autor | zpráva | |
savo modelár Příspěvků: 731 Moje modely Poslat zprávu |
Dlho som zvažoval či napíšem a podelím sa o skúsenosti s novým t-rexom 550dfc , keďže na tomto df v poslednej dobe prevláda nálada taká aká je a množstvo príspevkov nestoja za nič a sú mimo tému. Možno je to tou dlhou zimou a väčšina má už „absťák“ poriadne si zalietať, aj napriek môjho vyjadrenia „už na toto df nebudem prispievať“ rozhodol som sa, že niečo napíšem, tak toto bude taký malý článok na prečítanie bez toho, aby človek nemusel rolovať v témach a dlho hľadal čo si prečíta. Koncom roka 2012 prišla firma Align na trh s modelom Trex550dfc, v porovnaní s predchádzajúcim Trex550v2.fbl má pár vylepšení a to DFC hlavu rotora (v tom to prípade naozaj neviem a nedokážem povedať, čo je lepšie DFC alebo klasická HPS), servá na cyklike DS615 a na vrtuľke DS655, nový systém šmykátka na vrtuľke ako je na 700dfc, nový regulátor Talon 90A od CC s integrovaným 9A(20A) bec-om a uhlíkové bočnice o hrúbke 2,0mm. Pevnejšie bočnice a regulátor boli hlavným dôvodom prečo som sa rozhodol predať verziu v2. s bočnicami 1,6mm ktoré boli podľa môjho názoru tenké a celý drak sa pri väčšej záťaži krútil a s regulátorom Align BL70G ktorý bol na hranici svojich možností a nebol schopný ťahať dlhšie listy ako 520mm. Chcel som odskúšať aj dlhšie listy 553mm, ale na základe A. Szaba jr., ktorý to testoval a neodporúčal to z dôvodu že pri vyšších teplotách to regulátor BL70G nezvládne, som to radšej ani nerobil. Verziu v2. som si kupoval ako „low cost“ – vrtuľník za nízku obstarávaciu cenu, ktorý dokáže slušne lietať na 6S. Verzia combo ktorú ponúkal Align spĺňala moje požiadavky na low cost, síce 3GX (bezpádlová elektronika) fungovala, ale nebol som spokojní s niektorými neduhmi, ktoré som nebol schopný odstrániť , alebo prestavením potlačiť na moju akceptovateľnú mieru a preto som ju vymenil za už osvedčený MICROBEAST. Bola to investícia ktorá až tak dramaticky nezaťažila rozpočet low costu. S 550v2. som bol veľmi spokojný a lietalo sa mi s ním veľmi dobre. Nemal som žiadne problémy a ani som s ním nehavaroval. Po rozhodnutí ísť do 550DFC som svoju 550v2 predal k svojej spokojnosti, no myslím že aj k spokojnosti kupujúceho. Nová 550DFC sa predáva v dvoch verziách, ja som sa rozhodol pre verziu combo bez 3GX systému. Bezpádlový systém som zvolil už osvedčený Microbeast, ale ako AR7200 spectrum so satelitom. Je to pomerne lacný, nenáročný a dobre fungujúci systém, síce nemá „záchranu“ ako niektoré konkurenčné fbl jednotky, ale časom možno „Nenečtí soudruzi“ niečo v tomto smere za krátky čas vymyslia. Ja lietam s vysielačom JR DSX12 ktorý podporuje DSM2 systém a preto som už nemusel použiť štandardný prijímač, čo mi ušetrilo ďalšie financie. S beastom mám len dobré skúsenosti už aj v samotnej 550ke, ale aj v 250ke, 600n a 700n. Oslovil som známeho slovenského predajcu a dohodli sa na uzavretí obchodu. Po menšej čakacej dobe na verziu bez 3gx-ka, som to konečne mal doma. Všetko bolo zabalené a uložené tak ako Align má vo zvyku( v dobrom slova zmysle), po otvorení a vybalení ma na prvý pohľad zaujala a ohromila kabína, ktorá je predĺžená ako aj v novej 700Ndfc a 600Ndfc a v porovnaní s v2.pôsobí, že je naozaj veľká. V balení po kontrole nič nechýbalo a mohol som sa pustiť k samotnej stavbe. Veľké rozdiely s predchádzajúcou verziou neboli a stavba prebehla rýchlo a bez problémov, až na drobnosť, ktorú som si sám spôsobil. Nový regulátor Talon90 ktorý je v combe som namontoval tak, ako som mal BL70G bez toho aby som si overil či sa zmestí pod kabínku, veď predsa tá kabínka je tak obrovská že ma to ani nenapadlo – NIE nezmestil! a musel som to prerobiť a namontovať na spodnú stranu držiaka lipo. Hlava hlavného rotora a zadný domec vrtuľky boli už zložené, ale v nedôvere k Tajvanským pracovníkom som to radšej všetko rozobral, axiálne ložiská poriadne premazal a skrutky poistil locktitom. Pribudlo aj nové kovové lóže, ako ďalšia možnosť umiestnenia fbl jednotky, alebo prijímača v prednej časti nad pohonovou baterkou. Samozrejmosťou je aj šikmé ozubenie pohonu modulu 1. Naprogramovanie vysielača a nastavenie fbl jednotky bolo veľmi rýchle a totožné s s predchádzajúcou v2. Po rýchlej stavbe nastalo dlhé a pomalé čakanie na rozumné počasie pre zálet. Osobne pod 5 stupňov vonkajšej teploty nechodievam lietať, takže to čakanie bolo naozaj dlhé. Konečne som sa dočkal a išiel 550ku dfc zalietať. Prvé dva lety boli také trimovacie, dolaďovacie a pohodové, nakoľko som sa aj po zime potreboval troška rozlietať. Všetko bolo v poriadku a ďalšie dva už boli normálne. Potom som sa rozhodol že konečne otestujem listy Edge 553fbl a založil som ich. Pri tom istom nastavení to bol obrovský rozdiel! Mal som pocit, ako by som lietal už s plnohodnotnou 600kou. Je zaujímavé čo 3cm dokážu spraviť. Pri 523mm listoch sa prejavovala váha heliny a bolo to cítiť na kolektíve, preto som musel priostriť krivku okolo stredu, aby nemala 550ka tendenciu podsadávať pri otáčkach aké som mal nastavené a lietal. Toto nastavenie pri 553mm listoch som už nepotreboval a nastavil som naspäť lineárnu krivku kolektívu. Teraz sa plošné zaťaženie pohybuje cca 2250g/m2. Len pre zaujímavosť Goblin 500 s 500mm listami vychádza na cca 2600g/m2. Momentále je obrovský boom Goblinov, nepopieram sú to pekné a prepracované stroje, ale mne osobne vadí remeňový náhon vrtuľky a u G500 je potrebné „točiť“ a to sa prejaví krátkym letový časom. Ja používam pak 6s 5000mAh ako do 550ky, tak aj 2x6s do 700XX a to je ďalšia z výhod prečo som išiel do T550dfc. Taká kompaktnosť poteší a navyše sa nemusím si zaobstarávať a starať o ďalšie lipo inej kapacity. Môj letový čas na idle2 je 4m45s a po dolietaní mi zostane približne 25% kapacity. Zatiaľ mám esc nastavený na krivky, ale postupne začnem testovať kvalitu governoru Talon90G. Ako som už písal tak tento regulátor má v sebe 9A(20A špičkovo) bec, ktorý je dostatočne tvrdý a poradí si aj so servami alig ktoré majú veľké prúdové špičky, takže nie je potrebné kupovať externý bec, alebo napájať elektroniku 4článkom Nimh, alebo pod. a tým pádom nemusím „voziť“ ďalšiu záťaž v heline a starať sa o nabíjanie ďalších bateriek. Zatiaľ môžem povedať a napísať, že Trex550DFC je veľmi slušne lietajúca a fungujúca heli za nízke obstarávacie náklady. Viem že vládne veľká averzia voči tejto značke ako takej, ale pomer cena vs. výkon je obrovský. Moja 550DFC s beastom a 553mm listami neprekročila cenu 760,- eur a to je slušné nie!? Technické parametre: Dĺžka 1160mm. Hmotnosť 2120gr. (bez pohon. Lipo 6s5000mAh 793gr.) Hlavné koleso 112 z. Pastorok 11z. Prevodový pomer 1:10,18:3,85 Motor Align 600Mx esc TALON 90G DS615 - 3x DS655 - 1x Listy hl. rotora EDGE 553fbl listy vrtuľky align 90mm AR7200 + satelit DSX |
|
Stefan team RCPortál Příspěvků: 965 Moje modely Poslat zprávu |
Super prispevok savo! A ta cena ma prekvapila (milo). Nech ti to lieta. Štefan |
|
poison modelár Příspěvků: 3389 Moje modely Poslat zprávu |
Savo velmi pekne si to napisal teraz taky este na logo. Ale kto sa rozhoduje medzi 550 a 600 myslim ze si rad precita tvoj clanok. Ten new regulator vyzera dobre. |
|
savo modelár Příspěvků: 731 Moje modely Poslat zprávu |
Peťo, veľkou výhodou 550ky je že lietaš len na 6s a nie 12s, v podstate dám 2 lety voči 600efl áno máš pravdu, ale ja som tým chcel napísať že veľkostne a letovým prejavom je to už naozaj skoro ako 600ka, ale len na 6s |
|
Matt modelár Příspěvků: 281 Moje modely Poslat zprávu |
trosku offtopic ale nekrmi sa rexo 600 aj 6s baterkou? inak fakt dobry clanok mat peniaze hned predam 500 a kupujem si toto |
|
IvanL modelár Příspěvků: 22 Moje modely Poslat zprávu |
super. Konečne normálny príspevok!!! |
|
savo modelár Příspěvků: 731 Moje modely Poslat zprávu |
stará 600E áno, tá bola na 6s ale pri svojej váhe a výkone to bol žrút bateriek !!! nové 600efl sa lietajú 12s |
|
Matt modelár Příspěvků: 281 Moje modely Poslat zprávu |
dakujem za objasnenie |
|
papaya modelár Příspěvků: 1235 Moje modely Poslat zprávu |
Savo Teba je tu skoda, Savo na HRAD! |
|
savo modelár Příspěvků: 731 Moje modely Poslat zprávu |
ešte pre upresnenie nastavenia: kolektív: 12,5 stup. cyklika: 8 stup. gyro gain: 65 rudder: DR 95% ; EXPO 15% throt. curve: 89;84;89 cca 2400-2500rpm |
|
copilotek modelár Příspěvků: 384 Moje modely Poslat zprávu |
Savo, keby si napísal článok pred dvoma týždňami, neviem ako by som rozmýšľal, ale do 600-vky som skočil ihneď... Ešte by ma zaujímal Tvoj názor na Talon 90, či nebude o dosť lepší ako napr. HV80 ICE2 |
|
savo modelár Příspěvků: 731 Moje modely Poslat zprávu |
fuu, či Talon90 je lepší!? ty chceš porovnávať dva odlišné ESC! Talon90 je na 6S s 9Abec-om (20A. peak) a ICE2HV80 je na 12S a nemá bec v podstate sa to porovnávať poriadne nedá, lebo každý je určený na iný setup, pozor! netvrdím že ICE2HV80 nemôžeš použiť na 6S, ale načo by si zbytočne vyhadzoval euráče za HV keď sa bude voziť len na 6S a na druhú stranu Talon90 môžeš prevádzkovať len 6S! s ESC od CC som mal len jednu skúsenosť, keď som chcel pri T550v2. založiť 550mm listy tak som si kúpil Phoenix Ice 100LV no nepoužil som ho, lebo mal tak slabý bec ktorý nebol schopný ťahať 3x DS610 + DS650 vzápätí na to som ho hneť predal |
|
buro252 modelár Příspěvků: 257 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 4. 6. 2013 o 21:48
| odkaz na příspěvek
super konecne niaky paradny prispevok presne o takomto niecom rozmyslam ked uz budem dobre lietat tak z triedy 450 prechod na 550. |