Výrobce: | Výrezy Modelservis, p. Petr Žák | Rozpětí: | 2600 mm | Hmotnost: | 9500 g |
Kategorie: | Lietadla - benzinové | Délka: | 0 mm | Materiál: | Preglejka, balza |
Motor: | DLA 56cm3 so štartérom |
ID Modelu: AM4769 | Zobrazeno: 7848 | Přidané: 22. 9. 2014 o 08:51 | Autor: rengen
Autor | Zpráva | |
babratenko modelár Příspěvků: 335 Moje modely Poslat zprávu |
Krása. Čmeliakov nikdy nieje dosť !! |
|
Kovino2 modelár Příspěvků: 23 Moje modely Poslat zprávu |
fakt krasny |
|
misisko modelár Příspěvků: 541 Moje modely Poslat zprávu |
Vlado serus. Pozeram ze uz aj ty si si urobil profil. Konecne nas tu bude viac z modelklubu. |
|
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Nechcem ti do toho kecať, ale to pristátie asi nebolo veľmi mäkké keď ti povolila topolovka. Ono sa pri takto veľkých modeloch používa na prvé tri rebrá na polovici krídla topolovka dvojmo teda hrúbka 6mm a to ti garantujem, že krídla by prežili trup. A ak toto slúži na centrovací kolík, tak sa nečuduj, že to povolilo. |
|
Viktor401 modelár Příspěvků: 230 Moje modely Poslat zprávu |
Súhlas s LV, v použití topoľovky problém nie je. Inak veľmi pekný model |
|
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Páči sa mi keď niekto urobí niečo zle alebo nedodrží nejaký stavebno-pracovný postup a potom sa vyhovára na "akože" vadný material.....ale že by sa niekto tu na fore priznal .....tak tu som urobil chybu a tu som to zle podlepil.....to je veľká rarita aby toto niekto napísal no zvaliť vinu na niečo čo sa samé nedokáže obhajiť tak to je velmi jednoduché.... Celkove je to pekné lietadlo a vidno aj kvalitné opracovanie no poddimenzovanie stavebných a ešte aj nosných častí alebo konponentov je zasadná a životne dôležitá chyba... Pravdepodobne sa ti to začne po čase asi celé rozpadať....ja osobne by som to v takomto stave asi prerobil na elektriku...malo by to menšie vybrácie a aj väčšiu šancu na dlhšiu životnosť... |
|
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Model je to urcite pekny a hlavne to nie je stavebnica. Clovek sa stale uci. Autor nech neberie kritiku v zlom. Co sa tyka tej elektriky. Tu by mu to nic nepomohlo. Hmotnost bude rovnaka a tym aj posobiace sily. Spalovak by som nechal, ale doplnil este jedno korenove rebro, centrovaci kolik by som zalepil do kridla az po tretie rebro a v trupe urobil zosilnenie pren. |
|
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
No tak teraz ste ma naplašili s tou pevnosťou lebo mám v pláne zaobstarať si túto ´´stavebnicu´´ ale o rozpätí 2200 mm :O |
|
Joba modelár Příspěvků: 1407 Moje modely Poslat zprávu |
Nič sa nedeje na fotíš chlapci poradia |
|
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Všetko je v poriadku, iba treba premýšľať pri stavbe. Pokiaľ Petr nerátal so zdvojením koreňového rebra, treba ho o to požiadať. Najlepšie je koreňové rebro plné bez odľahčenia. A taktiež treba zmeniť kotvenie krídla. Strediaci kolík zalepený v krídle, a kotvenie skrutkou do zápustnej matice v krídle. |
|
rengen modelár Příspěvků: 7 Moje modely Poslat zprávu |
No práve že ma to pri stavbe ani len nenapadlo. Prišli výrezy, počet rebier sedel a tiež v nábežke bolo jasne vidieť, že je to mylslené len na jedno rebro. Nie je to klasická stavebnica, je to skladačka s predpokladom domyslenia detailov. Predpokladám, že zámer konštruktúéra s centrovacím kolíkom autora som pochopil správne lebo priemer na uhlíkovú trubku sedí na 100% a inak sa to asi spraviť na tých výrezoch nedá. Napísal som reálnu skúsenosť s tým čo som postavil povedzme si "ako najlepšie som vládal" ;o). Preto som písal, že plán by nebol k modelu zlý. S výrezmi dojde aj CD s fotkami. Podľa mňa na ňom sú minimálne tri modely líšiece sa v detailoch stavby. No a niečo je tam odfotené zbytočne detailne a niečo by zas chcelo nafotiť detailnejšie lebo som dumal dlhšie ako to autor myslel. Ale základné veci ako trubka v krídlach sú jasné. Tiež že tam autor vymyslel len po jednom rebre z topoľovky je nemenné. Keď som ho staval ani ma nenapadlo, že by to tie rebrá nemuseli vydržať. Tie pristátia pred roztrhnutím neboli nejak moc tvrdé. To čo sa stalo som si všimol len podľa toho, že pri pohľade zpredu malo jedno krídlo iný uhol nábehu ako druhé... Palci72 - nevyhováram sa na nič, konštatujem v čom je problém a čo postupne spevňujem. Naviac som ho pred dvomi týždňami "zapichol" pri páde po krídle na malú rýchlosť (vlastná blbosť) kde sa mi to isté s rebrami stalo na druhom krídle a keď som otvoril tuhý poťah na centropláne spevnil som aj toto. Poddimenzovanie je v tomto prípade žiaľ konštrukčná chyba a ak si budem stavať ešte ďaľšieho budem vedieť na čo dať pozor. Alebo aspoň poradím niekomu kto si výrezy kúpi na čo si dať pozor ) Čo sa týka motora som s DLA56 maximálne spokojný, so štartérom sa aj efektne nahadzuje. Nejdem polemizovať o elektrike a benzíne, ale podľa mňa do modelu tejto veľkosti elektrika nepatrí. Spaľovák má svoj zvuk a čaro. Naviac keď vlekám vetrone stačí raz za čas dotankovať. S elektrikou by som odlietal a čakal na nabíjanie. Aj pre toto sme si v Holešove zalietal spolu s pánom Hrbáčkom a jeho Čmeldou. A nepodarilo sa nám nahovoriť Radovana Ráju s tretím, lebo už mal vybyté baterky po lete a nechcelo sa mu čakať pokiaľ ich nabije... Ale ak si ho chce niekto postaviť vrele odporúčam, len pozor na veci čo som popísal. A možno doplním ešte ďaľšie "mušky" na ktoré prídem )
Ahoj. No spravil len je otázka koľko budem mať času na príspevky a čítanie |
|
Jaroslav Kadlic modelár Příspěvků: 356 Moje modely Poslat zprávu |
Začal som stavať laser verziu od modelservisu 2600. Na laser sú tam velke vôle. Zásadná chyba vo fotonávode nábežka na krídle je rovná. Čmeliak má lomenú nábežnú hranu. Sa mi zdá že aj Vlado to postavil s rovnou nábežkou. |