autor | zpráva |
ARRMA modelár Příspěvků: 119 Moje modely Poslat zprávu |
Aká teplota elektromotora, či už jednosmerného alebo striedavého ( brushlees ), by sa nemala prekročiť aby nedochádzalo k demagnetizácii, alebo k nejakému inému poškodeniu elektromotora ? Meráte teplotu elektromotora teplomerom ? |
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Courie teplota pre neodým je 320°C, ale to už je katastrofa, v praxi by si sa nemal priblížiť k 1/2. Takže maximálne 120°C (+-). Inak pri tých teplotách môže aj povoľovať lepidlo... Teplotu kontrolujem infreačerveným teplomerom (ak mám záchvat merania), ale je to ako s teplotou bateriek, meriaš teplotu plášťa a teplota vnútri je vyššia. Poznám jedného ktorému sa odspájkovali káble z motora... 8-) |
FeriGGGG modelár Příspěvků: 50 Moje modely Poslat zprávu |
štandartny neodym ma max. operacnu teplotu 80°C, nad dochadza k postupnej (t.j. pomalej) permanentnej demagnetizacii, ...existuju uz aj neodym-y s max. operacnu teplotou 150°C ...pri takej teplote je uz treba brat do uvahy tepelnu roztaznost lozisk a s tym suvisiace problemy |
ARRMA modelár Příspěvků: 119 Moje modely Poslat zprávu |
Aj v lacnejších motorčekoch do rc áut napr. HPI 15T Firebolt sú neodýmové magnety ? |
totti81 modelár Příspěvků: 274 Moje modely Poslat zprávu |
niekedy zvyknem merat teplotu motora po 8 minutovej rozjazde je to cca 90-100 stupnov celzia na plasti , vnutro moze byt aj viac. pouzivam striedavy motor LRP a regler tiez LRP. Nastaveny je z vyroby ze pri 110 stupnoch odpaja regler motor. Este sa mi to nestalo. |
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
regulátor má snímač teploty na motor? Ako a kde je pripevnený? |
ARRMA modelár Příspěvků: 119 Moje modely Poslat zprávu |
totti81 asi myslel tepelnú ochranu regulátora. Ďakujem všetkým za odpovede. |
tomiQe modelár Příspěvků: 1068 Moje modely Poslat zprávu |
Zaleži od kvality motora počas pretekov jednemu na buggy vyplo motor kvoli tepelnej ochrane až to bolo cítiť ten smrad ktory išiel z motora. Odmeral ho s teplomerom infra a mal 100 stupňov....lrp motory a regulatory idu aj do 120 stupnov až potom vypínajú proste tak radi funguju :-P hlavne pri 17.5 motoroch. Inač jazdim tak že 5 minut prestavka 5 minut a tak...istota...pri pretekoch aj tak nikdy nejazdim viac než 6 minut takže ma teploty netrapia. Pri jednosmerakoch raz za čas zastať chytiť motor ak udržíš viac ako 5 sekund udržať prst ideš dalej...po trave ked jazdiš tak často kontrolovať. Regulator pri jednosmeraku taky problem až nema...xl-5 od traxxasu som nikdy nedal nad 50 stupnov. Pozor treba davať pri autach ako su himoto zenit pretože nemajú hlinnikovy držiak motora a motor môže tak trochu držiak roztopiť ale to cítiť tak isto ako keď som citil smrad z mojho ecx 1/18 lebo malo plastove ložiska taky plastový závan hneď som menil za poriadne ložiska |
totti81 modelár Příspěvků: 274 Moje modely Poslat zprávu |
LRP regulator vie snimat teplotu motora bez akychkolvek pridavnych cidiel kablov a pod. funguje to len s motormi LRP. mozno meria odpor cievky . proste neviem iba hadam. V manualy pre regler je to napisane. |
tomiQe modelár Příspěvků: 1068 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 3. 6. 2014 o 19:55
| odkaz na příspěvek
Viem potvrdiť že to fakt funguje raz mi vyplo motor keď som sa snažil spaliť gumy na slicky . Zatial jediny regulator ktory nielen že mal v manuali napisane že je thermal cut off ale že to aj fungovalo |