autor | zpráva | ||
chemistt modelár Příspěvků: 363 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte, Už dlhšiu dobu uvažujem nad utišením modelu na úroveň toho aby hlukom neobťažoval okolitú verejnosť. Ako prvé -IDE O ELEKTRO nie spaľovací motor. Neviem či to už skôr nie je na návod ale dám to sem pretože sa to určite budeešte vyvíjať a možno to niekoho z Vás aj zaujme. OK. Ako prvé pomenujme problém. Problém je hluk, ktorý vytvára motor pri rotácií. Asi najviac hluku vytvára motor nevyvážený a to námahou ložísk. Ďalej motoru nepomáha ani nevyvážená vrtuľa. Vibrácia takto vznikajúca je následne prenášaná na kostru lietadla - ak je motor umiestnený tak aby sa NIKDY neodtrhol. To môže byť preglejka v kombinácií s uhlíkom (ten utíšeniu ABSOLUTNE nepomáha). Kedže kostra je pružná tak všetky najvyššie frekvencie spôsobujú to že leitadlo vibruje ako membrána a vytvára (hlavne pre mačky) nepríjemný zvuk. Následne - pri PUSHeroch ako sú mnou obľúbené samokrídla spôsobuje obrovský hluk vrtuľa umiestnená za trupom. Viacero dôvodov. Turbulencie z trupu lietadla, vytváranie podtlaku pokiaľ je vrtuľa príliš blízko trupu a ako posledný bod - nadzvuková rýchlosť koncov vrtule. Ešte raz v bodoch riešenie problému. 1. Kvalitný motor (ložiská) 2. Kvalitná vrtuľa 3. Odpojenie motora od kostry 4. Zapuzdrenie motora + odhlučnenie 5. Presunutie motora/vrtule čo najdalej za trup 6. Otáčky vrtule nepresahujúce 9000RPM (max 700KV motor pri 13V) Bod 1. a 2. celkom splneny Snazil som sa motor vybalancovat do najmensich detailov - s pouzitim seizmografu nesalte - iba telefon ale podarilo sa mi ho minimalne s pouzitim lepiacej pasky utisit o par dB. Samozrejme vrtula to opat rozladila - tak som sa nakoniec spoliehal iba na puzdro. Bod 3. a 4. Ako odpojit motor od kostry tak aby to bolo bezpecne ?? Motoru som vytvoril puzdro ktore zaroven sluzilo aj na odhlucnenie. Puzdro ma steny oblepene penou z vnutornej strany (aj z toho dovodu aby preglejka sama nemohla vibrovat). Puzdro je nasledne "VOLNE" vtlacene do komory v trupe lietadla kde medzi puzdrom a komorou je natlacena pena (pouzivana na balenie krhkych veci - NIE BUBLINY). Puzdro splnilo svoj ucel - pri teste puzdra som narazil na spominany problem s turbulenciami a hlukom z vrtule. Lietadlo robilo nespozrovatelny hluk pokial na mna nesmerovala vrtula V tomto bode som sa dopracoval k zaujímavým člankom od pana pracujuceho pre spolocnost vytvarajucu vetraky pre pocitace. Ten mal vypracovanu studiu o odhlucneni. Tam popisoval kvilenie sposobovane ndzvukovou rychlostou vrtule ale hlavne pri PUSHeroch vrtulu v turbulencii lietadla. A nacrtol ze je potrebne vrtulu posunut co najdalej od trupu - v pripade samokridla - co najdalej od KRIDLA. To som docielil spojkou na hriadel pre lode a nahradnym hriadelom pre motor - vrtulu som vysunul 7cm za samokridlo a neveril som vlastnym USIAM. Lietadlo bolo tak tiche ze sa kocur ani neunuval opustit miestnost. Bod 6. som zatial nevyriesil kedze cele toto lietadlo je koncept. No vo vystavbe mam dalsie s motorom 800Kv. pripajam video z dnesneho testu. Je mi luto ze nemam ziadne z doby pred odhlucnenim....ale pre porovnanie - pohorsoval som strsie panie na prechadzke a presne som vedel kde je na hranici viditelnosti Od 55 sec prelietam vo svojom okoli - uplne prvy prelet 70% plynu - zvysne 100% a stale blizsie. odkaz na Youtube Ake problemy potrebujem vyriesit v dalsej verzií...... TEPLO. teplo..teplo......Kedze motor je v puzdre - nemeni sa pri nom vzduch. To sposobuje ze motor sa prehrieva. Nie je to nic ohrozujuce lietadlo. No popalil som sa na nom. Problem je v tomto bode puzdro a priama viditelnost na motor. Pokial bude v priamej viditelnosti tak bude mat sice vzduch no mechanicky zvuk z motora sa bude presne v tomto smere sirit. Tomu sa chcem vyhnut. Preto potrebujem najst nejaky sposob ako k nemu vzduch dopravit. Napadli ma tri moznosti. 1. Aktivne chladenie - vetrak pre puzdro z motora a privod vzduchu k motoru. 2. Nasavanie niekde na trupe - to vsak zvacsi profil kridla a moze byt zdrojom dalsieho zvuku - ked sa bude trhat vzduch a nasavat do vnutra. 3. Co takto nieco sofistikovane s vyuzitim toho ze moj trup je vlastne kridlo ? Vyuzit podtlak na samovolne nasavanie vzduchu ? Samozrejme tato moznost v momentalnej verzii je neuskutocnitelna....kedze by si to vyzdaovalo rezanie trupu...atd...no v dalsej to urcite skusim |
||
Zdeno36 modelár Příspěvků: 970 Moje modely Poslat zprávu |
Ked ti vadi že rušiš okolie hlukom elektro lietadla čo mne osobne príde smiešne ked ja lietam 60ccm boxer benzín a takuto kravinu by som neriešil teda vôbec a to ma je na oblohe sakra počut cca 3km od letiska tak moja rada znie lietaj s gumkáčom alebo hádzadielkom. |
||
chemistt modelár Příspěvků: 363 Moje modely Poslat zprávu |
Vcera som si tvoj prispevok precital a rozmyslal som ci mam na to reagovat pozitivne alebo negativne mne je uplne jedno s cim lietas ty na tom istom mieste....v tu istu dobu.......stale dookola aj to ze s tym zbytocne predimenzovanym motorom na kupenom lietadle robis hluk na 3 kilometre Ja som tu postol tento prispevok v domneni ze dostanem aspon nejaku rozumnu odpoved Su dva typy ludi..... Ti co robia veci podla navodu....a ti co pisu vlastne navody..... ja patrim do druhej kategorie a nech je to co robim akakolvek velka kravina....niekam ma to posunie.... Ale asi aj nezmyslena odpoved je odpoved.....(sice vystihujuca dane prostredie)...takze dakujem |
||
cybernetic modelár Příspěvků: 169 Moje modely Poslat zprávu |
uplne zbytocna tema |
||
Iceman modelár Příspěvků: 77 Moje modely Poslat zprávu |
Úplne zbytočná téma si myslím že to nie je ale každý robí niečo iné. Ale aby som sa vyjadril skorej k téme. Nie je tak celkom pravda ze hluk pochádza od vibrácií to je len jedna jeho povedal by som že menšia zložka. Najväčším zdrojom hluku je prúd vzduchu pri brzdení do nulovej rýchlosti aby som to napísal možno jednoduchšie častica vzduchu ktorá je unášaná rýchlosťou prúdenia od vrtule (samozrejme aj na jej koncoch a po celom priemere vrtule) a ta potom zastavuje o kľudové prostredie vytvára hluk. Toto sa deje napríklad aj pri prelete vetroňa na maximálnej rýchlosti kedy tento hluk je vytváraný indukovaným odporom na koncoch krídel na koncoch chvostových plôch jednoducho všade tam kde sa stretávajú urýchlený prúd vzduchu s tým stojatým. Odhlučnenie samotného motora by som sa ani tak moc nebál a ani prístupu vzduchu do motora všetko sa dá nejako v domácom prostredí ako tak spraviť ale z čoho vidím najväčší problém je hluk od samotnej vrtule nakoľko navrhnúť vrtuľu tak aby vykazovala čo najmenší hluk je umenie. Aby totižto vrtuľa nebola hlučná musí mať veľmi nízke otáčky a z toho pramení nízky ťah. Ja keby som mal riešiť nejaký takýto problém tak by som začal od samotnej vrtule a na základe tej budem mať jasne definované otáčky motora atd. |
||
uvedomsa modelár Příspěvků: 99 Moje modely Poslat zprávu |
Brzdením vrtule v pred. |
||
chemistt modelár Příspěvků: 363 Moje modely Poslat zprávu |
Najvacsi hluk robi vrtula brzdenim vpred...do davu ludi...teda to uz nerobi hluk ta vrtula....
niekto rad robi dookola to iste a uspokoji sa s beznym.....a niekto rad skusa nove veci...pretoze na to ma kapacitu (hlavne mozgovu) ak sa ti zda zbytocna....mozes nas kludne obohatit aj dlshim prispevkom o tom ako palenie mrtvych organizmov je to prave orechove....alebo ako balza je ten skutocny a jediny material .......este som zabudol na parny pohon......
Tejto casti som sa chcel venovat ked budem mat funkcne lietadlo a ostatne drobnosti - co uz mam...a to je teraz Cital som o tom velmi povrchne a uvazujem nad tym ako to vyriesit ako si napisal aj ty...najprv skusim male otacky a velku vrtulu...12" vrtula na 700kv by mala stacit kedze kombinacia ma pisany tah cez jedno kilo.... To co bolo na videu je 1100kv - 3S motor a 9" vrtula...nemam momentalne k dispozicii lietadlo na ktorom by som to mohol skusit....letushcpne lietadlo ma prilis maly box na motor.... A ano aj profil a rychlost je problem...ale pozriem ako to maju riesene "AMICI" na predatoroch |
||
Zdeno36 modelár Příspěvků: 970 Moje modely Poslat zprávu |
uvedomsa,cybernetic..chlapci krásne ste to napísali palec hore vam dávam. Ako ja by som zalozil temu ako co najmenej zadrbat kolieska od trávy..odpoved lietať bez koliesok a pri pristavani odtrhnúť podvozok. chemistt radšej lietaj s gumkacom tam nebudeš mat žiaden hluk a nebudeš rušiť ani komáre co budu okolo teba lietať hlucnejsie ako tvoj model chemistt tvoja téma ma asi taký zmysel ako jesť rožok a nenatrusit.....!!! |
||
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Mna napriklad zaujala ta cast o chladeni podtlakom |
||
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Téma je dobrá, zbytočné sú tie príspevky "Ja som debil mám hluk rád a ostatní trhnite si nohou. Načo myslieť, ak neletí dám ešte hlučnejší a väčší motor." |
||
chemistt modelár Příspěvků: 363 Moje modely Poslat zprávu |
Ako vravim....niekto ma kapacitu na to aby nad vecami aj rozmyslal a niekto nie Ty ocividne nie....pretoze tvoje komentare su ako z pomocnej skoly....preto prva veta je definicia problemu...ty hovoris o tom ako nenatrusit ked jem rozok...JA hovorim ako urobit rozok ktory netrusi....TY hovoris o tom ako nezaspinit podvozok....JA riesim to ako ho spravit nezaspinitelny....to je rozdiel medzi nami... Ak sa ti to zda ako hlupost fajn ja nerobim HOBBY preto aby som nejako zabijal cas....mne osobne nestaci len dostat navod alebo kupit hotove lietadlo Mna bavi tvorit....inych pisat nezmyselne komentare.....ale internet je zbernou dat a obrazom toho kto ich tam dava.... Hej a to chladenie podtlakom je celkom zujimave ten patent je z 1929 - http://www.google.com/patents/US1730978 |
||
cybernetic modelár Příspěvků: 169 Moje modely Poslat zprávu |
Zdeno36 uvedomujem sa a uvedomujem si |
||
chemistt modelár Příspěvků: 363 Moje modely Poslat zprávu |
Typicke Slovensko a typicki Slovaci.... uz mi to ani nerozhodi sandal |
||
Zdeno36 modelár Příspěvků: 970 Moje modely Poslat zprávu |
chemistt už len ten tvoj nick hovorí za všetko a ako si to uhádol že mám pomocnú školu určiťe si bol môj spolužiak |
||
chemistt modelár Příspěvků: 363 Moje modely Poslat zprávu |
wow uz viac ani klesnut nemozes uz sa ani nedrzis temy len sa navazas do nicku to je teda ubohe A Iceman.....na nieco som si spomenul....ty si pisal o hluku ktory vytvara kridlo napr. pri lete hotlinerov......niekde som natrafil na to ze ludia z MIT sa inspirovali sovou a jej stavbou kridla (pierka) viem ze som vtedy nasiel aj navrh ich kridla ktore robilo ovela menej hluku pri lete lietadla....ale neviem to teraz narychlo najst odkaz na Youtube |