autor | zpráva |
samosadovsky modelár Příspěvků: 192 Moje modely Poslat zprávu |
Nazdar modelári , mám jeden problém mám motor RCGF 150 ccm a lavý valec nieje dobre plnený a na volnobehu skoro vôbec nepáli .Niečo málo som sa dočítal že to je chyba modelárskych boxerov neviem čo je na tom pravdy ...... poprípade ako by sa to dalo vyriešiť za rady vopred ďakujem ! |
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
A si si istý že je to spôsobené palivom???.... Nemohla by byť chyba v zapaľovaní???... Máš dobre nabitú batériu???... Vyskúšaj pre rýchly test vymeniť fajky medzi sebou na valcoch.....Ľavú s pravou /....myslím aj s káblami.../....či sa tá chyba neukáže na druhej strane.... |
samosadovsky modelár Příspěvků: 192 Moje modely Poslat zprávu |
Skúsil som už aj iridiove sviečky ,baterku inu , prehodenie sviečok ,prehodenie fajok ,zmes .... Ale stale to robí lavý valec Len sa čudujem že motor má statický ťah 30kg tolko čo má mať. |
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
|
samosadovsky modelár Příspěvků: 192 Moje modely Poslat zprávu |
Presne ten prvý RCGF 150ccm karburátor zo zadu |
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Tak potom je to jasné... .....tieto motory boli vyrobené ako prvé prototypy a po spustení sa hneď prejavovala táto spomínaná závada.... Výrobcovia boli inšpirovaní zadným saním pri jednovalcových motoroch kde to funguje perfektne........ale pri dvojvalci????........jednoducho pri nasávaní palivovej zmesi cez zadný otvor veka si proste nasaje viac zmesi ten valec ktorý je bližšie ku rarburátoru a ten druhý /vzdialenejší/ si potiahne už len ten zvyšok /nedostatočný pre svoj chod/ čo mu ostane....... Je to spôsobené tým že v ceste k druhému valcu stojí kľukový hriadeľ a zmes do neho naráža.../brzdí ju/.....potom keď toto konštruktéri zistili...... že to takto nefunguje tak ako by to malo fungovať tak........ motor prerobili a nové prevedenie motora má už sanie paliva z karburátora z bočnej strany motora....kde pri nasávaní je karburátor umiestnený presne na rozhraní oboch valcov a pri nasavaní sa zmes rozdelí rovnomerne do oboch strán /valcov/ Všimni si na tomto obrázku /dole/ ako je vyrobený motor MVVS 152 ccm.... blok kľukovej skrine je už na to prispôsobený trocha inak ako u motorov RCGF.... MVVS motor má umiestnený karburátor na zadnom veku ale je posunutý trocha do hornej strany kde sú prispôsobené a oddelené nasávacie kanály pre každý valec osobitne.... Pri dolnej úvrati a začatí nasávania palivovej zmesi sa zmes dostane rovnomerne /čiže sa rozdelí/ do každého valca pretože ide popri kľukovej hriadeli a nenaráža do nej ako do prekážky /brzdy/ Ja myslím že ak má motor dostatočný ťah tak by si ho mal normálne používať a nevšímať si toto nejako extra......pokiaľ to nerobí nejakú večšiu šarapatu...napr. zhasínanie motora....Čo by sa s tým dalo robiť....ma momentálne nenapadá......jedine iba ak vymeníš motor za íný typ.... |
samosadovsky modelár Příspěvků: 192 Moje modely Poslat zprávu |
Na tú klukovku som pozeral že počas nasavania prekryje kanal ...dalo by sa to vyriešiť silou jazýčkových klapiek? Na ten valec čo je chudobný dať slabšiu klapku aby ju otvorilo skôr tak by mala byť zmes rovnako rozdelená. |
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Ja si myslím že klapkamy pod karburátorom nevyriešiš nič.....keď ich oslabíš....alebo....aspoň jednu z nich.... stane sa to že...prestanú fungovať ako spetný ventil a motor ti pojde nepravidelným chodom.....A ešte bude karburátor prepúšťať palivo spetným chodom..... bude cez difúzor pľuť do vonka... Tento motor RCGF nie je na to prispôsobený v priestore kľukového mechanizmu aby bolo palivo rovnomerne rozdeľované do valcov.... |
samosadovsky modelár Příspěvků: 192 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 1. 8. 2020 o 23:46
| odkaz na příspěvek
Jedine ak by bola menšia kluka ale to by triasol motor |