Uživatelské jméno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor zpráva
chemistt
modelár

Příspěvků: 363

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 16. 2. 2018 o 11:50 | odkaz na příspěvek
Banjo:
No , ako sa vravi opatrnosti nieje nikdy dost, a Marphiho zakony su dokonca aj u nas na Slovensku , tak treba byt opatrny, hlavne ked este nemas moc skusenosti o LiPo akumulatoroch a akumulatoroch ako takych vseobecne.
Vacsina vybuchnutych Lipo akumulatorov pri nabijani bola chyba pouzivatela, nech si vravi co chce, ak mu vyhori garaz aj s modelmi za tisice eur, je to hlavne jeho chyba, lebo nieco podcenil, zle nastavil nabijacku a podobne.
Kamarat nabija Lipo akumulatory v krbe, hlavne v lete, v zime sa tam kuri , ja ich nabijam , ako som spominal v starej kuchte, tym chcem naznacit ze treba mat nejaku ochranu, keby nieco , daju sa kupit na to safebox, alebo nieco podobne na nabijanie, takze urcite budes mat lepsi pocit ked budes mat takto chranene nabijanie Lipo akumulatorov.
Samozrejme ze treba dodrzat doporucene nabijacie parametre, ktore su na Lipo akumulator urcene, ja osobne nabijam 1C a hotovo, aj ked mozem nabijat 5C, alebo aj viac, ale ked je na to cas, netreba stupat bosou nohou hadovi na hlavu a riskovat ze sa akumulator nafukne, alebo nieco horsie.
Kazdopadne treba mat nabijanie pod dozorom, nemusis pri tom sediet a cumiet ako sa do akumulatora tlacia mAh ktore ukazuje nabijacka
, ale treba to raz za cas skontrolovat.
Ja mam rozne nabijacky, ale najviac sa mi paci tato :
ISDT Q6 lite
Tato nabijacka je vyslovene pre menej chapavych a hlavne zabudlivych
Ide o to ze ked tam zapojis nejaky akumulator - hlavne kable+blancny konektor, tak nabijacka ti vyhodnoti a detekuje co si pripojil, a ty si akurat nastavis nabijaci prud a ine parametre podla akumulatora ktory tam mas pripojeny, a nabijas.
Som sa rozkecal/ rozpisal /
Tot asi vsio.


Jednoznacne treba mat bateriu v niecom nehorlavom. SafeBoxy....nie su velmi ucinne co sa tyka chyby pouzivatela. Ta je otazna Jedina chyba co sa da tym ludom zazlievat je ta ze sa na to vykaslali. Mne sa uz tiez stalo ze nabijacka sa rozhodla ze jeden clanok by mal ist na 4.25V a to som si vsimol len tak ze som chodil pozerat ako su jednotlive clanky nabite.

Ja tiez inak nabijam baterie na 1C. Pouzivam para board a naraz nabijem 5 baterii na 1C. Kedze mam nabijacku co ma 4 vystupy tak je jednoduche nabit viac. Problem je ze musia byt rovnakeho typu a odporucany rozdiel na celkove napatie ma byt len 0.04V inak sa daju odparit balacne konektory a zbytocne zatazovat baterie


swigrid:
Chemistt, uz mi je to jasne. Nicit baterie nechcem, ale ked im poklesne nejaka ta "vykonnost" o par percent vadit mi to moc nebude


vsetko sa toci iba okolo toho co realne potrebujes urcite by som ale baterie co nepouzivas daval do storage, tie moje su ako blato a to boli dost drahe....za jednu som daval 50e

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-nano-tech-a-spec-4500mah-3s-65-130c-lipo-boat-pack-mono1.html
lv
modelár

Příspěvků: 2802

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 16. 2. 2018 o 13:07 | odkaz na příspěvek
chemistt:


Tu casovu referenciu neviem odkial zobrali. Podla mna sa bateria nicii vo vseobecnosti ked je nabita na 4.2V/S. To ze prichadza o kapacitu tak o tom neviem, to som si nevsimol ale co chodim lietat s quadom a bateria dostava zabrat na hornej hranici tak tie co su v storage a nesli pod 3.2V na clanok su ako nove. Kupil som 100C baterie, ktore ako nove dali do vrecka ostatne, a len koli tomu ze s nimi chodim pravidelne lietat a neboli v storage tak uz nedaju to co ostatne co boli davane do sotrage.....

Samozrejme ze ak pouzivate baterie co maju 20C tak si to nevsimnete. Ak mate baterie co maju cez 100C tak ten rozdiel je viditelny...

[/quote]
Údaj 100C na LiPolke je dosť úsmevný. Úsmevný je aj údaj 60C.... ale budiš.
LiPolke najviac škodí nevhodná nabíjačka, nevhodná aplikácia a nečinnosť. Je jedno koľko reklamných C na obale nájdeš.
Skladovanie plne nabitej LiPol 1-2 mesiace nemá merateľný vplyv na jej životnosť a kapacitu. Rozchodil som aj Lipolku nabitú a odloženú 2 roky, tým nikoho nechcem na nič navádzať... Na životnosť má vplyv teplota (60°C< je konečná...) a vybíjanie nízkym prúdom (do 1C) k hranici 3,0V. Pri prúde 30C jej nevadí ani pokles na 2,6V/čl.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
tomas-guru
modelár

Příspěvků: 501

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 16. 2. 2018 o 13:30 | odkaz na příspěvek
lv:
tomas-guru:
V lipolke keď ja nabitá viac ako 24/48 hodín začínajú prebiehať "chemické procesy" ktoré ju ničia a klesajú tak jej schpnosti dodať požadovaný prúd a nabiť sa na plnú kapacitu.

To je výplod čiej hlavy?


tuto https://www.youtube.com/watch?v=b7FFHKsuJHs&t=333s

ale vidim, že dosť modelárov skladuje aj viac dní plne nabité a nerobí to až taký problém, takže, asi to prestanem brať tak vážne pretože doteraz keď som večer nabil s tým že nasledujuci deň idem po robote jazdiť a nahodou pršalo alebo podobne, hneď večer som vybíjal na 3.85V aby neostavali nabité.

Keď sa vratim k tomu že sa ti nepači doba nabijania 40min a ešte krát dva, preto som si zaobstaral takúto nabíjačku https://www.rcsvet.sk/230v-12v/58661-sky-rc-d100-v2-nabijac-2x-100w.html . Čas nabíjania sa ti skráti z 2x40min na 1x40min
Bydlisko: Nitra
RedByron
modelár

Příspěvků: 263

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 16. 2. 2018 o 16:07 | odkaz na příspěvek
Moja skúsenosť: Tiež som to riešil nabíjaním po lietaní aby boli vždy ready no po zime bola väčšina nafúknutá a akku "Zmäkli". Teraz vždy po lietaní nabíjam na storage režim, pred lietaním už len dobíjam - ak sa ponáhľam tak niektoré akku i na jednoduchšej nabíjačke, dokonca niektorú akku i cestou v aute. Storage je v podstate polonabitý stav a nabíjanie už netrvá až tak dlho zvlášť ak oželiem posledné dlhé dobíjanie na 100% stav nabitia (pozri niekde CC vs CV). Samozrejme ak viem, že do týždňa pôjdem určite lietať alebo sa blíži víkend tak aspoň polovicu akku na 100% a s balancovaním.
Služobne som bol u českého výrobcu dronov (multikoptér) - špecializuje sa na dodávky pre záchranné zbory. Ten používa pre svoje drony LiIon práve z dôvodu, že musí byť vždy ready - nevadí jej plné nabitie aj keď pomer váha kapaita je možno horší ako LiPo (https://www.robodrone.com/napajeni-baterie). Pred časom bola téma LiFe (123) akku ako hlavná výhoda bolo uvádzané too, že ju vraj dokážeš za krátky čas dostať ca na 80% kapacity teoreticky ti stačilo pár sád na to aby si môhol lietať (jazdiť) donekonečna...
Pokiaľ ide o horenie LiPo zatiaľ sa mi nič podobné nestalo - dva páry mi pri "oživovaní" zo zdroja (nie nabíjačky) "vyfučali" ale nevznietili sa. Týmto nechcem tvrdiť že netreba byť obozretný - doma v pracovni mám na podlahe keramickú dlažbu - ak sú akku bez dozoru nabíjam ich na nej, nie na stole.
Bydlisko: Dolný Kubín
lv
modelár

Příspěvků: 2802

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 16. 2. 2018 o 17:29 | odkaz na příspěvek
RedByron:
Pred časom bola téma LiFe (123) akku ako hlavná výhoda bolo uvádzané too, že ju vraj dokážeš za krátky čas dostať ca na 80% kapacity teoreticky ti stačilo pár sád na to aby si môhol lietať (jazdiť) donekonečna...

Na LiFe A123 Systems som lietal cca 5 rokov v dobách keď LiPol boli nepoužiteľné (8-12C) a trojčlánok 2200mAh vyšiel na 2400Sk.
Podľa datašitu výrobcu majú A123 nabíjací prúd 20C. Nabíjacie časy boli okolo 12-15 minút doplna (CCCV). Takže na 2 sady sa dalo lietať do zblbnutia.
Potom výrobu presunuli z Ameriky do Ázie a ich kvalita výrazne poklesla. Dnes ich používam už iba ako palubné zdroje kvôli spoľahlivosti, ale aj tam po prechode na HV servá už používam LiIon 18650 a 18500.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
chemistt
modelár

Příspěvků: 363

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 16. 2. 2018 o 19:12 | odkaz na příspěvek
lv:
Údaj 100C na LiPolke je dosť úsmevný. Úsmevný je aj údaj 60C.... ale budiš.
LiPolke najviac škodí nevhodná nabíjačka, nevhodná aplikácia a nečinnosť. Je jedno koľko reklamných C na obale nájdeš.
Skladovanie plne nabitej LiPol 1-2 mesiace nemá merateľný vplyv na jej životnosť a kapacitu. Rozchodil som aj Lipolku nabitú a odloženú 2 roky, tým nikoho nechcem na nič navádzať... Na životnosť má vplyv teplota (60°C< je konečná...) a vybíjanie nízkym prúdom (do 1C) k hranici 3,0V. Pri prúde 30C jej nevadí ani pokles na 2,6V/čl.


Uz ma asi iba pobavia taketo komentare jedine co si poskytol ty je usmevny komentar o tom, ze su to konspiracne teorie. Pre mna je konspiracna teoria to co si napisal ty alebo skor nevedomost skus prispiet niecim zmysluplnym.

Ked pisem, ze mam doma 100c baterie, nehovorim o 100C bateriach uz spominanych cinskych. Aj take som mal. Hovorim o bateriach, pri ktorych vyrobca uvadza odber 140A, a ktore som narazovo zatazil aj na 100A a ich vykon je stabilny. Taktiez hovorim o bateriach ktorych zataz sa bezne pohybuje v rozmedzi 60-80A a ktorych spravanie mam priamo pred ocami, priamo pri zatazi.

Ja pracujem s tym co sa mi stalo a s udajmi, ktore niekto metodicky dosiahol. Nie usmevne. A nie pocitami. A nie dohadmi.

http://lipobench.com/ - tu je nieco metodicke ale budem hadat, kazda bateria je ina takze ani tento test nie je podstatny

Taktiez hovorim o viacerych pripadoch kde boli baterie s rovnakym vykonom skladovane na plno a s skladovane v storage a pre tie v storage sa charakteristika postupom casu nemenila.

Ale ako som uz napisal, ked sa ta bateria zatazuje na 20A tak si to clovek nevsimne.
RedByron
modelár

Příspěvků: 263

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 17. 2. 2018 o 12:41 | odkaz na příspěvek
Tomas-guru - súhlasím s tým, že by si to nemal brať až tak vážne a vybíjať hneď na druhý deň do storage ak si ju len deň predtým nabil. Myslím, že možno rovnako ako deň naviac v nabitom stave jej ublížiš ďalším cyklom. Najhoršie je ak to spravíš tak ako raz ja - a to, že sa silou mocou vyberieš lietať s novou baterkou (viem, že jazdíš) aby si ju nedržal v nabitom stave a baterka ti uletí aj s vetroňom - to jej škodí najviac .
Bydlisko: Dolný Kubín
1 2
  • Odpovědět
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodní stránka
  • 391 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelů
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galerie
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazar
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Setkání
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: