autor | zpráva | |
corp modelár Příspěvků: 671 Moje modely Poslat zprávu |
Zdravím, chcel by som sa opýtať. Kúpil som si autíčko so zadným náhonom. Problém je ten, že keď s ním idem pomaličky, ide rovno, ale keď tomu vytnem naplno (ci už z miesta alebo pri pomalej jazde), tak začne ťahať doľava ("trim" mám v dobre nastavený). Chcem sa opýtať či je to normálne, alebo tam je nejaký problém? Neviem, či tam náhodou nie je nejaký problém diferenciálu, alebo či jedno koleso reaguje rýchlejšie ako druhé. Vie mi poradiť niekto kto s tým má skúsenosti? Je to bežné? Info: Je to truggy. Skôr je prispôsobená na cestu (mám tam cestné gumy), ale ide jej to dobre aj na poli. Dík |
|
gabrik8 modelár Příspěvků: 549 Moje modely Poslat zprávu |
ako si sám poznamenal problém bude v diferáku jedno koleso začne zaberať skôr jednoducho povedané jedna strana diferenciálu viac preklzuje a tým pádom druha skôr začne zaberáť ale je to úplne bežne nie si prvý čo sa s tým stretol možno sa s tým treba trocha pohrať a pôjde to v poho ale skôr sa s tým naučiť jazdiť |
|
corp modelár Příspěvků: 671 Moje modely Poslat zprávu |
Čiže je to bežná vec pri 2 WD? Lebo keď pozerám videá na Youtube, tak tam dávajú maximálne zrýchlenie naraz plným stlačením "kohútika/spuste" a auto im fičí rovno ako šíp..absolútne žiadny náznak pretáčania alebo čohokoľvek podobného. A to sa im tam ešte stavia na zadné a mne nie. Keď tomu vytnem z 0 na max. tak sa začne točiť na mieste a to som ani len nepohol s kolesami. Dá sa s tým niečo robiť (mimo naučenia sa s tým jazdiť)? Vymeniť diferenciál? Nejaké nápady? Vy, čo máte tiež 2 WD, nemáte takýto problém, resp. podobné skúsenosti? |
|
kamil413413 modelár Příspěvků: 1286 Moje modely Poslat zprávu |
určite máš alebo zakrútenú maticu silno alebo niekde niečo prieči. skús auto zdvihnut do vzduchu a točit jedným kolesom ale mal by sa ti otáčat aj malíčkom to musí ist ak nie problém je niekde v poloosiach alebo máš velmi zakrútené kolasá. |
|
gabrik8 modelár Příspěvků: 549 Moje modely Poslat zprávu |
Určite až tak ako popisuješ že ti auto berie do strany bežné nieje.....skus rozobrať diferák a pozri sa oba strany by si mal mať približne rovnako podotahované všetko lebo ak jednu stranu budeš mať dotiahnutú viac ako druhú tak ti to bude robiť to čo tu spomínaš nerátal som že až tak ti to taha na jednú stranu mne slash troha preklzne jedno koleso za ten čas čo druhe tahá ale po chvíli už oba idú na plný výkon skus rozobrať na 90% budeš mať niečo viac dotiahnuté na jednej strane ako na druhej |
|
mAto424 modelár Příspěvků: 3234 Moje modely Poslat zprávu |
Podľa mňa úplne bežný jav....proste fyzika je fyzika a je úplne normálne, že jedno koleso zaberá viac než druhé. Tak to máš aj na normálnych autách s predným náhodom, keď má silný motor a mu vytneš, tak ti bude "stŕhať" volant do jednej strany. Skús rozobrať diferenciál a pozri, či tam je permanentná olejová náplň. Myslím si, že len prevody budú namazané,ale nie ponorené v oleji. Keď tam dáš náplň, aby bol diferák plný oleja, tak by ti to malo čiastočne eliminovať.....tie videá čo si videl, je možné že tam mali uzavretý diferenciál, takže preto ich neťahalo do strany |
|
milos.b modelár Příspěvků: 1209 Moje modely Poslat zprávu |
Už som dlho nepočul takúto "múdrosť". To si skade vyhrabal takú totálnu sprostosť. Keď o tom nemáš ani šajnu, tak radšej nič nepíš a netrep hlúposti. |
|
gabrik8 modelár Příspěvků: 549 Moje modely Poslat zprávu |
mato mám okolo 170 konovú hondu ale ešte ani raz mi to "netrhalo" volantom inak povedané nebralo do strany |
|
tomiQe modelár Příspěvků: 1068 Moje modely Poslat zprávu |
Mato myslim ze tomu tvojmu fyzkalnemu javu sa hovori veeelmi silny vietor |
|
mAto424 modelár Příspěvků: 3234 Moje modely Poslat zprávu |
Ako neviem či som len ja taký hlúpy,alebo: Zvýšený výkon však má pri prudkej akcelerácii tendenciu k strhávaniu riadenia pri pohone 2WD, čo však vodič vzhľadom na dobre fungujúci posilňovač riadenia hravo udrží - automobil Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2WD - kopírované z článku o tomto aute Tak neviem ako ste kedy jazdili,ale stojím si za tým, že je to bežné.....na aute VŽDY jedno koleso zaberá viac ako druhé. Prečo v zime keď ideš do kopca, podklad je rovnomerne zasnežený, vždy ti začne prešmykovať ako prvé koleso na pravej strane....lebo viac krútiaceho momentu je prenášané práve naň ešte taký edit....keď ste už niekedy videli auto prudko akcelerovať (bavíme sa o FWD) videli ste niekedy že by sa mu OBE kolesá rovnomerne pretáčali??? NIE!!! Vždy ide jedno pomalšie (to je ten lepší prípad) avšak najčastejšie sa len jedno pretáča a druhé "stojí" http://www.youtube.com/watch?v=iD0pxv9vPME http://www.youtube.com/watch?v=gWZYLE67odk
Čiže chceš povedať, že kebyže tomu riadne pritneš - z miesta prudko akceleruješ a pretáča ti kolesá..... Obidve by ti zaberali súčasne??? Skúšal si to niekedy? Nebudú zaberať súčasne a z toho logicky vyplynie to, že ti musí auto ťahať do strany....alebo sa mýlim? |
|
corp modelár Příspěvků: 671 Moje modely Poslat zprávu |
OK,OK nebite sa =D, ja som sa len pýtal. =) No ja osobne s tým skúsenosti nemám, preto som sa chcel opýtať, či ste sa už s niečim takým stretli, alebo či s tým má niekto skúsenosti, pretože neviem či je to bežná vec. Mne dáva zmysel aj chyba diferenciálu (alebo pokrivenej poloosi), ale zmysel mi dáva aj bežný fyzikálny jav- zadný náhon na aute, keď má silný motor a vytnete mu naplno, tak (keď nemá "track control" sa mu začne šmýkať zadok (kým sa rozhýbe). Preto som sa chcel opýtať niekoho kto ma 2WD, či mu to tiež ťahá tak do strany ako som spomínal na začiatku diskusie. Prikladám video na ktorom nie je nijak badať čo i len náznak hocijakého točenia..proste to letí ako šíp..a aj pri iných videách nie je badať, že to ťahá do strany. odkaz na Youtube |
|
kamil413413 modelár Příspěvků: 1286 Moje modely Poslat zprávu |
mato máš pravdu ale kto to namá na čom vyskúšat tak to nemôže potvrdit ale odporovat. už len ked sa zoberie štrukúra/stavba diferancialu tak nieje rovnaká ako pre jeden ako aj pre druhý výstup pre koleso. to je jedna vec a druhá že je nemožné aby sily z diferáku šli presne narovnako do oboch kolies. to by chcelo 100% zhodný povrch a zároven aj rovnakú zmes kolies rovnaký dezén a trakciu. čiže niečo čo na asfaltke len velmi takžo urobíš |
|
mAto424 modelár Příspěvků: 3234 Moje modely Poslat zprávu |
som rád, že aspoň niekto tu rozmýšľa a nehrá sa tu na múdreho. To by som ešte bral...ale keď na druhého hovorí že tára sprostosti a sám nevie ako to je..... Čo sa týka toho auta, neviem ako to má nastavené,ale môj názor je, že v diferáku ma pomerne hustý olej. Teda čiastočnú uzávierku,ale zase nie príliš uzavreté,pretože v zákrutách by ho bralo do šmyku. Podľa mňa, nemáš v aute žiadnu vadu,ale problém bude v tom,že výrobca diferák nenaplnil olejom,ale len vazelínou premazal ozubenie... Taktiež, jazdí s tým len na čistej asfaltke.....kebyže sú tam nejaké skalky,by si videl,že mu auto hneď odskoči a nešlo by rovno |
|
kamil413413 modelár Příspěvků: 1286 Moje modely Poslat zprávu |
može byt že tam je minumum oleja ja ked som od výroby rozobral moje v saviku tak tam bolo len toľko oleja aby nešli nasucho potom som oba som naplnil hustejším olejom a v pohode ale je to o inom kedže je moj savik 4WD. skús dat do diferenciálu hustejší olej takmer doplna nie uplne plno lebo keď sa zohreje bude tam tlak a cez tesnenie potečie olej. |
|
mAto424 modelár Příspěvků: 3234 Moje modely Poslat zprávu |
stále čakám na vyjadrenie TÝCH múdrejších,ale nejako im nie je do reči |