autor | zpráva | |
rcdcsk modelár Příspěvků: 6 Moje modely Poslat zprávu |
Som uplný začiatočnýk a potreboval by som poradiť ako vyvážim vetroň |
|
juroa modelár Příspěvků: 92 Moje modely Poslat zprávu |
V návode/na plániku by si mal mať napísané/nakreslené, kde má byť tažisko, udáva sa aj hodnota v milimetroch od nábežnej hrany krídla. V tom mieste podložíš lietadlo (napr. na špičky prstov) a vyvažuješ pokým nemá tendenciu prekoprcnúť sa ani dopredu ani dozadu. Docieliš to buď posúvaním akumulátora alebo dovážiš olovkom vpredu/vzadu |
|
rcdcsk modelár Příspěvků: 6 Moje modely Poslat zprávu |
juroa: Ďakujem |
|
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
Ak nemáš vyznačené tak spravidla vyvažuješ na hlavný nosník v krídle (Obvykle 1/3 krídla od nábežnej hrany) a potom podľa letového prejavu. Ak začínaš alebo nie si si istý letovými vlastnosťami a chceš stabilnejší let tak ho nechaj padať mierne dopredu -. samozrejme musíš počítať s miernou úpravou neutrálnej polohy pre výškovku. Ak ťa bude malá zmena (tiež na začiatok ťažko odhadnúť čo to je) výškovky veľmi "vyhadzovať" z horizontálneho letu tak si pravdepodobne s ťažiskom vzadu - ostatné gooooogli. |
|
petmit modelár Příspěvků: 31 Moje modely Poslat zprávu |
||
flyhawk modelár Příspěvků: 399 Moje modely Poslat zprávu |
Podľa mojich skúseností je to presne naopak ako máš nakreslené na obrázku.... Ak je ťažisko príliš vzadu, model húpe. Treba posunúť dopredu. Ak je ťažisko príliš vpredu, model ide na čumák.... Čiže presne na opak ako to je nakreslené na obrázku. Zrejme sa kreslič pomýlil. Ak by človek šiel podľa tohoto obrázku, spravil by akurát to, že v prvom prípade by bol model neriaditeľný v konečnom dôsledku, a v druhom by mu zrejme ani max pritiahnutie nestačilo na vyrovnanie strmhlavého letu.... Ferino |
|
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
Obidva názory sú v podstate správne . Podľa mojej skúsenosti pri ťažisku vzadu asi pôjdem skôr hore stratím rýchlosť a padnem po krídle. Flyhawk: To čo píšeš platí pre malé výšky a hlavne z vodorovného letu. Ak si všimneš tak na začiatku je to spoločné. K obrázku chýba vysvetlenie, že do týchto kriviek treba model poslať z vodorovného letu potlačením výškovky do bodu "pouštím kniply". Ide o to, že ak máš ťažisko vpredu (nebavíme sa o o "úplne vpredu a úplne vzadu" ) tak vetroň príliš rýchlo naberie rýchlosť, zvýši vztlak a ide opäť hore, stratí rýchlosť a teda vztlak... Osobne by som si z toho určite zobral tie prvé dve horné krivky za predpokladu, že ťažisko nie je veľmi na nose alebo celkom v pr... . |
|
PeePo modelár Příspěvků: 1037 Moje modely Poslat zprávu |
Fero, facku si daj poriadnu Obrázok je dobre nakreslený, naštuduj si DiveTEST. So zmenou ťažiska vždy meníš uhol zriadenia (vop/krídlo). V obyčajných prídadoch len dotrimovávaš výškovku, Takže pri prednom ťažisku je model na vačšom uhle, rýchlejšie vyberá. Takto nastavený model je vhodný pre začiatočníkov, je stabilný a kvázi dokáže letieť sám (vetroň), horšie signalizuje termiku a je tupý na chvost. Model so zadným ťažiskom letí na malom uhle, model je menej stabilný, ťažší na ovládanie ale je výkonnejší a citlivejší na chvost, lepšie signalizuje termiku. Ten obrázok znázornuje chovanie modelu pár sekund po navrátení vop do nuly, To neukazuje ako model letí stále. |
|
flyhawk modelár Příspěvků: 399 Moje modely Poslat zprávu |
Peťo, bez tých faciek by sa to do budúcna s kľudom aj zaobišlo... Nemyslím si že chalan začiatočník bude riešiť hneď dive test... Ak má problém vôbec s modelom lietať. Mal by sledovať a videť ako sa správa pri klasickom vodorovnem lete a nie tlačiť stroj a potom byť v strese čo ak to nevyberiem a pod... Nič nevylučuje to čo som napísal ja a ty... RedByron, chápem ako to myslíš a ďakujem za do vysvetlenie. Ja som to myslel tak, ako ty vravíš, nie ako Dive test. Čiže štandardný vodorovný let. Neuvedomil som si tam to potlačenie do Dive testu. Ferino |
|
PeePo modelár Příspěvků: 1037 Moje modely Poslat zprávu |
Otázka bola vyvažovanie modelu a potom ako nájsť správne ťažisko ked nie je označené a na to je ten dive test. Nepýtal sa ako vytrimovať model aby letel rovno. V žiadnom strese nemusí byť, veď má ovládanú výškovku nie? Do vodorovného letu model dotrimuješ aj s ťažiskom mimo krídla |
|
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Bohuzial bez dive testu to spravne tazisko nikdy nezisti. Ale ak ma stavebnicu a tazisko je tam udane, tak to lietat urcite bude. |
|
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
No a to ešte rcdcsk musí odhadnúť čo je 200 m a kedy má začať priťahovať výškovku aby rozlíšil krivku "to je ono" od krivky "těžište příliš vzadu". Ja keby som bol "úplný začiatočnýk" .... . |
|
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Si trošku, ale úplne mimo. Ak máš ťažisko vpredu, model dotrimuješ vo vodorovnom lete tak, že pritiahneš VOP. Ak model naberie rýchlosť pritiahnutá VOP spôsobí to, že model začne stúpať, strácať rýchlosť a začne padať. Opäť naberie rýchlosť a furt dokola.... Ak máš ťažisko vzadu model dotrimuješ potlačením VOP a to pri zvýšení rýchlosti spôsobí klesanie po parabole. Tá závisí od veľkosti potlačennia. Ako bonus pri ťažisku vzadu získame "vratký " model. Amen |
|
saroj modelár Příspěvků: 535 Moje modely Poslat zprávu |
lv Si trošku, ale úplne mimo. Ak máš ťažisko vpredu, model dotrimuješ vo vodorovnom lete tak, že pritiahneš VOP. Ak model naberie rýchlosť pritiahnutá VOP spôsobí to, že model začne stúpať, strácať rýchlosť a začne padať. Opäť naberie rýchlosť a furt dokola.... Ak máš ťažisko vzadu model dotrimuješ potlačením VOP a to pri zvýšení rýchlosti spôsobí klesanie po parabole. Tá závisí od veľkosti potlačennia. Ako bonus pri ťažisku vzadu získame "vratký " model. Amen |
|
flyhawk modelár Příspěvků: 399 Moje modely Poslat zprávu |
Kukám že sa to tu rozbehlo...Mno nič... Tak ešte to popíšem takto... Laci, áno to všetko strimuješ a robí to presne to čo popisuješ. Pristaneš a čo urobíš? Ja dám VOP zase do nuly. Ak som mal pritiahnuté, dám ťažisko vzadšie, Ak som mal potlačené dám ťažisko dopredu. V čom sa to odlišuje od toho čo som popísal? áno pomýlil som si to s DIVE testom, kedy to ide ako je na obrázku... Hypoteticky, máš model, ktorý nevieš trimovať. Letíš vodorovne ustálenou rýchlosťou, neletíš ani mega rýchlo, ani nezrýchlúješ, prosto ustálená rýchlosť. Ak ti začne húpať čo to znamená? Ťažisko je vzadu, logicky by si potlačil na trime. Sadneš a posunieš ťažisko mierne dopredu. Je tak? Ak ti začne ísť za čumákom moc do zeme, pri trimovaní by si potiahol. Keďže však nemôžeš sadneš a posunieš ťažisko mierne dozadu. Ale samozrejme. Máme vetroňa, a ideme robiť hneď dive test. Ja zvyknem káčka hodiť len voľne z ruky a doladujem ťažisko ešte pred tým než dám plný hod. Nejdem hned to dive testu. Len ho hodím rovno... Aplikujem čo som popídal vyššie a všetko šlape ako hodinky. Myslím že už sme sa tu zamotali na tolko že mno... |