autor | zpráva |
bell222 modelár Příspěvků: 27 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj, zaujimalo by ma, ak lietate na svahu a zacne fukat a date viac zavazia do lietadla, ci posuvate tazisko viac dopredu, alebo tazisko ostava,len zvysite plosne zatazenie(napriklad 150g na dm2). A do ako silneho vetra lietate s hornoplosnikma(napriklad 10kg, rozp3m).Za odpoved vopred dakujem. |
Trnavak modelár Příspěvků: 299 Moje modely Poslat zprávu |
Model sa zaťažuje do vetra za účelom získania väčšej kinetickej energie (lepšieho prenikania a vyššej rýchlosti). V princípe to ale nie je nutné, pokiaĺ chceš lietať iba rekreačne a nepotrebuješ lietať rýchlo. Čím ľahší model, tým menší vietor budeš potrebovať a jednoduchšie sa pristáva, ale budeš pomalý a naopak. Dovažujem do ťažiska, neposúvam ho dopredu, ale oproti bežnému lietaniu na letisku (vlek, motor) používam na svahu letový režim s mierne potlačenou výškovkou oproti normálnemu lietaniu. Ja lietam len rekreačne, možo F3F piloti to robia trochu inak, hádam sa niekto ozve. Na svahu je dobré mať na krídle aj klapky alebo aerodynamické brzdy. Na začiatok by som ale doporučil potrénovať s nejakým guličkovým modelom, nie je to až také jednoduché. |
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Ani piloti F3F nedovažujú tak, aby sa zmenilo ťažisko, buďto stale lietaju s ťažiskom v strede, alebo vzadu na hrane. To ale hrozí v každej krízovke vrták. Tých 150g/dm2 je dosť aj na model v mierke 1:2. Modely F3F majú nenaložené od 35g/dm2, nakladajú sa na max 75g/dm2 a to sú pri pristávaní riadne tehly. |
bell222 modelár Příspěvků: 27 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 16. 5. 2018 o 00:21
| odkaz na příspěvek
Dakujem za info |