Přidané: 25. 7. 2013 o 17:20 | ID článku: CLA187 | Zobrazeno: 5787x | Komentářů: 4 | Autor: Kado
Autor | Zpráva |
Kado modelár Příspěvků: 38 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj. V tom foxovi ale asi nemas 3300 bateriu. S tymi, ktore mas uvedene pri modeli by to malo byt v pohode. Na meranie som si ja kupil toto: http://www.ebay.com/itm/Digital-60V-100A-Battery-Checker-Balance-Voltage-Power-Analyzer-RC-Watt-Meter-/271173849051?pt=AU_B_I_Electrical_Test_Equipment&hash=item3f23388fdb |
Kado modelár Příspěvků: 38 Moje modely Poslat zprávu |
Vrtuľa 9x7 znamená 9 inch priemer kruhu, ktorý opisuje, a druhé číslo je pitch, čiže koľko inchov prejde na jednu otáčku ako keby išla maslom. Skús tu pomalšiu vrtuľu 9x6. Čím väčší pitch tým vyšší výkon ale aj príkon. Ak to motor nestíha, tak sa bude prehrievať. Tá vrtuľa mu vlastne kladie odpor. A hlavne je to vetroň, takže tam by si asi nemal lietať nonstop naplno. Podľa mňa by stačila aj menšia lipolka, bude to ľahšie a bude to lietať krásne. Ak sa mýlim, opravte ma páni. |
Kado modelár Příspěvků: 38 Moje modely Poslat zprávu |
Idle Current je podľa všetkého napätie a prúd, ktorý motor potrebuje len na svoju prevádzku. Podľa špecifikácie výrobcu je ten motor stavaný na 285W÷25,7A=11,1V na 15 sekúnd. Čiže skontrolované a v poriadku. |
RedByron modelár Příspěvků: 263 Moje modely Poslat zprávu |
Asi budem pripomínať známu vec no predsa. Vrtuľa 9x6 môže byť akurát napríklad pre tri (dva) články. Pri štyroch (troch) článkoch už môže motor upiecť. Pre vyššie napätie je teda vhodnejší menší rozmer(stúpanie). Dosť dlho som riešil pre aké napätie je vlastne udávaný výkon motora ak výrobca udáva napríklad 500W pre 3-6S LiPo. Pôvodný názor som mal taký že kupovať radšej motory kde je udávaný rozsah 2-3S Lipo ak lietam tri články preto aby som z neho dostal maximálny výkon (P=U x I). Až neskôr som si uvedomil, že to nie je pravda a správny výkon musím odobrať rozmerom vrtule. To znamená, že i pri dvoch článkoch viem z motora dostať 500W tak isto ako pri šiestich článkoch. Až potom nastupuje P=UxI. To znamená, že viac článkov môže znamenať menej prúdu cez regulátor ale i dlhšie lietanie (ak zanedbám zvýšenie hmotnosti). Limit napätia pre motor môže súvisieť s otáčkami na volt (KV). Pri zvyšovaní napätia by sa mohol motor dostávať do príiš vysokých otáčok než je jeho limit a samozrejme klesať účinnosť (ovplyvnené tiež možno časovaním impulzov na regulátore) a podobne. Možnosť poškodenia motora samotným prekročením napätia pri nízkych otáčkach z vysielača/prijímača málo pravdepodobná. Ešte poznámka k počtu článkov. Limit býva spravidla pri regulátoroch. Ten môže byť daný limitnými hodnotami napätia spínacích tranzistorov. Častejšie je to však dané regulátorom napätia (BEC). Zvlášť ak je "lineárny". |