Výrobce: | Rozpětí: | 458 mm | Hmotnost: | 185 g | |
Kategorie: | Lietadla - elektrické | Délka: | 398 mm | Materiál: | penodoska, 5mm |
Motor: | Emax MT1806 (Kv: 2280 rpm, Wt: 18 g) |
ID Modelu: AM5928 | Zobrazeno: 3011 | Přidané: 1. 7. 2015 o 23:35 | Autor: PeCh
Autor | Zpráva | |
33joe modelár Příspěvků: 122 Moje modely Poslat zprávu |
super, ako robiš tú úpravu s páskou? |
|
PeCh modelár Příspěvků: 137 Moje modely Poslat zprávu |
Vďaka. Používam obyčajnú samolepiacu vinylovú fóliu z Hornbachu (dá sa kúpiť aj v Baumaxe, resp. hocikde medzi tapetami), takže to nie je modelársky poťah a nič nežehlím (neviem, čo by žehlenie urobilo s penodoskou ). Na zadnú stranu fólie si vymeriam vzor, ktorý chcem použiť. Teraz som nemal poruke kružidlo, tak na okrúhle časti som obkreslil pohár. Potom som to vyrezal skalpelom a priložil na model, kde som si poznačil, ako má byť fólia priložená (ešte kým nelepí). Následne som odlepil fóliu od podkladového papiera a priložil jedným rohom na vopred vymerané miesto a postupne priliepal hladením kreditnou kartou tak, aby mi pod fóliou neostávali bubliny. Je to trocha piplačka, keď sa chce človek dobre trafiť, ale ak to na začiatku prilepím len trochu a veľmi nepritlačím, tak sa malá nepresnosť ešte dá vykorigovať ťahaním do "správneho" smeru. Keď som lepil na inom modely väčšiu plochu jednoduchého tvaru (10cm pás na celé metrové krídlo), tak som si podkladový papier od fólie odlepil iba na jednom kraji fólie a zbytok podkladového papiera som postupne odťahoval ako som priliepal fóliu na krídlo. Inak to na krídlo lepím ešte pred tým, ako ho mám poskladané a vytvarované, teda už na samotnú vyrezanú dosku. Tvarovanie/ohýbanie krídla fólii nevadí, je dostatočne elastická. Čo sa týka vyrezania kriviek na fólii, tak tam je to dôležité iba pre časti, kde je prechod fólia (na fotke červená časť) a samotná doska (biela časť na fotke). na hrane krídla, kde je fólia až ku kraju, som nechal presah, ktorý som odrezal skalpelom až po prilepení fólie. A niekedy sa zídu ďalšie ruky (manželka), aby držala neprilepenú fóliu, prípadne ju šponovala. Dúfam, že som to popísal aspoň trochu zrozumiteľne. |
|
buro353 modelár Příspěvků: 48 Moje modely Poslat zprávu |
perfektne... Aku penodosku si pozil? depron? Alebo nieco ine? Ja stavam z Izofloru. Aj tie biele casti su polepene tapetou?. |
|
33joe modelár Příspěvků: 122 Moje modely Poslat zprávu |
PeCh, vďaka, niekedy vyskúšam |
|
PeCh modelár Příspěvků: 137 Moje modely Poslat zprávu |
Použil som túto: http://www.allmodel.sk/predaj/search?keyword=penodoska Ale videl som aj tu: http://www.dk-ramovanie.sk/vysledky-vyhladavania-100?search=penodoska A kupoval som aj v rámovaní dosku s názvom Bienfang, možno by sa dalo aj s Kappa doskou. Je to vlastne pena ako XPS alebo také, čo sa používajú na izoláciu pod plávajúce podlahy (tvoj Izoflor?), no z oboch strán je potiahnutá papierom (polovica váhy je vlastne papier). Je až zarážajúce, aká je pevná. |
|
PeCh modelár Příspěvků: 137 Moje modely Poslat zprávu |
Skúšal som ho zalietať a je neskutočne pravotočivé (kruh cca 15 m) a nemá ovládanú smerovku, ktorú by bolo možné vytrimovať. Budem sa musieť pozrieť na vyosenie motora. Je viacej ako 2° a použil som motorovú vložku z iného modelu (Tiny Trainer), ktorý má viac ako dvojnásobné rozpätie a hlavne má smerovku, ktorú je možné vytrimovať. Či si myslíte, že môže byť problém v niečom inom? |
|
dukes modelár Příspěvků: 350 Moje modely Poslat zprávu |
Môže byť skrútené krídlo,možnosti máš viac,skús jemne ohnúť SOP,alebo ohnúť na pravom krídle konce dolu.Zmeraj aj vyváženie polovíc krídla.Pravé krídlo môže byť ťažšie atď.To posledné by som urobil ako prvé!Ahoj. |
|
PeCh modelár Příspěvků: 137 Moje modely Poslat zprávu |
Vďaka za radu. Ja som najprv skúšal mierne ohnúť SOP. Ťažisko som skúsil až teraz. Aspoň nahrubo to vyzerá tak, že nebude nejako posunuté do prava (aspoň hrubo odskúšané na prstoch, ešte skúsim večer presnejšie). V každom prípade skúsim večer zmerať vyosenie motora a urobiť nový "powerpod" (aj tak som plánoval robiť ďalší pre dvojmotorové lietadlo, takto urobím asi rovno dva). Ešte raz vďaka. |