Výrobce: | Rozpětí: | 2200 mm | Hmotnost: | 1800 g | |
Kategorie: | Lietadla - vetrone | Délka: | 0 mm | Materiál: | balza, oracover |
Motor: |
ID Modelu: AM10488 | Zobrazeno: 1063 | Přidané: 9. 2. 2023 o 22:09 | Autor: Trnavak
Autor | Zpráva | |
DaggyMAC team RCPortál Příspěvků: 1733 Moje modely Poslat zprávu |
Ako lieta model? Zmenou vzopätia je stále stabilný a dobre reaguje na smerovku? Vzopätie funguje ako samostabilizácia, ktorú modely bez ovládania krídelok potrebujú. Je to krásny model. |
|
JK modelár Příspěvků: 50 Moje modely Poslat zprávu |
Vzopätie potrebuje model bez riadených krídeliek kvôli zatáčaniu. Vychýlením smerovky model letí s vybočením - traverzom, čím dochádza k podfúknutiu krídla a tým k zmene priečneho náklonu modelu "do zatáčky". Model s nulovým vzopätím by teoreticky mohol letieť traverzom do nekonečna, kým by ho nejaký vertikálny poryv nedostal do náklonu. Príliš veľké vzopätie má zasa negatívny vplyv na priečnu stabilitu. Pri zvyšovaní rýchlosti modelu dochádza k priečnemu kmitaniu, ktoré pri neskorej korekcii rýchlosti môže viesť k neovládateľnosti až deštrukcii modelu... |
|
Trnavak modelár Příspěvků: 295 Moje modely Poslat zprávu |
Ešte to možno prehodnotím. Vzpetie krídla som prispôsobil uhlíkovej spojke krídla, ktorú som mal doma v šuplíku. Ovládatelné to ako tak je, ale vyskúšam aj to pôvodné vzpetie. Páčila sa mi stavebnica od Pichlera, ich Sinbad (2500 mm) má menšie vzpetie krídla, ale má krídelká. Ale aj tak si myslím, že hlavná funkcia V-čka a ušatých krídel, bola autostabilizácia neriadeného voľného letu. |
|
BOravec modelár Příspěvků: 576 Moje modely Poslat zprávu |
Ďakujem Vám že ste to vysvetlil tak ako má byť. Takéto základy by mali byť pre modelára samozrejmosťou. |
|
Jaroslav Kadlic modelár Příspěvků: 356 Moje modely Poslat zprávu |
To musí svahovať aj na železničnom násype . Pekná robota. |
|
Trnavak modelár Příspěvků: 295 Moje modely Poslat zprávu |
Prerobil (zväčšil) som vzpätie krídla na originálnu veľkosť. So zmenšeným vzpätím som mal problém so stabilitou a ovládaním pri pristávaní s bočným vetrom. |
|