Výrobce: | Podvozok - 3Racing Sakura XI Sport, Karoséria - Matrixline, Všetko ostatné - ja :D | Rozpětí: | 190 mm | Hmotnost: | 1680 g |
Kategorie: | Autá - elektrické | Délka: | 470 mm | Materiál: | FRP, Lexan, Hliník, PSH... |
Motor: | Turnigy 5200kv |
ID Modelu: AM7927 | Zobrazeno: 1887 | Přidané: 22. 3. 2017 o 16:17 | Autor: peter1999
Autor | Zpráva |
Josooo modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Na úvod ti gratulujem k takemuto projektu kde si spojil svoje hobby s prácou pre SOČ. Projek máš rozpísaný velmi dopodrobna, za mojich čias sa taketo projekty na stredných školách nerobil aj keby,,o čom by som písal? Ako urobit z čiernobieleho televizora zn. Merkur - farebný aj s teletexom? To len tak mimo.. Píšeš že to bolo testevane pri velkých rýchlostiach až 185km/h. Testovane v reale na ceste? Auto nema žiadny škrabanec a malo kto udrží rc 1/10 na ceste pri takejto rýchlosti. Samozrejme že maš aerodinamiku. Tak snád to ti pomohlo. Kasna je pekne spracovaná, podvozok je tovarenský ale s tvojimi vylepšeniami je fakt vylepšeny. Na záver. Slúži tvoja praca iba na ukažku aerodinamiky, vzduchovej brzdy a ERS na modely v mierke 1/10 aby sme videly ako to funguje v mierke 1:1, alebo nám chceš ukázat že do praxe prevedené systemy funguju aj na rc modeloch a s ich využitim vie byt model rychlejší stabilnejší a lepšie ovladatelny? Lebo v takej rýchlosti neverím že by som niečo zbadal Jozef |
peter1999 modelár Příspěvků: 217 Moje modely Poslat zprávu |
Ďakujem Aj na dnešné pomery SOČ je to rozsiahle, pár ľudí mi už hovorilo, že by mi to vyšlo aj na dve diplomovky Toto tu je kompletná dokumentácia, už skracovaná, nakoniec som však musel spraviť jednu verziu čisto o programovaní, pretože pravidlá obmedzujú počet strán na 25. Čo sa týka tej rýchlosti, testované na neďalekom letisku, mal som z toho fakt strach, to nebudem klamať, odvtedy som s tým na ceste nebol, nechcem ho rozbiť pred skončením súťaže. Zo simulačných testov viem, že mám teoreticky ešte rezervu pri aerodynamike do nejakých 220km/h (potom by asi rupli držiaky karosérie). Uvidíme čo to potom porobí na okruhu, chcem zmerať časy na kolo so systémom a bez neho, či to má vôbec zmysel (blízko sú tu motokáry, tak po skončení SOČ tam pôjdem testovať). To že nemá ani škrabanec... No, nemá ho na tých fotkách zo zimy, a nemá ho teraz, mal ich dosť pred prvým kolom som nanovo lakoval celý zadok, čo bol obrúsený od skaliek. A preprava tiež nie je nič príjemné, prvý krát sa mi poškodilo krídlo, teraz druhý krát už vcelku bez problémov. Hlavnou témou projektu je ukázať, že nie je potrebné mať výkonný hardware na pohon týchto systémov, preto je riadiacim počítačom RPI Zero, čo je najmenší a najlacnejší počítač na svete (5€). Okrem toho môžem poukázať, že projekt slúži na ukážku moderných technológií na modely, ako aj na predvedenie niekoľkých konceptuálnych systémov (napr. peltiérov článok na rekuperáciu, E-ROT, alebo čo som obzvlášť hrdý - systém ktorý riadi prítlak na prednú nápravu a prietok vzduchu). Pri prezentácií sa zameriavam na programátorskú časť, pri ukážke mám model na podstavci a vytáčam motor naprázdno, takže tam to vidno, inak normálne si človek všimne len keď ide brzda hore. Z môjho pohľadu tento Viper svoj cieľ splnil - naučil som sa veľké množstvo vecí, ktoré plánujem v budúcnosti využiť. Možno to bude znieť ako z reklamného letáku, ale vďaka tomuto projektu som pochopil, že tá cesta k cieľu je dôležitejšia ako cieľ samotný Mimochodom, teraz pracujem na MFC pre kamión, tiež riadení pomocou RPI, možno už do PMD bude funkčný. Peter |
Josooo modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Priznam sa, nečítal som to dopodrobna Ale je to velmi rozsiahle, šak prečo to obmedzuju na 25 stran? lebo by štuďáci vydávali romany v tvrdej tlači To ,,,letisko,, to si mal natočiť. Jaaaaaj to by som si pozrel. A nie len ja ale aj iný na portály. Auto ktore ide 185km/h a prežije bez deštrukcie Prepáč moj sarkazmus. Takže cielom bolo ukázat riadenie pomocou najlacnejšieho počítača na svete za 5€ a zrealizoval si ho na rc aute v mierke 1/10. Viem že pri jazde takehoto auta treba aspon dvoch ludi. Jeden čo auto ovlada a druhy za počítačom sleduje na monitore čísla. Nič proti ale tvoja práca nemá asi žiadny prínos pre rc autíčkarov. Realnych jazdcov ktorý potrebuju iba namontovat motor a reg. idelany k ich podvozku a k tomu volantovu vysielačku. Potrebuju iba kus dobreho placu a rychlost max do 60km/h lebo potom je ich autičko neovladatelne. Píšem o roznych povrchoch terenu. Bolo by to dobre na testovanie podvozkou pri vysokých rýchlostiach ale nie na bežne jazdenie. Na to rcčkár vylepšenu aerodynamiku nepotrebuje. Lebo nejazdi 185km/h. Mam doma podvozok od čínana ako ty ale ja mám turnigy TD10 (lacnejšie od sakury) a tiež ide 200km/h po upravách ale bez všetkých tvojich vylepšení. Prepáč za menšiu kritiku. Možno napíše niekto iny svoj názor. |
peter1999 modelár Příspěvků: 217 Moje modely Poslat zprávu |
Ja to beriem, je to tak, nie je to prínosom pre RC komunitu. Preto teraz robím to MFC, to bude pravdepodobne väčší prínos, keď bude stačiť takýto pc namiesto drahého tamiyáckeho modulu. Teraz mi tam treba doriešiť ad prevodníky a v podstate to bude simulovať všetky funkcie reálneho kamiónu (zvuk, svetlá atď...) a tam to riešim ako Plug&Play, takže bez počítaču, čisto sa pripojí k prijímaču a ide sa. Ja to mám naprogramované tak, že keď pripojím napájanie, zapne sa mi pri boote automatika, brzda a ERS. Ak sa chcem baviť zo zvyškom, vtedy treba pc. Na HK bola raz nejaká súťaž o najrýchlejšie RC, tam som sa čudoval viac čo všetko čína vydrží |
Josooo modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Každopádne držím ti palce v tvojich nových projektoch a dufam že tvoju pracu ocenia nielen porotci na sutažiach ale aj tunajší mešit .....nezabudni čo ta bavi a drž sa toho, nedaj sa odradit žiadnymi kecááálmi ako som ja PS: raz budeme dýchat aj čínsky vzduch lebo v mega buducnosti bude lacnejší a zdravší |