Výrobce: | ja | Rozpětí: | 260 mm | Hmotnost: | 7000 g |
Kategorie: | Autá - elektrické | Délka: | 710 mm | Materiál: | nerez, dural, ocel, hlinik |
Motor: | 12V bosch |
ID Modelu: AM5047 | Zobrazeno: 72800 | Přidané: 7. 12. 2014 o 19:31 | Autor: Waldas
Autor | Zpráva | |
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Ono to stale bude vyzerat ako hracka, nech uz na to urobim cokolvek. Korba ma madlo na drzanie z vrchu, to sa zakryt nejako moc neda. Este ta kabina by mozno bola pouzitelna, ale stale to bude vyzerat iba ako nadupana hracka, na ziadnu tatrovacku akciu s tym ist nemozem. Tu je jedina cesta urobit to cisto kovove. Lebo ked ma tatra teraz 13kg a s nakladom +13kg, tak cokolvek urobene z plastu sa pri prevrateni polame, takze asi ani 3D tlac by pri tej vahe, bez vnutornych vystuh nevydrzala. To zadne perovanie tu nefunguje. Je to urobene iba ako kyvadlo medzi napravami. Cisto na efekt pri pomalej jazde terenom je to ok, ale na dalsie tatry uz davam listove pera vyrobene z laminatu 2mm. To aj pruzi a aj to robi kyvadlo + mi to nenici manzety krytov polonaprav. Plan je taky, ze ked je tato tatra pojazdna, tak dokoncim najprv 8x8 Tuto tatru prerobim ako 815 6x6 S3 + niekedy v buducnosti aj vlek. Podvozok sa bude musiet trochu upravit, ale ziadne extra zmeny. Predne tlmice pojdu prec, budu tam torzne tyce, tie zadne listove pera vymenim, v zadu pojdu dvojmontaze, nova korba z plechu, nova kabina z medi + diferencial s uzavierkou do prednej napravy. Hydrauliku budem musiet vyhadzat a vyrobit teleskopicky piest. Uz to mam skoro cele nakreslene, no na dalsi rok roboty, aby to aj vyzeralo |
|
StefanAbel modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Paráda držím palce |
|
KuboPilot modelár Příspěvků: 13 Moje modely Poslat zprávu |
Ahojte už dlhšie na model tvojej tartry, je super. Chystám sa na podobnú akciu. Chcem sa spýtať či máš už vyriešené diferenciály s uzávierkou já plánujem začať s tým, a následne tomu trocha prispôsobiť zvyšok. |
|
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Dik. V sucasnom stave tam ziadny diferencial nieje. Je to urobene len formou rozvodovky na staly pohon 6x6. Trosku to ma vacsi polomer zatacania, ale da sa s tym pojazdit. Po terene to vobec nevadi a asfalt to tiez zvlada. Diferencial mam uz skoro vyrobeny. No poviem ti, ze je to asi najzlozitejsie z celej tatry. Je to podobne tomuto v odkaze: http://forum.rctrucktrial.cz/viewtopic.php?t=1224&start=20#p32799 Dalsie uz vyrabat nebudem. Je to kopa casu a musi to byt urobene presne, aby sa to nepriecilo, lebo inak by nefungoval. |
|
KuboPilot modelár Příspěvků: 13 Moje modely Poslat zprávu |
Takže si robil iba jeden? či všetky? |
|
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Iba 1 na prednu napravu |
|
StefanAbel modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Ja píšem, že uzávierka dif. ale je to len uzávierka, čiže, nastálo ťahá jedna strana a do terénu zapnem druhú stranu a vznikne stály náhon,dôvod je len ten aby to na ceste lepšie jazdilo to podla mňa pre náklaďáky stačí a trápiť sa s dif. z uzávierkou je zbytočné komplikované a úžasne pracné., ešte by som chcel vedieť prečo nemajú tie 148. 10 kol ako originál ? A aké je to merítko ? Všimol som si že, na tým českých výkyvných nápravách je náhon napevno,alebo na stálo, uzávierka náprav, by sa dala vyriešiť tvz. královskou hriadelou ako u skutočného vozidla, čiže hriadel v hriadeli dutej, a vypínanie riešiť pri red.skrini, u modelu prevodovky a fungovalo by to ako pre jazdu v teréne alebo na ceste, nedralo by to gumy a nebrzdilo v zatáčke. |
|
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Cau. Takto ako hovoris to uplne staci. Gumy sa nezoderu skoro nikdy aj bez difu. Ja sa tam snazim narvat dif ako klasicky dif. Netaha stale nic. Len podla odporu sa zapina jedno alebo druhe koleso. Uzavierka je potom robena zablokovanim oboch hriadelov sucasne, pomocou vidliciek. Je to ako pises, hriadel v hriadeli. Je to velmi narocne na presnost, nakolko tie kolecka maju modul 1 a priemer len 7mm. Viac to robit nebudem.... Takto nejako to vyzera: Tatry sa robili aj 6 kolesove: Tato hracka je v mierke 1:9. Dovod, preco som tam zatial dal tieto gumy je, ze tam opticky pasuju. Na mierku 1/10 su pekne cestne gumy, ale na tomto to uz vyzeralo smiesne male. Takto vyzeraju dvojmontaze v mierke 1/10 Nech sa dari |
|
StefanAbel modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Aký priemer majú tie gumy 1:10 ? a kde si ich zohnal ? Mne vychádzajú priemer105 mm ,podvozok vyzerá super.T 6 gumová je len nejaký špeciál asi na pole iak Tatra Kopřivice by také niečo nepovolila v 7O rokoch bol nedostatok gum tak sa montovali 12" a tatra dala na nich aj stovku ale zivotnosť sa znížila, tak sme do protokolu toto uviedli a garancia po GO nebola Mám formu na cestnú gumu maketovú ale má 120 mm to je vela, dlžka modelu valníka T 111 by sa predlžila oproti merítku 1:10 o cca 5 cm a to mi vadí.V mod. obchode majú síce gumy čo by sa hodili ale cca9O.95 mma to je málo. |
|
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Gumy su kupovane tu: http://store.rc4wd.com/Dune-TA-22-Off-Road-Tires_p_719.html Maju priemer 110mm a sirku 42.9mm. Na dvojmontaz som ich musel zuzit. Rozstrihnut, vystrihnut stred a potom zalepit naspat. Daj foto, ako vyzera forma a ako hotova guma, ked by si mohol. Dik. |
|
StefanAbel modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj ! ja si gumy vyrábam všetkymoje modely majú gumy mojej výroby. sú zo silikónového tmelu klasický tesniaci tmel. do lukoprénovej formy separovanej len čiernou farbou Revell a po vybraní polovičky zase tmelom zlepené. popis výroby je v RC car asi 2/ 2015 po naseparovaní farbou nanesiem pištolou tmel, prstom vtriel. najpr do dezénu. nechám uschnúť a potom nanesiem ďalšiu vrstvu alebo viac vrstiev podľa toho akú chcem mať gumu tvrdú. po nanesení zarovnám del rovinu aj diskovú a nechám uschnúť každú vrstvu najlepšie je mať formy na obidve polovičky a nanášať naraz ušetríš čas a gumy sú presné polovičky / schnutím sa zmrštia si o 2mm a nemuseli by presne sedieť / farba sa jazdením ošúcha, tá forma je cestná guma použitá na MANOVI 120 mm. použitá na formu z reklamného popolníka firmy Barum, ak poriadne naseparuješ furmu nie moc hustým lakom nepoškodíš ju a vyrobíš mim 15 gum, 3_ 4 gumy z jednej tuby podľa veľkosti. disky napr. na obrázku na V3S sú základ. z krytu dedysi svorkovnice na lustre upravený,puklica lisovaná z l mm tabulky, vystrihnutá a nalepená s imitáciou skrutiek takže to vyzerá ako disk na V3S.Gumy by mali byť šípove ale boli robené na iné vozidlo ale v teréne sú dobré mám ich na FORD Canada T 805 má gumy pôvodne robené na transportér |
|
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
krasna robota... |
|
jozinko717 modelár Příspěvků: 167 Moje modely Poslat zprávu |
Uzasne paradna robota. |
|
StefanAbel modelár Příspěvků: 846 Moje modely Poslat zprávu |
Ďakujem, ale myslím si že vaše Tatry sú ovela lepšie . |
|
Waldas modelár Příspěvků: 680 Moje modely Poslat zprávu |
Vyzera to naozaj nadherne. Ako si vytvoril tu prvu pneumatiku, co si zaformoval? Vsetko rucne vyrezane? Pre mna by silikonove gumy boli slabe. Asi by nevydrzali dlho pod tolkou vahou. V tych gumach v tatre mam este aj kruhove vlozky z tvrdenej peny, co sa hrala moja dcera. Na frezke som urobil medzikruzie a vlozil to tam. Nieco na tento sposob: Krasne sa to premackava, ked ide po velkom kameni |