Technické parametry
Výrobce: |
ja za pomoci rád skúsenejších... |
Rozpětí: |
2600 mm
|
Hmotnost: |
1883 g
|
Kategorie: |
Lietadla - elektrické |
Délka: |
1300 mm
|
Materiál: |
laminát, polystyrén, balza |
Motor: |
Turnigy 3536 1100kv |
Popis
V roku 1992 sa mi naskytla možnosť vyrobiť laminátový trup v požičanej perfektnej forme. Pod dohľadom som ho vylaminoval zlepil a vybral. Ďalej pokračovala stavba krídla (profil RG 14). Stred krídla je polystyrénové jadro potiahnuté balzou uši sú konštrukčné, taktiež plávajúca Vop a Sop. Model som zalietal pravdepodobne niekedy v roku 1993 a potom som sa prestal modelárstvu venovať...
V roku 2008 som model "vykopal". Časom a skladovaním poškodenú výškovku narýchlo opravil a nanovo potiahol. Odrezal som vlečný háčik, špic trupu a model osadil sklopkou a strieďákom.
Model to bol pohodový a lietal parádne. Možnosť ovládať viac ako dva kanále ma donútila k myšlienke prerobiť krídlo. Priznám sa aj tu platí pravidlo "lepšie postaviť nové ako prerábať staré". Dorábanie vztlakových klapiek a krídelok zabralo kopu času. Vop som spravil komplet nanovo. Stará opravená bola krivá a robila iba zlobu.
Prerábku som spracoval v tejto fotogalérii.
https://picasaweb.google.com/100807155641375623183/PrerabkaVetrona
Model dostal poťah čínskou nažehlovačkou a moderný vzhľad. Zvýšila sa hmotnosť o cca 400g. Možnosť ovládať vztlak a krídelká postavili tento model do iného levelu.
Regulátor s Becom som ponechal pôvodný. Vedel som,že to mám poddimenzované no fungovalo to... až na piaty let regulátor zblbol. Najprv sám pridával plyn, potom sa prehrial, vypol a servá cestovali do krajných polôh. Model sa vo veľmi pomalej vývrtke pobral k zemi z cca 40m . Vztlaky v polohe ako brzdy spomalili celý pád a zachránili model. Poškodenie minimálne a aj hlina bola premočená a tak sa predok len zapichol do oráčiny.
Foto z pádu
https://picasaweb.google.com/lh/photo/GNO5do6pFR1W-ezwPnuBrtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Potom som už neváhal a vmontoval osobitný Bec.
Tento rok 2012 som urobil pár úprav. Po rozdrapení čínskej sklopky, kde mi vibrácie vytrhli v trupe lože s servami a ja som zázrakom bez poškodenia s minimom riadenia pristál na chrbte do kukurice, som na ne zavrhol a použil Aeronautku. Motor som oddelil od trupu veľkou gumenou podložkou a momentálne ten pohon skoro vôbec nepočuť a som s ním veľmi spokojný. Strata kabínky pri incidente s sklopkou ma donútila vyrobiť improvizovanú z extruďáku. Potrebujem ešte doladiť kopec vecí ,ale dúfam, že sa už nič vážne nestane a jeho 20r oslávim vo vzduchu.
o trocha viac foto je tu u mňa.
https://sites.google.com/site/klubrclbb/moje-modely/moj-vetron-z-minuleho-storocia
ID Modelu: AM2146 |
Zobrazeno: 2186 |
Přidané: 19. 10. 2012 o 18:06 |
Autor: bohdan0000