Uživatelské jméno

Heslo

RC PORTAL

  • Facebook
  • Reklama

Linky po domácky

Přidané: 31. 3. 2020 o 20:53 | ID článku: CLA463 | Zobrazeno: 784x | Komentářů: 0 | Autor: BOravec

Nemám ako spústa modelárov ani sústruh a ani frézu, tak som si musel pri stavbe môjho modelu 8x8 poradiť inak. Možno sa môj postup zíde aj ostatným, čo snívajú o svojom vlastnom projekte, prípadne sa snažia svoje expedičné vozidlá prerobiť, aby lepšie odolávali náročným podmienkam v teréne.
Na stavbu linkov som použil duralovú trubku o rozmere 7/6mm, ktorú bežne dostať v modelárskych obchodoch. Na zakončenie som použil imbusové skrutky M3 s maticou. Guľové čapy a oká som kúpil so závitom M3, aby pasovali na skrutku. Skrutka s maticou je zalepená epoxydom s kovovými pilinami (tekutý kov) do trubky potrebnej dĺžky. Pred lepením je nutné všetko perfektne odmastiť buď technickým benzínom, alebo acetonom. Vnútornú stranu trubky som zdrsnil závitníkom M6. Aby lepidlo nevtekalo príliš hlboko, som najprv do trubky vtlačil malú gumovú zátku. Viď. priložený výkres:

Po vsunutí skrutky do trubky pebytočné lepidlo utrieme a necháme vytvrdnúť. Matica spolu s hlavičkou skrutky všetko pekne vystredí, tak netreba nič sústružiť.
Takto vyrobené linky mám na modeli už zopár rokov a stále pekne držia.


Tu ale možnosti nekončia, pri použití skrutiek (M2) a trubiek menších rozmerov je možné takto vyrobiť tiahla do modelov lietadiel. Namiesto duralových je možné použiť aj uhlíkové trubky, tu je ale potrebné použiť iné lepidlo, ktoré dobre drží na uhlíkovom lamináte - nap. husté kyanoakrylátové.

  • Přidat komentář
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodní stránka
  • 98 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelů
  • 7 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galerie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazar
  • 14 inzerátov za posledných 24 hodín.
Setkání
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: ronaldo666, JaMiGa, jetylo,