Výrobce: | Flyingwood - Martin Hubený | Rozpětí: | 1320 mm | Hmotnost: | 1300 g |
Kategorie: | Lietadla - žhaviace | Délka: | 940 mm | Materiál: | Preglejka,balza,oracover |
Motor: | OS MAX 25LA |
ID Modelu: AM3476 | Zobrazeno: 25296 | Přidané: 18. 10. 2013 o 22:11 | Autor: walkera
Autor | Zpráva | |
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
||
destelant modelár Příspěvků: 917 Moje modely Poslat zprávu |
Ten podvozok má byť z dvoch kusov drôtu, nie z jedného. Na tom obrázku čo som ti posielal, to bolo naznačené. Už sa mi ale nechce ísť do dielne, zajtra ti dám fotky, ako to má byť. |
|
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
ok... |
|
BaluTerchova modelár Příspěvků: 20 Moje modely Poslat zprávu |
Klubuk dolu,,,,na zaciatky je to velmi dobre moje prve som odlepoval zo zeme 4 dni. Ale tomu uz je 25r Marek gratulujem A tych podvozkou sa este nallepis dost až kym nevychytas všetky muchy na vlastnej koži |
|
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
Ďakujem... |
|
Jano Prsanec modelár Příspěvků: 463 Moje modely Poslat zprávu |
Paráda, blahoželám k záletu. Ten podvozok má v tomto prevedení jednu závažnú chybu a to príliš malú plochu, ktorou sa prenáša náraz na trup. Commander, ktorý pomaly začínam vyrezávať má nohy oddelené a uložené v masívnom bukovom hranole, ktorý je prilepený nielen k spodku trupu, ale aj ku bočniciam. Tým sa energia prípadného nárazu rozloží na väčšiu plochu. Prikladám schématický nákres , dúfam, že to z neho bude zrejmé. Ľavý nákres je pohľad zpredu, druhý je pohľad zvrchu. Tie nohy sa dajú samozrejme prihnúť tak, že osi kolies budú na jednej kolmici ku osi trupu. |
|
destelant modelár Příspěvků: 917 Moje modely Poslat zprávu |
Podvozok je dobre navrhnutý (je to blok preglejky, ktorý má byť prilepený aj na priečku, ktorá je tesne pred podvozkom, aj na bočnice trupu). Marek ho ale neprilepil k priečke, ktorá je na to určená, ale len k bočniciam trupu. Navyše zrušil možnosť pruženia v smere letu nakoľko ho urobil v jednom kuse a zalepil "naopak". Správne to má byť, ako ukazujú obrázky Jana Prsanca. Tu sú ešte fotky môjho podvozku: V tomto prípade by asi nevadil ani ten tvar tých nôch, ako má Marek teraz. Drážku pre podvozok nie je potrebné robiť. Potom treba použiť úchyty v tvare "predĺženého" U . Podstatné je, že v takomto usporiadaní vedia zadné nohy pružiť viacej a vedia absorbovať viac energie pri tvrdšom pristátí a tým pádom je preglejkový blok menej namáhaný. |
|
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
Idem trošku poštelovať ten motor.... A ako teda s tým podvozkom??? Môžem to nechať tak ako to je? |
|
milosv modelár Příspěvků: 247 Moje modely Poslat zprávu |
Pozrel som si bližšie tú fotku šachty,kde si mal prilepený Podvozok. Musíš stadial odstrániť najprv fóliu,aby tá preglejka bola prilepená priamo na drevo bočníc a prepážok epoxidom. Na fólii ti to držať nikdy nebude. |
|
destelant modelár Příspěvků: 917 Moje modely Poslat zprávu |
Musíš spraviť to uchytenie podvozku tak, že ľavá polovica podvozku bude zasunutá do pravej strany pregl.hranola a ľavá polovica opačne. Preto by som spravil dve samostatné nohy tak, ako to nakreslil Jano Prsanec. Na mojich fotkách to tiež vidieť. Preto sú aj tie diery v tom bloku vyvŕtané posunuté o 3 mm - čiže nie na jednej osi. |
|
milosv modelár Příspěvků: 247 Moje modely Poslat zprávu |
To bude najlepšie riešenie ako dal Jano Prsanec,budú sa ti aj dobre dať ohnúť droty na nohy,a tá rovná časť je potom ako skrutná tyč a absorbuje nárazy. Podvozok je lahko demontovaťelný a dobre sa nastavuje. |
|
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
Trošku som upravil popis a čo sa podvozku týka... Tak ten je v štádiu riešenia... PS: Pracujem na lietadle Vosa. |
|
Jano Prsanec modelár Příspěvků: 463 Moje modely Poslat zprávu |
Mať Tvoj apetít . Len tak ďalej |
|
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
ďakujem... |
|
walkera modelár Příspěvků: 1138 Moje modely Poslat zprávu |
Pfuu... dnes som bol lietať. Konkrétne na tom poli kde som havaroval pred pol rokom. Hneď po štarte lietadlo začalo letieť vpravo a zaletelo za stromy a budovy PD. Nevedel som čo mám skôr robiť. Pre istotu som vypol motor (myslím že moja jediná záchrana). Lietadlo sa zatiaľ otočilo o 360° a spadlo... Už som myslel na najhoršie, rozbehol som sa za ním. Asi po 2 minutách ho našiel dedo.. Spadlo asi meter od takej starej drevenej "šopy", našťastie do asi dvojmetrovej (ako my povieme) zeliny. Nič sa mu nestalo... Neviem ale prečo sa stalo to čo sa stalo, ale moje ruky to neboli! Neviete niekto čo to mohlo byť? |