autor | zpráva | ||||
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
vsetko je dobre, viac letoveho casu mi ani netreba. je tam 3S, vzletova hmnotnost cca 2kg. nie kazdy si moze dovolit dat 150e za motory ale vybijam iba do 3,7V/clanok |
||||
macil modelár Příspěvků: 1093 Moje modely Poslat zprávu |
Mal som dojem, že pôvodná otázka bola, ako zlepšiť výkony stávajúcej coptéry. Tvoja rada, de facto, znie, "vymeň ju za väčšiu." To si mohol napísať rovno. |
||||
neclovek modelár Příspěvků: 942 Moje modely Poslat zprávu |
WiiPro: Asi si sa preklikol |
||||
Prizrak modelár Příspěvků: 1169 Moje modely Poslat zprávu |
dostal som sa k rámu tbs discovery + som vymenil lipolky za foxy 5Ah a komplet naložená koptéra s váhou 1600g dosiahne čas 22 minút podla mojich meraní a dobíjal som do lipolky 4700mAh |
||||
elektromodely modelár Příspěvků: 241 Moje modely Poslat zprávu |
To asi nie, otázka bola, ako predĺžiť dobu letu.
To asi nie, otázka bola, ako predĺžiť dobu letu. Môj návrh je zvýšiť účinnosť pohonu, nerobím to prvý-krát. Inak to nejde, len výmenou motorov atď. |
||||
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
trosku opravene |
||||
elektromodely modelár Příspěvků: 241 Moje modely Poslat zprávu |
Toto sú už celkom dobré čísla. Dá sa to stále zlepšovať - ľahšie aku, ľahšie a účinnejšie motory, otázka je, čo chceme dosiahnuť. Napríklad dnes najlepšie aku na dlhú dobu letu sú Panasonic 18650B, majú 3Ah pri rozumnom odbere 5A na článok a hmotnosť iba 45g na článok, teda 3S3P 9Ah do 450g (odber do 15A), 3S4P 12Ah do 600g (odber do 20A) atď. Koľko váži tá 5Ah 3S lipolka ? Počítam okolo 400g ? Teda iba výmenou aku za 3S3P 18650B bude kapacita 9Ah a nie iba 5Ah, a teda doba letu 39 minút... |
||||
Prizrak modelár Příspěvků: 1169 Moje modely Poslat zprávu |
lipolka má 361g a 40c ale dosť váhy robia aj komponenty,ktoré tam mám zbytočne tažké....napríklad fpv vysielač má 50g.keby som kúpil micro tak ten váži 7g.Dalej je gimbal.Mám velký a tažký 2D gimbal z ebayu.Keby som vymenil za feyiu mini 3d tak dalších 80g dole.Led osvetlenie ja ked ho nepoužívam je dalšich 50g ak nie viac ked to zrátam tak som ako nič na 200g a hned mám dlhší čas letu |
||||
neclovek modelár Příspěvků: 942 Moje modely Poslat zprávu |
No neviem, koptéra si cucne ďaleko viac, ako 20A, tie články by strašne trpeli a životnosť by bola mizerná, navyše ten pomer hmotnosť/kapacita nieje až taký super. |
||||
Prizrak modelár Příspěvků: 1169 Moje modely Poslat zprávu |
kamarát ma tiež to isté tbsko ako ja a má tam Tmotor 920kv a s vrtulami 9x4,5 trojlist nameral najvačsí odber na jeden motor 7A a trvalý odber okolo 15A |
||||
elektromodely modelár Příspěvků: 241 Moje modely Poslat zprávu |
To nie, tento Prizrak-ov stroj má odber okolo 13A, teda stačili by mu 3S3P s rezervou. Ja by som tam určite dal aspoň 3S5P a MK3538 motory, teda 15Ah aku s hmotnosťou do 750g a dá s prstom v nose 25A - bohatá rezerva na takto malý stroj a neskutočná doba letu - nedá sa dosiahnuť s lipolkami - 750g dnešný trojčlánok lipo má akú kapacitu ? Idem dať tieto články do všetkých strojov, ktoré mám, len teraz trocha nestíham.
Pomer kapacita/hmotnosť JE super, ktoré iné dnes majú 20mAh/g resp. 20Ah na kg ? Žiadne. Najlepšie dualsky majú 10Ah/1116g = Táto konkrétna lipolka, ktorú tam má Prizrak má iba 13,85mAh/g (5000mAh/361g), pre tých, ktorým sa nechce počítať - 5000mAh 18650B by mala 250g, 111 gramov ušetrených na každých 5Ah, pri 20Ah je to 444g alebo inak = 361g 18650B by mala kapacitu 7220, teda doba letu plus 44 percent, slovom ŠTYRIDSAŤ ŠTYRI - asi všetci budete súhlasiť, že JE to super. A to je len akumulátor, ďalší krok sú motory a vrtule a možno aj regulátory s vyššou účinnosťou (menší odpor v zopnutom stave), kratšie káble (10cm 2,5m2 kábla má 100 mOhmov) a/alebo hrubšie káble, von všetky konektory - nechať konektor iba na lipolke - ďalších 10-20 mOhmov.... Autíčkari by o tom vedeli hovoriť, lebo majú na pretekoch limit, aký akumulátor smú použiť, teda musia odladiť káble, konektory, reglec, motor...
15A trvalý pri hmotnosti tiež 1600g ? To nie je nič moc - tvoj stroj má iba 12,82A avg. Problém týchto malých sú vrtule - max 11-palcov a to je málo, keď chceme nejakú slušnú účinnosť = dobu letu plus malé motory - malé motory málo unesú pri rozumnej účinnosti, a teda nie je priestor na zväčšovanie hmotnosti akumulátora a vozenie nákladu. Ide o to, nastaviť motor do režimu blízko nule, kde je jeho charakteristika oveľa strmšia, ako na plný plyn, a teda podstatne lepšia účinnosť. Ozaj jediné riešenie je dať väčšie motory a väčšie vrtule plus 18650B aku, vyrábam koptery od roku 2009, toto som riešil nie raz.
OK, teda dobre som tipoval - nie je to dobe - pri 2kg je ťah na motor 500g. Pri dobe letu iba 18 min s 8Ah aku je priemerný odber 26,67A, čo je 6,67A na motor, to je hrozne veľa - ten môj malý 3,6kg hexaXL papká 30A na 4S, teda 5A na motor pri hmotnosti 3650g, čo je 608g na motor, pričom to nie je ideálne - idem ho upraviť tak, aby boli výsledky výrazne lepšie. |
||||
WiiPro modelár Příspěvků: 1516 Moje modely Poslat zprávu |
Peniaze mozno nie su problem, ale clovek ma ine priority ako vysolit 280e za motory... Takisto, ked sa chcem vozit po meste, tak si nekupim bugatti. |
||||
neclovek modelár Příspěvků: 942 Moje modely Poslat zprávu |
Ale vynechal si jednu vec - je to aplikovateľné len na efektívne a vyladené koptéry a také koptéry stoja nemalé peniaze. Normálny quad menších rozmerov, ktorý si vpohode cucne aj cez 40A pri plnom plyne by také baterky ťahali asi ťažko. |
||||
elektromodely modelár Příspěvků: 241 Moje modely Poslat zprávu |
Dnes mi to asi pomaly zapaľuje - tu sa bavíme o tom, ako predĺžiť dobu letu F450, či ? |
||||
neclovek modelár Příspěvků: 942 Moje modely Poslat zprávu |
S OT si začal ty, nesnaž sa to zvaliť na ostatných. |