnom dimenzovaní dostatočne pevné s primeranou hmotnosťou. A tiež sa dá pekne kombinovať využitie EPS a XPS a pod. Alebo sa to dá použiť v tenkom profile ako základ pre laminátový nosný povrch. Aspoň taká je moja skúsenosť pri stíhačkách do 2000mm a chystám sa pokoriť túto hranicu, i keď to už samozrejme nie sú čistokrvné polystyreňáky. |
|
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Tak po dlhej prestavke a rozmyslani som sa nakoniec rozhodol predsa len pre P 51 Mustang. Dokonca som sa rozhodol zachovat mierku. Co sa chystam zmenit je riesenie kridla a kokpitu - chcem aby vyzeralo maketovejsie a zaroven chcem spevnovat niektore casti ktore sa mi zdaju byt konstrukcne slabe v povodnom navrhu. Mojim cielom je zacat sa ucit riesit niektore konstrukcne problemy aby to pri mojich dalsich stavbach bolo citelne . Plany ktore som stiahol z webu boli stavane na A3 format. Vytlacil som ich a pospajal nasledovnym sposobom. Spendliky sa postarali o to aby som sa nesekol pri zliepani. |
|
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Ako stavebny material som zvolil 7mm Thermoplan (depron) z Hornbachu. 7mm bude na stavbu konstrukcie trupu + rebier kridla. 4mm pouzijem ako obal pre krydlo. Jednotlive tempalty som preniesol na depron a postupne vyrezal. (centralny panel 1x a ostatne panely po dva kusy). Je dolezite aby ste si prekreslili na depron co najviac udajov ktore su v template..pomoze to pri dalsich krokoch. |
|
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Ked som mal vyrezane vsetky kusy trupu, namatkovo som ich zlozil a chvala bohu licovali. Potom som si zvolil dva referencne body, ktore mi pomozu pri zliepani jednotlivych kusov, aby som sa nemohol seknut. Jeden referencny bod uz bol v templatoch urceny, a to tazisko. a druhy som zvolil v prepazke medzi motorovym priestorom a vnutrom lietadla. Tieto dva body postacili na fixovanie celej konstrukcie. Pri skladani mi velmi pomohla stredova os ktora bola zakreslena v template, kedze som ju mohol krasne porovnavat ci sa mi licuje. |
|
Redlline modelár Příspěvků: 348 Moje modely Poslat zprávu |
Vyzerá to super , chlape len tak ďalej! |
|
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Teraz nasleduje objednavka z HK. Takze budem mat dostatok casu si premysliet dalsie kroky. Kym tu nebudem mat vsetky potrebne vnutornosti, nemozem pokracovat. Dalsie kroky su: 1.) Zlepit diely (az ked budem mat jasne vyriesene rozmiestnenie vnutornosti a vsetkych konstrukcnych zmien) 2.) Vybrusit ho do tvaru lietadla 3.) Kridlo a riadiace plochy Co chcem na povodnom plane zmenit: a.) Kridla nechcem mat rovne, ale chcem mat dihedral (V tvar kridla) pod uhlom 5 stupnov ako Mustang v reale. Na to planujem vypracovat pozdlzne spojky rebier z balzy resp. nejakeho pevneho dreva. Bude uz zastresovat aj funkciu spojky. b.) Templaty rebier su robene tak, ze spodna strana kvapky je rovna co sice poskytuje maximalny vztlak pri nizkej rychlosti ale ja sa chcem priblizit maketovosti aj tu a dopracujem template tak aby aj spodna cast bola mierne kvapkova, samozrejme menej ako horna. c.) Motorovy priestor posilnim balzou tak ze bude priecka aj na prednej strane prepazky ale aj vo vnutornej strane , ktore budu spojene srobom...to by malo postacit na to aby sa motor pri svojom tahu nevytrhol z konstrukcie. d.) Samotny vnutorny priestor chcem spevnit tym ze niektore casti prelepim tenkou balzou. e.) Budem rozmyslat nad systemom odnimatelneho kridla. f.) Chcem vytvorit realny kokpit z PET flase pouzitim teplovzdusnej pistole a dat mu spravny sklon. g.) Dorobim mu aj fixny podvozok s najvacsou pravdepodobnostou. Viem ze je lietadlo rozmerovo male a asi velke sily pri jeho vahe a rozmeroch nan posobit nebudu, ale je to moja prva stavba a chcem sa zaoberat aj otazkami ktore pri dalsich vacsich modeloch urcite budem musiet riesit. Je mi jasne ze budem musiet pri spevnovani davat pozor aj na samotnu vahu. Ale co som tak na rychlo pocital, pri rozpeti 86 cm, ktore momentalne vychadza, mozem ist do vahy cca 500g max 600g a celkove plosne zatazenie kridla by to zvladlo...pohybovalo by sa od 40g/dm2 do 55g/dm2 (su to velmi hrube rozpocty) |
|
Chavez modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
Dakujem moc. Caka ma vela roboty ale musim povedat ze ma to bavi |