autor | zpráva | ||
Beta-1400 modelár Příspěvků: 31 Moje modely Poslat zprávu |
Príbeh mojej (zatiaľ) poslednej objednávky z Hobbykingu. 13.10.2019 som na webe Hobbykingu vyplnil a zaplatil svoju v poradí piatu objednávku. Bolo to samokrídlo Phantom FPV Flying Wing EPO Airplane 1550mm V2 + nejaké servá, prijímač, kábliky .. cca 130€. Všetky položky boli na sklade v EU. Zvyčajne mi tovar z EU prišiel za 7 až 14 dní, ale tentoraz nie. Stále som trpezlivo čakal, ale 3.11. (22. deň od objednania) som začal pátrať, ako by som zistil, čo je so zásielkou. Moja angličtina nie je na vysokej úrovni, tak si musím výdatne pomáhať Google translatorom. Cez Track Order som zistil, že moja zásielka sa už pred 4 dňami vrátila nazad do Holandska. Vrátila ju GLS Slovakia s odôvodnením "The parcel could not be delivered as further address information is needed". Nasledovalo zisťovanie, ako dám Hobbykingu na vedomie, že sa niekde stala chyba. Na LiveChat si s mojou angličtinou netrúfam. Iný spôsob písomnej komunikácie som nakoniec našiel, ale musím uznať, že si dali námahu, aby ho ukryli a skomplikovali. Napísal som teda, že zásielka bola vrátená nazad do ich skladu pretože sú potrebné ďalšie informácie o adrese. Pripomenul som, že na moju adresu v minulosti už úspešne poslali niekoľko zásielok. Hobbyking ma automatickou odpoveďou uistil, že sa niekto do 48 hodín ozve. Ešte v ten deň (4.11.) som dostal mail: "Ďakujeme, že ste nás kontaktovali. Už sme to preposlali (nepochopil som čo a kam) a čakáme na potvrdenie z nášho skladu. Po potvrdení prijatia zo strany nášho skladu dostanete e-mailom upozornenie." Tak čakám ďalej a súčasne sledujem svoj prípad na https://support.hobbyking.com. Po piatich dňoch som dostal správu: "Už sme o vás 5 dní nepočuli. Ak sa neozvete, automaticky uzatvoríme Váš prípad ako vyriešený" Aká je tá automatická komunikácia vynaliezavá. Tak som spýtal či je v mojom prípade niečo nové. Oni odpísali bla bla, čakáme na bla... to sa zopakovalo asi 3 krát. V poslednej komunikácii som už napísal: "Kedy začnete zisťovať, kde sa balík stratil? Čo je to „specific shipping - registered tracking parcel“? Som veľmi nespokojný". Na to (38. deň od objednania a zaplatenia) prišla odpoveď, že už bola potvrdená vrátená zásielka. Prosím, láskavo uzavrite spor, aby sme mohli pokračovať v riešení. Ďakujem. Hurá!!! Tlačítko na uzavretie sporu som však na stránke nenašiel, tak som opäť čakal, až sa prípad uzatvorí automaticky. Následne som dostal výzvu "Review for order" a "How would you rate the support you received?" Na to už som nemal síl odpovedať. 27.11.2019 prišiel mail, ktorý ma informoval, že balík sa k nim vrátil, pretože som uviedol nekorektnú adresu. Mal som si vybrať z 2 možností: - vrátiť peniaze okrem dopravných nákladov - znova poslať zásielku. Ako trest za to, že som uviedol zlú adresu, dopravu si musím zaplatiť znova. Svoje rozhodnutie mám oznámiť cez LiveChat. Tak som si 28.11. (47. deň) sadol večer k PC a asi 30 minút som chatoval s Justinou z Hongkongu (časový posun + 7 hodín). Znova som jej opakoval, ako to bolo s adresou, že problém spôsobil Hobbyking alebo GLS atď. Nakoniec súhlasila, že zásielku pošlú znova a na ich náklady. A znova čakám. 2.12. dostávam ďalší mail: 2 položky z pôvodnej objednávky sú už "out of stock". Znova sa mám rozhodnúť, či to chcem aj bez nich alebo nie. Posielam ďalší request .. nech mi pošlú čo majú. Až teraz keď to spätne rekapitulujem si uvedomujem, koľko času ma to celé stálo. Odpoveď prišla, že OK. Rozdiel v cene zostane u nich ako kredit na ďalšiu objednávku. Ďalšie čakanie. 11.12.2019 (60. deň od objednania a zaplatenia) večer zazvoní zvonček. Pri dverách stojí môj sused s veľkou krabicou. "Ahoj, kuriér ti priniesol zásielku. Stretli sme sa pred vchodom. Pýtal sa ma či ťa poznám, a či ti tú zásielku prevezmem. Už ju týždeň vozí v aute a je rozhodnutý ju polať napäť ako nedoručiteľnú". Tak mi to takýmto spôsobom nakoniec prišlo po 60 kalendárnych dňoch. Na balíku už bol nalepený štítok "Neúspešné doručenie 6.12.2019". Adresa je uvedená správna a úplná, iba že bez telefónneho čísla. Stále mi však vŕtajú v hlave otázky: - prečo Hobbyking neuvádza na adresnom štítku telefónne číslo? V registrácii na ich webe ho mám. Že by GDPR? Na druhej strane iné zásielky prídu aj bez telefónneho čísla. - prečo kuriér GLS (keď sa cez pracovnú dobu nedozvoní) nevhodí do poštovej schránky (v mojom prípade je prístupná z ulice cca 30cm od zvonkového tlačítka) lístok s odkazom? - ako si môže kuriér GLS dovoliť dať zásielku (jej hodnotu nepozná) hocikomu na ulici, kto mu to potvrdí neidentifikovateľnou vlnovkou (podpis). Suseda sa nespýtal ani na meno! Odpovede som skúšal vygoogliť a našiel som veľa podobných (niektoré takmer identické) prípadov doručenia zásielok spoločnosťou GLS. Na záver: tento príbeh som popísal preto, lebo predpokladám, že sa už prihodil, alebo prihodí aj iným kolegom modelárom. Chcem im sprostredkovať predstavu o spôsobe komunikácie s Hobbykingom v prípade takýchto nepríjemností a tiež z vlastnej skúsenosti priblížiť spôsob práce GLS Slovakia. |
||
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Mirko.Prečítal som si a nechápem jednu vec.Keď už bol balík poslaný a vrátil sa im späť,ako je možné,že dve položky už neboli skladom?Rozbalili balík a dané položky predali? |
||
luky249 modelár Příspěvků: 81 Moje modely Poslat zprávu |
Jasné že rozbalili a predali. Mali v tom bordel,mysleli že vrátený,neprevzatý....Ja som dva krát objednával z rakúskeho Lindingeru a zakaždým na balík neuviedli tel.číslo. Nevedel som ani ako to poslali,takže som obvolával kopec kuriérskych spoločností. Nakoniec som sa dopátral k balíku. To bola prvá objednávka. Pri druhej som ich upozornil ,aby nezabudli na tel.číslo. Samozrejme že zabudli. Takže znova,ale už som vedel,kde na SK leží. A čo ma prekvapuje na Hobbykingu je, že poskytujú dopravu zadarmo do Rakúska,Poľska,Maďarska,ČR len na Slovensko nie. Už som tam aj písal,že čím sme sa Slováci previnili,že nemáme dopravu zadarmo. Že vraj to určuje prepravca. Ja to nechápem. Veď všade to rozváža GLS-ka. Takže asi tak |
||
olisoft modelár Příspěvků: 321 Moje modely Poslat zprávu |
Cely "problem" je v podstate umelo vytvoreny nasimi europskymi zakonodarcami a GDPR. Ziadny predajca na zapade uz nepise na baliky telefonne cislo, lebo nesmie, je to osobny udaj (...) Takze ked vam ide z EU zasielka kurierom, treba si dobre sledovat tracking, ked vidite prichod na Slovensko, tak zavolat do kurierskej spolocnosti a nadiktovat im telefonne cislo k tomu vasmu balicku. Potom bude uspesne dorucitelny... Problem sa netyka len HK, ale vsetkych obchodov, ktore posielaju cez kuriera (napriklad aj rakusky lindinger). Len pre zaujimavost, ak sa na adresnom stitku "nahodou" telefonne cislo objavi, tak ho na zaciatku fixkou zaciernia, aby bolo dodrzane GDPR. Pisal som si s HK podporou celkom dlho, kym teta pochopila ze chcem aby to posunula na vedenie EU skladu. Vraj to eskalovala, ale nemyslim, ze by to hned zobrali do uvahy. Ono by stacilo, keby predajca pri deklaracii balika u kurierskej spolocnosti hned elektronicky odovzdal aj telefonne cislo, aby ho mali v databaze priradene k balicku. |
||
peterprievidza modelár Příspěvků: 176 Moje modely Poslat zprávu |
S GLS Slovakia mám podobné skúsenosti, kuriér odovzdá zásielku hocikomu, kto sa práve nachádza v blízkosti doručovacej adresy. Sledoval som si zásielku a s prekvapením som zistil, že som ju už obdržal. Tak som im tam volal a vraj to dali pánovi, čo bol pred barákom! Pritom som im v predpísanej dobe poslal zmenu doručovacej adresy. Tak som chcel od nich 150,- €, ale vraj nie, lebo oni majú v systéme zásielku doručenú. Tak som sa ich pýtal, ako ju mohli doručiť, keď som na novej adrese. Ale oni to majú v systéme DORUČENÉ!!!!!! No proste nepriestrelný argument. Už som chcel otvoriť spor s Číňanom, ale našťastie sa mi ozval bývalý sused, že prevzal môj balík. Teraz, keď niečo objednávam, dávam pozor, aby to nebolo cez túto firmu. |
||
Beta-1400 modelár Příspěvků: 31 Moje modely Poslat zprávu |
Olisoft - pekne si to doplnil, ďakujem. Desí ma pomyslenie, že ak chcem mať doručenú zásielku, tak budem musieť denne na webe vyhľadávať a sledovať pohyb nejakého balíka. Keby aspoň ten kuriér z posledných síl napísal správu "Volajte GSL 09xx 1xx 2xx" a vhodil to do schránky vedľa zvončeka - asi by bolo menej nešťastných modelárov. |
||
olisoft modelár Příspěvků: 321 Moje modely Poslat zprávu |
denne na webe nemusis byt, staci mat v telefone aplikaciu na trackovanie balickov Predpokladam, ze casom sa to "utrasie" a predajci zacnu posuvat telefonne cislo, ale ten medzicas je neprijemny. A to este nemame az tak de*ilne riesenie ako u susedov v CR, tam ked balicek dorazi do republiky, tak u niektorych "kurierskych spolocnosti" zmeni svoje cislo! To sa potom tazko hlada... Rovnako to maju na poste, tiez menia cislo na "domace". |
||
hrozno modelár Příspěvků: 251 Moje modely Poslat zprávu |
Neviem co je to za nezmysel aby nedavali tel cislo pre GDPR (ale stalo sa to aj mne), pretoze podla GDPR ak existuje opravnena potreba (a pri kurieroch existuje) vtedy tam ten udaj moze byt. ak by to tak nebolo museli by zaciernit celu adresu alebo ju nalepit zvnutra balika .
V Cine velka postova spolocnost zbiera baliky, dovezie ich do Europy a rozposiela ich cez europske dorucovacie spolocnosti. Na baliku sa objavy postove cislo, ktore tejto spolocnosti vydal eurpsky dorucovatel (slovensky, cesky, nemecky,...) a ako odosielatel sa objavy adresa tejto spolocnosti a nie predajcu. Nasledne tato firma odosle toto cislo aj predajcovi a tento ho vacsinou neposle kupujucemu ale na poziadanie ho doposle. Dokonca mam pocit ze v niektorych pripadoch to cislo dostanu takmer hned. |
||
Jurajko modelár Příspěvků: 63 Moje modely Poslat zprávu |
Zmena čísla zásielky zo zahraničia sa deje asi už aj u nás. Balík z DE poslaný cez DHL prišiel do SK a prebrala ho prepravná spoločnosť SPS(neviem prečo keď u nás DHL funguje -zatiaľ) Na balík spravila nový-vlastný štítok. Samozrejme skrátený a upravený. Šofér ho vozil tri dni v aute a keby som nebol začal balík hľadať sám, tak ho ani nedoručí. A pritom pôvodný štítok bol na krabici nalepený vedľa.To sa mi u SPS stalo za posledný mesiac 2x. |
||
olisoft modelár Příspěvků: 321 Moje modely Poslat zprávu |
A v DHL alebo SPS webovom rozhrani ti to nepisalo to "nove" cislo po prichode na SK? Lebo s takym niecim som sa stretol, ale to mi potom napisalo aj "nase" lokalne cislo a vedel som si balik najst. |
||
Jurajko modelár Příspěvků: 63 Moje modely Poslat zprávu |
Nie. Na webe DHL parcel DE ostal zaseknutý. Až keď som sa spojil s DHL SK a dal im pôvodné nemecké číslo povedali mi, že balík má SPS. A po kontakte s SPS mi oznámili, že ho majú. Stačilo im meno adresáta. |
||
hrozno modelár Příspěvků: 251 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 19. 12. 2019 o 07:21
| odkaz na příspěvek
Problem "DHL SK" je taky, ze DHL zrusilo na slovensku zastupenie a dorucuju to ine firmy (SPS, Intime), taku mam info z Intime. Ked tieto nedostanu tel. cislo kurier zazvoni na zvoncek, nikto nie je doma a oznaci zasielku ako neuspesne dorucenie. Toto sa stalo aj mne. |