Uživatelské jméno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor zpráva
marcel3032
modelár

Příspěvků: 62

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 13. 12. 2015 o 14:26 | odkaz na příspěvek
Ešte som našiel profil E-392. Má väčšiu aerodynamickú jemnosť a aj má väčší maximálny uhol nábehu..... Máte s týmto profilom niekto skúsenosť?
Bydlisko: Zvolen ( 24 rokov )
BOravec
modelár

Příspěvků: 577

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 21. 12. 2015 o 22:12 | odkaz na příspěvek
Profilov sú tisíce, to sa budete rozhodovať celý život. Vačšina profilov Eppler, ktoré sa hodia pre modelárske účely boli pôvodne určené pre skutočné vetrone. Dnes existujú profily určené pre modely. Najjednoduchšie je urobiť si štatistiku modelov, ktoré sú na trhu s podobným konštrukčným krídlom, podobnej hmotnosti a s podobnou plochou krídla. Nič tým nepokazíte a budete mať istotu, že model bude lietať dobre....
Bydlisko: Bratislava
marcel3032
modelár

Příspěvků: 62

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 22. 12. 2015 o 07:11 | odkaz na příspěvek
Asi tam dám ten E-392, je modernejší a vychádzal z nich najlepšie.....
Bydlisko: Zvolen ( 24 rokov )
japro
modelár

Příspěvků: 342

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 22. 12. 2015 o 09:56 | odkaz na příspěvek
Aj keď je modernejší a .... ??? Príklad : existuje veľa súčasných modelov so staručkým Clark Y a lietajú perfektne.
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
marianr
modelár

Příspěvků: 1466

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 22. 12. 2015 o 13:57 | odkaz na příspěvek
Bolo by dobré trochu rozviesť to perfektné lietanie s Clark-Y. 8-)

Termika? Hotliner? Samokrídlo??? 8-)))

Lebo aj rovná doska lieta perfektne... (v hale napríklad)
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
marcel3032
modelár

Příspěvků: 62

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 22. 12. 2015 o 14:17 | odkaz na příspěvek
japro:
Aj keď je modernejší a .... ???

a polárach mu vychádzala nejlepšia aerodynamická jemnosť a mal najväčší maximálny uhol nábehu.... Aj keď maximálny rozdiel medzi profilmi bol 15% v jemnosti.... A ten rozdiel sa určite skryje v zle urobenom prechode krídlo trup, v škáre medzi krídelkom a krídlom.
Bydlisko: Zvolen ( 24 rokov )
Fasciman
modelár

Příspěvků: 914

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 22. 12. 2015 o 19:44 | odkaz na příspěvek
E-392 vo výhode na ktorú poukazuješ je podľa mňa profil pre nízke rýchlosti (tým pádom aj relatívne malé hmotnosti) v kombinácii s malými hĺbkami krídla, teda pre podmienky modelov s nízkou hodnotou Re - čísla. Pre "pomalolety" - vetrone. Len tam má vztlak aj na tých extrémnych uhloch nábehu.

Ak chceš proste stavať elektrovetroń o rozpätí 2,5 metra do termiky, tak výhodu profilu v zmysle zachovania vztlaku aj pri vysokých uhloch nábehu využiješ, ak bude mať model hmotnosť do cca 1 kg (rýchlosť do cca 10 m/s) a hĺbku krídla cca do 18 cm.

http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=e392-il


Tu si vypočítaj svoje predpokladané číslo Re:

http://airfoiltools.com/calculator/reynoldsnumber

Je to závislá od "hĺbky krídla", od predpokladanej rýchlosti v m/s (tým aj od váhy modelu) a od média, v ktorom sa krídlo pohybuje (vzduch).

Proste cca 7 stupňov alfa u E-392 pre krídlo (a model v danej rýchlosti) pre Re cca 125 000, kde je najlepší pomer v zmysle maximálnej hodnoty rozdielu súčiniteľu vztlaku k súčiniteľu odporu (Cl/Cd).

Podľa mňa, ja by som dal Selig S 3021:

http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=s3021-il

a model by som navrhoval pre Re = 200000.

Rovná spodná strana, ľahká stavba, ideál.

Hĺbka krídla min. 22 cm, prevádzková rýchlosť aspoň 13 m/s, čo by pri rozpätí cca 2,5 metra mohlo zodpovedať min. 1500-gramovému modelu elektrovetroňa. S 3021 je tiež profilom, ktorý má vysoké alfa kým spadne vztlak, tiež ide o profil pre nízke Re čísla ale nie až tak nízke ako je to u E-392.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
marcel3032
modelár

Příspěvků: 62

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 23. 12. 2015 o 09:46 | odkaz na příspěvek
Ide o to, že na trupe ktorý mám je hĺbka krídla 24 cm. A nie je S 3021 laminárny profil, ktorý ak zle vyjde tak je výsledok horší ako profil turbulentný?
Bydlisko: Zvolen ( 24 rokov )
DanR
modelár

Příspěvků: 321

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 23. 12. 2015 o 10:02 | odkaz na příspěvek
...veľa termických vetroňov má profil HQ 2,5/9.

Išiel by som cestou štatistík. Roztriedil by som vetrone na termiku, rýchlosť, opadanie,... Potom by som si vybral skupinu, ktorá mi najviac vyhovuje. Potom by som si naguglil predávané vetrone s takými vlastnosťami a pozrel, ktorý profil prevláda. Potom by som si pozrel recenzie na danú skupinu čo kto píše.
Bydlisko: doma =))
Fasciman
modelár

Příspěvků: 914

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 23. 12. 2015 o 10:27 | odkaz na příspěvek
To je v pohode - podľa toho kalkulátora, čo som ti dal vyššie odkaz, by pri 24 cm hĺbke krídla a rýchlosti 13 m/s (cca 48 km/h) vyšlo Re okolo 220000. To je dobre, tipujem, že takú rýchlosť by mohol mať elektrovetroň pri danom rozpätí v hmotnosti medzi 1500 až 1800 gramov. Neviem, ťažko mi je odhadovať rýchlosť toho vetroňa, dobre by bolo zmerať u niekoho.

Napríklad pri rýchlosti 10 m/s a hĺbke krídla 24 cm je Re 169000, takú rýchlosť dosiahneš možno pri hmotnosti 1200 gramov (fakt neviem, len odhadujem).

Skús si vyplniť tú tabuľku "Set Reynolds number and Ncrit range" ono ti to vyhodí tie grafy nižšie, pre napríklad Re pohybujúce sa od povedzme 100000 do povedzme 300000, pre obidva profily - teda pre to Eppler 392 ako aj pre Selig 3021. Len to Ncrit ešte (priznám sa) neviem čo je za ukazovateľ.

Profily sa nečlenia na turbulentné a laminárne. V podstate je každý aj taký aj taký, záleží len od rýchlosti a charakteru média, v ktorom sa pohybujú ako aj od uhla alfa (uhla nábehu prúdnic k tetive profilu). Ak sa povie, že "laminárny profil", tak je to tvar, pri ktorom bod odtrhnutia prúdnic od povrchu krídla je len posunutý výraznejšie dozadu oproti klasickejším tvarom.


DanR:
...veľa termických vetroňov má profil HQ 2,5/9.

Išiel by som cestou štatistík. Roztriedil by som vetrone na termiku, rýchlosť, opadanie,... Potom by som si vybral skupinu, ktorá mi najviac vyhovuje. Potom by som si naguglil predávané vetrone s takými vlastnosťami a pozrel, ktorý profil prevláda. Potom by som si pozrel recenzie na danú skupinu čo kto píše.


Pre HQ 2,5/9 je odkaz tu

http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=hq259b-il

Tá cesta štatistík je asi najrozumnejšia ako tu teoreticky špekulovať nad už vymysleným

Aha, teraz už viem čo je ten ich Ncrit. Pre elektrovetroňa by to malo byť číslo medzi 11 až 13:

Ncrit value - This is used to model of the turbulence of the fluid or roughness of the airfoil. The Xfoil documentation has a section explaining the method and also the table (reproduced below) of suggested values:-

Situation Ncrit
sailplane 12 to 14
motorglider 11 to 13
clean wind tunnel 10 to 12
average wind tunnel 9
dirty wind tunnel 4 to 8
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
BOravec
modelár

Příspěvků: 577

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 23. 12. 2015 o 10:38 | odkaz na příspěvek
Laminárne a turbulentné profily existujú, kritériom je na koľkých % tetivy meraných od nábežnej hrany sú schopné udržať laminárne prúdenie pri Re číslach, v ktorých majú pracovať. A to ešte nefunguje v celom rozsahu uhlov nábehu. Samozrejme dá sa aj na laminárnom profile dosiahnuť turbulentné prúdenie, ale to už je oblasť, pre ktorú nebol navrhnutý. Nie je možné urobiť profil pre všetky rýchlosti prúdenia úplne univerzálny, vždy je to nejaký rozsah od - do.
Mimochodom, myslím si, že sa tu veľa mudruje, ja by som už za tú dobu mal model dávno postavený.
Bydlisko: Bratislava
Fasciman
modelár

Příspěvků: 914

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 23. 12. 2015 o 10:56 | odkaz na příspěvek
To je fakt, moc mudrujeme. Dal by som ale radšej S 3021. Kľudne zvoľ E 392, beztak to bude lietať. Zase nejaké až obrovské rozdiely to podľa mňa nebudú. Ale s S 3021 sa Ti bude dobre stavať na rovnej doske, to je napríklad pre mňa rozhodujúce.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
marianr
modelár

Příspěvků: 1466

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 2. 1. 2016 o 22:17 | odkaz na příspěvek
Nerozumiem veľmi problematike, ale prečo sa pri termickom vetroni berie ohľad na väčší možný uhol nábehu?
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
macil
modelár

Příspěvků: 1093

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 2. 1. 2016 o 22:26 | odkaz na příspěvek
Pretože keď to nosí, tak fúka zdola.
Bydlisko: KE - Furča
marcel3032
modelár

Příspěvků: 62

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 3. 1. 2016 o 10:35 | odkaz na příspěvek
Podľa mňa sa berie... teda ja ho beriem a keď fúka z dola tak je práve väčší uhol nábehu....
Bydlisko: Zvolen ( 24 rokov )
1 2 3 4
  • Odpovědět
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodní stránka
  • 603 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelů
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galerie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazar
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Setkání
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: