autor | zpráva |
ondris modelár Příspěvků: 280 Moje modely Poslat zprávu |
Mam dotaz ohladom auticka na drift a to ci je lepsie mat zavrety zadny dif ale oba ale ako vlastne |
corp modelár Příspěvků: 671 Moje modely Poslat zprávu |
vsetci hovoria, ze je lepsie mat uzavrety, ale netusim preco...ja mam otvoreny a fungujem normalne. |
ondris modelár Příspěvků: 280 Moje modely Poslat zprávu |
Pretoze idu obe kolesa sucasne a nemoze sa stat ze do zatacky sa jedno odlahci a zacne presmykovat... ja som spekuloval ich zavret aj v predu aj v zadu...aspon ked budu on road kolesa bude mat odpich jak slak |
Robike modelár Příspěvků: 238 Moje modely Poslat zprávu |
Napr.ja mam stary podvozok a uzavrety zadny diff.a po novom je toto:COUNTER STEER:Čo je to Counter-steer (CS), je to opačné riadenie takzvaná kontra. Možno sa pýtate ako to celé funguje a čo to vlastne prináša pre váš driftovací podvozok. Neznalý veci si myslia že je to riadené pretáčanie vášho rc podvozku, no sú na veľkom omyle. CS je u nás ešte veľká neznáma a preto vás oboznámim ako funguje. Možno si ho obľúbite ako ja. Dopredu vás ale upozorňujem že to nebude také ľahké ako sa zdá. Na mysli mám riadenie, no a prečo ? To sa čoskoro dozviete. CS vás ale za odmenu pre vašu trpezlivosť a snaženie sa priblíži viac ku reálnemu driftu skutočného auta. Pýtate sa ako ? tak čítajte ďalej. Dnes keď už Rc Drift nie je v plienkach ale sa zdokonaľuje, prichádza čoraz viac drifterov s CS nastavením vo svojom podvozku. Sú totiž tak moc nakazený touto Rc Drift chorobou že aj oni chcú driftovať reálnejšie a priblížiť sa tak viac skutočnému driftovaniu áut. Pripravte sa ideme na to. Zatiaľ každý štandardný rc podvozok na drift má od výroby rovnako poháňanú prednú aj zadnú nápravu. Čiže 50 : 50. To znamená že predné aj zadné kolesá sa otáčajú rovnako. Pri CS nastavení sa ale zadné kolesá otáčajú viacej ako predné. Ten to efekt dosiahneme zmenou sekundárneho prevodového pomeru na zadnej náprave. Čo ale ešte pred touto zmenou vášho prevodového pomeru musíme poznať, je váš pôvodný prevodový pomer vo vašom aute(podvozku). Obvykle sa nemôže meniť pomer tohto páru ozubených prevodov ale nájdu sa aj výnimky. Keď že vývoj ide ďalej a aj výrobcovia sa riadia trendom drifterov, na najviac rozšírené podvozky začali vyrábať rôzne pomery prevodov 1:58(1.5), 1:98(2.0). No a tí čo ho nevedia kúpiť ako hotový set musia laborovať prerábať a hľadať vhodné prevody z rôznych iných podvozkov. Poďme preto ďalej. Ak máte šťastie že vlastníte podvozok na ktorý výrobca predáva CS set máte to o dosť ľahšie než tí ktorý taký podvozok nemajú.Yokomo tak isto vyrába aj CS sety a to 1.5 a 2.0 no pre novo vyvinutý podvozok DRB to už neplatí tu sú pomery 1.3 , 1.5 a 2.0 nahradil pomer 1.8 . Teraz už len zvoliť ten správny prevod do vášho podvozku ale nebude to tak ľahké ako som už na začiatku spomínal. Nebojte sa, prevod vložíme ľahko. To jazda s ním bude tá ťažšia vec. A prečo ? Veď je to predsa Counter-steer !!! a ten vyžaduje aby ste nielen točili volantom v smere zákruty ale hlavne opačne, teda do kontry. Úžasné ako to pomenovanie presne vystihuje. Ak čo i len málinko zaváhate, pretočíte sa . No nezdá sa vám to ako reálne ? Teda ako skutočné driftovanieAko príklad uvediem moje nastavenie. Predný prevodový pomer je veľký 40/17 = 2.35(pomalší) a zadný použijem menší 27/17 = 1.58(rýchlejší). Pomery vydelíme predný : zadný = náš výsledný CS prevod. Keď že ja mám 2.35/1.58 = môj CS je 1.48 teda 1.5 a to znamená že kým predné kolesá sa otočia jeden krát, tak zadné kolesá sa mi otočia jeden a pól krát. Ak by som použil CS 2.0 , môj pomer by bol nasledovný. Predný prevodový pomer je veľký 40/17 2.35(pomalší) a zadný použijem menší 20/17 = 1.17(rýchlejší) tak môj pomer bude 2.35/1.17 = 2.0 a to znamená že kým predné kolesá sa otočia jeden krát, tak zadné kolesá sa mi otočia dva krát. Verím že ste pozorne čítali a všetkému porozumeli a tak mi neostáva nič iné ako vám popriať veľa trpezlivosti pri priblížení sa ku reálnemu driftovaniu. Text prevzatý z rcdrift.sk |
ondris modelár Příspěvků: 280 Moje modely Poslat zprávu |
No pekny clanok. Uz som sa stretol na videu ako prezentoval ze sa mu zadne kolesa tocia rychlejsie ako predne a nevedel som preco a teraz uz viem ale neviem ci moze byt zavrety aj predny dif alebo nieje treba... |
Robike modelár Příspěvků: 238 Moje modely Poslat zprávu |
Vpredu asi nie,tam je klasicka volnobezka
http://www.youtube.com/watch?v=mgpksl7XY-I " target="_blank">odkaz na Youtube |
Robike modelár Příspěvků: 238 Moje modely Poslat zprávu |
Povrch na drift moze byt:asfalt, koberec, specialna liata podlaha.,,,novinka je RWD-nutnee goooooglit... Je niekto zajtra "drift"-u schopny? |
Stefan team RCPortál Příspěvků: 965 Moje modely Poslat zprávu |
ja az nedelu |
papaya modelár Příspěvků: 1235 Moje modely Poslat zprávu |
Fabku som videl a naposledy vyzerala v pohode kondicii, no az na ten naraznik ale to je len kozmetika |
Stefan team RCPortál Příspěvků: 965 Moje modely Poslat zprávu |
hehe srandičky |
corp modelár Příspěvků: 671 Moje modely Poslat zprávu |
Ja som driftu schopny v sobotu aj v nedelu...dame meeting? |
Robike modelár Příspěvků: 238 Moje modely Poslat zprávu |
mozem tiez aj v sobotu poobede od 15 hod.. kde? |
Stefan team RCPortál Příspěvků: 965 Moje modely Poslat zprávu |
zajtra dajme spolocny hadam dovtedy yokomo bude ready |
Robike modelár Příspěvků: 238 Moje modely Poslat zprávu |
ok ja pojdem aj zajtra,daj vediet kam a kedy,dnes skusim ikeu |
corp modelár Příspěvků: 671 Moje modely Poslat zprávu |
Ok skusim to stihnut na 3...tak sa vidime v ikei v poschodovom parkovisku na najvyssom krytom podlazi. Stefan-daj si Yokomo dokopy a zajtra sa vidime v zostave 3 driftujucich musketierov Ak budes potrebovat pomoc s tym podvozkom tak daj vediet |