Výrobce: | Pilot-RC | Rozpětí: | 2290 mm | Hmotnost: | 5670 g |
Kategorie: | Lietadla - benzinové | Délka: | 1480 mm | Materiál: | balza,smrek,preglejka |
Motor: | RCGF 35RE ccm |
ID Modelu: AM8256 | Zobrazeno: 23540 | Přidané: 7. 8. 2017 o 22:42 | Autor: majsterko
Autor | Zpráva |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Keďže je to môj prvý benziňák,tak preto sa pýtam a nechám si poradiť.Teraz čítam návod k motoru,a je tam odporúčaný štvor alebo päťčlánok.Dokonca je napísané,že pri napájaní zapaľovania na 4,8V nemusí motor dosahovať max.uvedené otáčky.Tak neviem.Váš názor a skúsenosti?Ď. Ak je výhodnejšie mať na zapaľovaní štvorčlánok,nie je problém.Dal som tam síce päťčlánok,vyberiem ho,otvorím odpojím jeden článok,zapojím,natiahnem zmršťovačku a nainštalujem do modelu.A samozrejme dovážim.Batérie nemám kam ďalej k chvostu posunúť. |
VladoVrancik modelár Příspěvků: 1756 Moje modely Poslat zprávu |
Ako ja nechcem radit sam iba zbieram informacie a tie nimh su mi dost nejasne.Vzdy ked som mal dobijatelne baterky som mal k nim nabijacku tak ma to velmi netrapilo no a teraz mam z toho chaos.vzdy som vedel ze nabijat ich treba desatinou kapacity cize 2000mah baterku nabijat 200mah doba takehoto nabijania bola okolo 8-9 hodin Ale vzdy mala nabijacka 1,2V alebo v pripade ze sa nabijaly 4 baterky sucastne 4,8V.Teraz co mam nabijacku tak mi do nich tlaci v pohode 1,5V a to neviem prestavit.Neviem ci je to dobre lebo tie baterky sa tym prebijaju,Na druhej strane za tych 15 rokov odkedy som sa ako tak zaoberal NiMh vyvoj isiel dopredu a mozno je to tak spravne. Kolega modelar mi poradil dokonca nabijat dokonca 0,2C tak som to skusil na RX Graupner je tam 4clanok 1500mah nastavil som 300mah na nabijacke a zacal nabijat.Asi po 3 hodinach som kontroloval baterky a nabijacku baterky uz boly mierne teple este nic vazne ale nabijacka do nich natlacila vraj 1375mah a to je neake divne tak som ich odpojil.Po pripojeni k vysielacke mi ta ukazuje 5,8V premeral som ich meracom a maly presne 5,97V. |
saroj modelár Příspěvků: 535 Moje modely Poslat zprávu |
majsterko - ak máš dostupný manuál tak postupuj podľa neho. Aj na štítku by malo byť uvedené napájacie U. A čo sa týka NiMh, nerobím výskum ani prehľad, jednoducho, používam Enellop 2000, viac neriešim a teším sa z lietania. V záťaži do 8A , nabíjací I=do 1C. Minimálne samovybíjanie. |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Saroj,ja si nechám poradiť,hlavne keď robím niečo prvý krát.Len som chcel poznať názor skúsenejších modelárov.Motor som kupoval nový,tak samozrejme mám k nemu origo manuál.Odporúčajú tam,ako som už písal,štvorčlánok alebo päťčlánok.Ale upozorňujú,že na zapaľovanie môže ísť max.7V,čo nie je problém ustrážiť.Samozrejme,hneď po Tvojom upozornení som vynechal Li-pol s U Bec-om lebo som pochopil,že to bude podstatne jednoduchšie riešenie.Batérie Sanyo Eneloop poznám,dlhú dobu som ich mal vo Faraonovi.Myslím,že sú veľmi spoľahlivé.A hmotnosť pri tomto modely nemusím riešiť,nakoľko plošné zaťaženie vychádza smiešnych 63 gr. na štvorec. Tomix,laos Ti to vysvetlil.Hádam to tak stačí.Ja som tiež dosť dlho NiMH batérie nepoužíval. |
VladoVrancik modelár Příspěvků: 1756 Moje modely Poslat zprávu |
Laci to nie je o tom ze neverim tebe skor neverim cinskym nabijackam,ale pomohlo ked si napisal ze 1,2V baterka znesie bez poskodenia 1,55V Pozri tento pan ma ten isty model https://www.rcportal.sk/eme-35-ccm-inz31002 |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Nechápem prečo si váhal,či napísať príspevok.Veď predsa aj na to je tento portál,aby sme si vymieňali názory,predávali skúsenosti a rady.Myslím si,že je tu toľko príspevkov,že keď niekto niečo hľadá,tak vo väčšine prípadov to aj nájde.Môj názor. Áno vidím.Pán z Nitry má tiež Trainera od Pilot-RC.Má v ňom motor EME 35,ktorý predáva??? |
VladoVrancik modelár Příspěvků: 1756 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj no ako model uz ma za sebou zalet? |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Včera som konečne zalietal trénera,aj keď neboli ideálne podmienky na zálet nového modelu.Plánoval som skôr,ale kvôli problémom,ktoré sa vyskytli v elektroinštalácii,som zálet musel odložiť.Pridám iba pár foto,letové nie sú lebo nemal kto urobiť.Kamarát na mňa po štarte "dohliadal" .Bude aj video,snáď. |
lucik modelár Příspěvků: 452 Moje modely Poslat zprávu |
Ivo tak si to dotiahol do úspešného konca či začiatku? Gratulujem nech robí radosť. |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Ďakujem Peťo.Veď mi to aj trvalo Ale hádam sa už konečne rozbehnem. |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Ak sa niekto rozhodne pre tento model,ako prvé odporúčam vymeniť prednú podvozkovú nohu(pokiaľ si vyberie možnosť trojkol.podvozku),lebo je nevhodná a poddimenzovaná.Hneď zo začiatku sa mi nepozdávala,ale neriešil som to,nakoľko som si myslel že to má fy. Pilot-RC otestované lebo vyrába dosť modelov a myslím že v dobrej kvalite.Ale hneď po zálete som vedel že to treba prerobiť.Dnes som to prerobil a či to bude postačujúce uvidím pri ďalších štartoch. Pridávam foto pôvodnej nohy a novej,prerobenej, nájdenej v šuplíku. |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Bol som lietať minulú nedeľu,teraz pršalo.Dal som iba jeden štart a noha drží.Dúfam že vydrží "pár" štartov a pristátí.Uvidíme.Ak by bol problém,upravím model na dvojkolesový+ostruha.Je to práca maximálne na hodinu. |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
|
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Tak to už trocha človeka naserie....a čo motor???....prežil to???.... |
majsterko modelár Příspěvků: 679 Moje modely Poslat zprávu |
Motor je v pohode aj ostatné diely.Poškodilo sa iba "drevo" .A vlastne ešte kužeľ. Takto vyzeral trup,keď som ho odstrojil a otrhal všetko čo z neho "viselo". A keďže je to môj prvý benziňák a lieta(l) úžasne,tak sa pustím do opravy.Veď mám k dispozícii skoro všetky diely na predok trupu vypalené laserom.Boli súčasťou stavebnice.Opravou naberie niečo na hmotnosti,tak to budem eliminovať tak,že tréner bude mať dvojkolesový podvozok+ostruhu.Ušetrím hmotnosť serva,ktoré ovládalo prednú nohu+kompl.prednú nohu+40 gr.U-bec(objednal som digitálne HV servá). |