autor | zpráva |
Bubko modelár Příspěvků: 9 Moje modely Poslat zprávu |
Prvá fotka- stevena. Robené do negatívnej formy. Medzi vrstvy uhlíku zalaminovaná mozadzná trubka 4/3,2. Formu neukážem, lebo ju už má Mirek Miletín. Ja som nemal čas robiť také množstvá. Tak som mu radšej formu dal. Fotka 2 a 3- kormidlo v rozsype a hotové. Všetko železo okrem čepele bežná nerez. Gulatiny a trubky. Samotné kormidlo je pružinová neres 1,5 mm hrúbka. Takmer nezohnatelný materiál. Je to rezané laserom a potom ručne brúsené do profilu. Fucking práca. Striebrom naletované do 4mm tyčky. Na to sa natiahne trubka 6/4 a zaletuje. Ložisková trubka- naletujem límec, kladivom tam namlátim púzdra zo Zedexu (ložiskový matroš) a prestružím diery na presno. To mozadzné púzdro sa lepí na palubu. Keď dám jebu, tak to vrchné púzdro to väčšinou udrží. Foto 4- motorová prepážka. Staršia verzia. Novú teraz nemám na foto. Z lisovanej uhlíkovej dosky frézované na cnc. Len sa dobrúsi spodná hrana podla tvaru dna. Pôvodne som robil hrúbku 2 mm. Momentálne 3,5-4mm. Je to cca 16-18 vrstiev 240 g tkaniny. |
TomasBa modelár Příspěvků: 480 Moje modely Poslat zprávu |
|
Peter Kovac modelár Příspěvků: 482 Moje modely Poslat zprávu |
Dobrá otázka. Stevenka s klýnom: pre priamy náhon- klín má relatívne malú bočnú plochu, je to OK pre flex náhon- klín by mal príliš veľku bočnú plochu, v ostrých zákrutách by nedovolil sklz lode- zakopnutie Okrem toho na veľkej bočnej ploche by vzniklo prúdenie, ktoré záporne pôsobí na tok vody ku vrtuli. PS: samozrejme sa dá aj kombinácia priamy náhon so stonkou ako podpora, ale klýn funguje aj ako mechanická podpora pri búračkách + zvikne sa navariť na stevenku oceľová gulatina, čo sa zabrúsy do ostrej hrany (reže vodu, zpeňuje stevenku. Tomáš, oprav ma ak to vidíš ináč. Ako vidím, použil si gul. ložisko pred spojkou. Už veľmi dávno sa upustiol od tejto konštrukcie a používa sa tzv. plávajúce ložisko. Pred spojkou je hriadel vedeni v teflonovom ložisku, ložisko je vsunuté do kusu silikon hadice, hadica natiahnutá na stevenku....ako vidno, ten krám na fotke je z roku 2004 |
TomasBa modelár Příspěvků: 480 Moje modely Poslat zprávu |
A aky bol dvovod upustit od tejto konstrukcie loziska pred spojkou? Ja s tim nemam absolutne ziaden problem toto konkretne lozisko tam mam uz 2 rok a zatial fici super a zaroven mi funguje ako tesnenie a teda okrem funkcie ochrani pri burackach to nema ziaden dalsi hlbsi zmysel? Lebo ja nemam problem ani pri stretoch s palicami vo vode ze by to niako praskalo alebo tak skorej mam vecni problem z viberajucim sa motorom ale snad som to uz viriesil a henten napad sa mi pozdava zabrusit stevenku do spicu pomaha to stabilizovat jazdu alebo zmensuje odpor a vitlak stevenky? |
Peter Kovac modelár Příspěvků: 482 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj 1. Gulk. Lozisko pri vrtuly sa uz nepouziva- Velky priemer, odpor. Nove vrtule bez zavitu maju maly priemer jadra. 2. Plavajuce klzne lozisko pri spojke vs gulickove: valivy odpor na Gulk. Lozisku je Vacsi. 3. Preco plavajuce lozisko?: lepsie tlmi mikrovibracie hriadela ( kriticke otacky na danej dlzke kazdy hriadel ma)- tam vibruje fest. Profilovana stevena: stabilizacia pri plnom klze. Ak sa dobre pamatam, Andrej Gorbatenko (UKR) na 6,5-ke FSR-ke s tym dosiel prvy krat na preteky. Rok cca. 1995-96. Revolucne, vtedy z kusu duralu frezovany zazrak. Na Eco som to Mozno prvy riesil ja s kompozit stevenku ( mosadz rura vlozena do carbon-epoxy kompozitu) rok tusim 2005. Kopyto riesil dalej Tomas a vytunoval to do aktualneho stavu. Eto vsjo Mas dobre otazky!!! Vazne! |
Bubko modelár Příspěvků: 9 Moje modely Poslat zprávu |
Profilovaná stevena znamená zmenšený odpor a zároveň zníži výtlak. Priamy náhon robíme od začiatku s plným klínom. Mali to tak všetci a nějak sme nad tým nešpekulovali. Při flexi náhone sme skúšali v začiatkoch na miniexpertoch obidve varianty, ale lode nám vtedy moc nafungovali, takže ťažko hodnotiť. Myslím že s plným klínom to malo tendenciu preklopiť sa na vonkajšiu stranu v zatáčkách. Dôležité je si uvedomiť , že posed lode s rovným a flexi náhonom je odlišný a loď sa chová a ladí inak. Ja osobne flexi náhon nemám rád. Mám ho len v F1E. Tam iná možnosť nie je. |
TomasBa modelár Příspěvků: 480 Moje modely Poslat zprávu |
Rozmyslam ked by som len poskrabal mosadznu trubicku ja neviem 60tkou smirglom prilaminujem hrubu tkaninu 200g napr. Vibrusim do spicu mohlo by to fungovat? Forma by mi bola zbytocna kedze mam eco 2 lode a rozmislam este nad jednou. Takze v podstate stevenky sa teraz robia tak ze pri vrtulke mate napr. Bronzove ale zedexove puzdro potom na konci len dalsie klzne na hadicke? Lebo ja mam na flei spravenu tak ze dole mam bronzove puzdro po celej dlzke mam teflonove puzdro ktore mam prevrtane co najviac dierami aby sa tam zachitila vazelina a na konci to lozisko chodi to tak ze ked fuknem tak sa vrtulka krasne toci samozrejme len bez vazelini teraz rozmyslam nad stevenkou do sharka tam bude velmi dlha aby mi visiel minimalni uhol tak tam bude dlzka cca 20cm nebude hriadel moc rezonovat lebo toho sa bojim najviac kedze sharka mam v plane spravit ako totalnu zvrhlost snazim sa zistit co najviac poznatkou a aplikovat ich tam zatial mam v plane pouzit klasika viosenie kormidla aby mi nezanaralo spicu hriadel chcem spravit s tim spicom dole spravim offset na lavu stranu a budem sa snazit dat co najmensi uhol mam v plane ho osadit 2730kv 2856 motorom na 4s 4400mah a mam v plane cca 28-30mm nalepovaciu vrtulku kormidlo skusim virobit spravil som uz vzduchove komori don. A bude kriklavo ruzovi Este ma napadlo dala by sa tato hriadel pouzit aj v hydro lodiach? Len tak ako predlzenie spicu trupu Este ak sa mozem spitat ako mas viriesenu tu flexi u toho f1e rychlika? Lebo ked sme boli v holiciach to zavijalo priserne a pri tom to bolo velmi tenucke tak by ma zaujimalo co tam mas ak to nieje tajomstvo |
Peter Kovac modelár Příspěvků: 482 Moje modely Poslat zprávu |
Cau. Trosku rozried ten text, lebo sa nam zatoci hlava. |
Bubko modelár Příspěvků: 9 Moje modely Poslat zprávu |
Strčené je to do trubky 6/5 Hriadel.pdf Chvílu to trvalo, než som to dovymyslel to tohoto stavu. Teraz to zvládalo 60 tis/min a po dvoch pretekoch stále drží. Tento rok budem točiť cca 65000 a uvidíme čo vydrží. Ložiská sú japonské nerezové. Iné nemá asi cenu tam dávať. |
Peter Kovac modelár Příspěvků: 482 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Tomáš, veľmi sofistikovaná zostava hriadeľa! Verím, že tento systém aj na experta je aplikovatelný a dostatočne masívny. Páči sa mi drive dog systém na tak krpaté vrtuľe. Dodatočne upravuješ ich na DD systém alebo už to niekto takto vyrába? |
TomasBa modelár Příspěvků: 480 Moje modely Poslat zprávu |
A cim sa to maze aby sa to neroztavilo? Lebo pri tich otackach sa to musi dobre hriat Je to aj niako zaistene proti rozpadnutiu? Lebo ked by sa napr. Ta 2mm hriadel odlepila od spojky s flex nevipadne? Ci lepite aj loziska do stevenky? |
Bubko modelár Příspěvků: 9 Moje modely Poslat zprávu |
Chladí sa to vodou. Mažem to nejakým olejom na ložiská. Drží to pokope loctitom a keď by povolil tak mám smolu. Ako by si to rozobral ak by si ložiská zalepil aj do steveny? |
TomasBa modelár Příspěvků: 480 Moje modely Poslat zprávu |
Jedine nahrial tiez som tak teraz po 21h jazdy menil loziska na mone 1 sice sli z tazka ale vybral som ich. Akurat teraz budem robit poistenie cervikom na hriadel aby som tam nemusel mat staviaci kruzok celkom jednoducho do steni stevenky narezem zavit a osustruzim hriadel o 1,5mm dole do tohto priestoru zasrobujem cervika a voala poistka na svete vymislel to tondo na svojho rapida |
Peter Kovac modelár Příspěvků: 482 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj, prečo používaš "štellring"? je to zbytočné. Ak sa ti uvolnuje hriadel zo spojky, problém je vo vibrácii alebo v nesúososti hriadela s osou motora. Samozrejme ak ideš na zicher, tak je to dobrý nápad odobrať rotujúcu masu z hriadela. Daj fotky potom ak to vykonáš- nech sa učia iní. PS: na pretekárskych lodiach je lepšie mať isté komponenty lahko rozoberatelné- sú pretekári, ktorí premazávajú stevenku po každej jazde, tj. ak je v náhone príliš veľa tuhých a lepených spojov, človek sa namaká. Často zohrievať stevenku tiež nie je zdravé, epoxid dostáva zabrať a časom môže povoliť. |
TomasBa modelár Příspěvků: 480 Moje modely Poslat zprávu |
z jednoducheho dvovodu ked sa s tou vrtulou natrapim vilestim ju do lesku nabrusim hrani a potom by som ju mal stratit nebolo by to bohvieco a zatial sa mi nerozpadla ani raz ale zicher je zicher. Ja tiez mazem po dojazdeni staci pouzivat modri loctide a dat ho len trosicka to co treba udrzi a potom sa lahko da visrobovat a neostanu zaspinene zaviti. To je pravda ze neni boh vie co vkuse nahrievat hlavne ked clovek uz odladi lod do finisu ale neviem mna by to hnevalo keby som stratil obcas drahe vrtulky preto pouzivam tie stoppery jasne fotky dam teraz cez vikend chcem dat dokopy hydro 1 tak dam niake fotky |