autor | zpráva | |
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Rád by som sa poradil - staviam Lockheed U-2 s rozpatím cca 3200, dĺžkou cca 2000, váha do 5kg. Tvarovo - aj krídla (výrazne sa zužujúci lichobežník) kópia orginálu. Predpríprava na pohon dmychadlom. Keďže to je stavané iba podľa trojpohľadu a nie konkrétneho plániku, otázka znie či to má vôbec šancu letieť. A to by som sa rád dozvedel ešte predtým, než sa pustím do nákupu nie zrovna lacných EDF komponentov. Ťažisko si dokážem spočítať podľa doporučených programov, na miesta predpokladaných komponentov (motor, podvozok, batérie) dám príslušné závažia (samozrejme servá tam už budú) a teraz - čo s tým? Viem, že existuje dive test, ale to je už na približne vyvážené lietko a testuje sa vo výške čo zrovna nechcem (môže to fuknúť do vývrtky a je po tom). Vystreliť ho gumou na hrane svahu (s mierným nabratím výšky) a sledovať let podľa svahu? Čo navrhujete? Dík. |
|
Jano Prsanec modelár Příspěvků: 463 Moje modely Poslat zprávu |
Teraz som dosť zmätený, U2 mal predsa relatívne štíhle krídlo s malou šípovitosťou. Neskúsite najskôr zálet s tlačnovu vrtuľou? |
|
Ludo modelár Příspěvků: 773 Moje modely Poslat zprávu |
Skus dat sen dake foto toho stroja .....ale pokial si pamatam tak U2 mal sotva badatelny sip kridla...ak vobec daky sip mal...myslim ze mal stihle lichobeznikove kridlo |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
Ludo modelár Příspěvků: 773 Moje modely Poslat zprávu |
No tak je to jasne Neviem ako by som ti poradil tak aby sme sa rozumeli a nedoplietli, ale... v zasade plati jedna a zakladna vec a to je tazisko aj ked tam nedas zavazia namiesto bateriek a motorov a prislusenstva a spocitas dobre tazisko tak to musi letiet. Aj ked tam das zavazia tak ti stupne akurat plosne zatazenie a v podstate sa nic nestane ak je vsetko ako ma byt, (akurat ze bude rychlejsi o nieco) Aj bez neakeho zdlhaveho pocitania ak das tazisko do cca 1/3 hlbky korena kridla tak by to malo letiet....ale urcite je lepsie si to na 100% prepocitat aj viac krat....a dimenzovat ho v zmysle tazky na nos kvoli stabilite a potom mozes sa pohrat s tym ze ho vyvazis do neutralnej polohy. Co sa tyka zaletu tam by som sa toho nebal ja uz mam par homemade eroplanov za sebou a vzdy na poprve leteli trebalo akurat trocha skorigovat polohu taziska voci vypoctovemu.. Pytas sa ci to ma sancu letiet, ...odpoved znie ze ano ale ja sa pytam ci je to pevnostne natolko nadimenzovane ze to bude schopne uniest komponenty a hardver a aspon s bezpecnostnym nasobkom pretazenia 5 teda (25kg) A budem sa opakovat ak je to dobre spravene a vyvazene nemas sa coho bat. Dive test....ja osobne tento test nerobim lebo aj ak niektore modely su natolko velke a tazke ze to jednoducho previest nejde, a povedzme si tento 5kg macko tiez nieje najlahsi. ale je sice pravda aj to ze tieto "vetronove" kridla by s dive testom nemali mat problem. ale ak tento test chces robyt tak zapoj len serva a vyvaz si drak do mierneho neutralu a skus....Nieje vsak vela moznosti ako tak velky model divetestovat jedna je tak ze ti ho niekto skusenejsi hodi z mierneho kopca dole svahom a ty budes kočikovat. alebo druha moznost ale o dost narocnejsia tahat to za dakym autom niekde na odlahlej ceste ale to je si myslim blbost....Alwbo pouzit poriadne dlhy gumicuk ....ako krajna moznost hadam by pripadal aj montaz ineho pomocneho motoru s vrtulou ktory ti ho aspon potiahne na par prizemnych letov na skusku....alebo to vyvazit a skusit to s dakou vlecnou potiahnut len ako cisty vetron ale s tym ze tam budes mat odopinaci hacik preistotu... inak poradit neviem |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Dík. Vlastne máš pravdu - to ťažisko musí vyjsť rovnako, či tam pridám záťaž, alebo nie lebo konštrukcia sa meniť nebude. Ale letové vlastnosti budú asi s inou váhou iné. Konštrukcia dúfajme vydrží. Vlekal by som to nerád, lebo stačí jeden neočakávaný výkrut a je to v čudu... Stále to vidím za štart dolu svahom a sledovanie plachtenia ... |
|
Ludo modelár Příspěvků: 773 Moje modely Poslat zprávu |
Presne tak, so zatazou bude trocha tazsi a rychlejsi a bude mat vecie plosne zatazenie, s malou zatazou -teda bez bateriek a EDF bude lepsie plachtit a bude mat mensie plosne zatazenie, ale tak alebo tak lietat to bude...zaklad je dodrzat polohu tazidka to totiz nieje o hmotnosti ale o plochach Ano aj mne sa alternativa svahoveho dive testu najviac pozdava....ak mas tam v okoli daku slisne dlhu a nie priliz strmu luku tak nevahaj...ale aj tak potrebujes niekoho kto to dokaze hodit... A v konecnom dosledku ja dych ani toto asi nerobil a ak mas overenu pevnost konstrukcie rovno by som to omotoroval....a dokladne preveril vazenim tazisko a hop do vzduchu este mozno nadimenzovat duchadlo a baterky podla eCalcu tu: http://www.ecalc.ch/fancalc.htm?ecalc&lang=en |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Určite skúsim najprv bez motora. Uvažujem nad Vasa 90mm - s výkonnými motormi to dáva cca 4kg, to by malo vzhľadom k váhe, ktorú sa budem snažiť udržať do 5kg (komplet) stačiť. Pevnostne - krídla mám PVC jadro, 163-ka kevlar-karbon platno, 1,5mm balsa a solartex navrch. Priebežne je tam vlepený 12mm U hlinikový profil, v ktorom sú vedené káble - tento bude slúžiť aj na uchytenie v trupe - kde sa spojí s protiľahlým opäť cez hliníkový profil. Trup bude 110, 163, 125 sklo a 163 karbon-kevlar ... snáď postačí. Kritické miesto - spojka krídiel a osadenie EDF ešte spevním vlepením preglejkových profilov. Krídla som už takéto postavil viaceré - kľudne sa dajú použiť ako poličky do pivnice pod kompóty... |
|
Ludo modelár Příspěvků: 773 Moje modely Poslat zprávu |
Kazdopadne drzim palce a daj vediet ako to dopadlo....eventuelne foto ci video....je to krasne lietadlo |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Fotodokumentáciu robím, video bude tiež - ak to poletí. |
|
jackboy modelár Příspěvků: 109 Moje modely Poslat zprávu |
fficial&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=IIVdUYv_KseN7QaIqoHoAg&ved=0CDQQsAQ&biw=1525&bih=695" target="_blank">https://www.google.sk/search?q=Lockheed+U-2+plans&hl=sk&client=firefox-a&hs=Syl&rls=org.mozilla:sk fficial&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=IIVdUYv_KseN7QaIqoHoAg&ved=0CDQQsAQ&biw=1525&bih=695 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1345974 http://jetex.org/images/back_room/godel-030727/u2.gif na inspiraciu stavby : http://www.rcgroups.com/forums/thumbgallery.php?t=1002157&do=threadgallery&type=img&group=none&starter=no http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1002157 podobne je to ako Le Fish ...ak das trochu vacsie kridelka na hlbku budes mat aerobatic sloper a to znamena toto : http://vimeo.com/41271563 ja s Le Fish lietam dlho staci podla vahy slaby vietor ..tebe na 3m trochu porovnat profily podla toho kde budes lietat ake tam mas vacsinu roku podmienky http://lefish.wikia.com/wiki/Howtoswiss ako lieta mrkni na stranky tohoto francuzskeho chlapca super lieta super videa!!! http://noisyskies.free.fr/ Alebo hotovy U2 : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1318343&highlight=lockhe+u+2+plan |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Dik - veľa z toho som už videl. Jedna sa mi hlavne o to vyskúšať to pred nákupom EDF komponentov, čiže ako klasický vetroň. Námety na stavbu už nebusíš riešiť, krídla sú už zhora potiahnuté, trup by som chcel mať do konca týždňa. |
|
Peter team RCPortál Příspěvků: 2167 Moje modely Poslat zprávu |
U2 nemôže neletieť, ak mu dáś správny profil a ťaźisko... nemaj boj a skúšobný let/štart - u nás na dolniakoch by to bol jednoznačne gumicuk.... napokon, možno aj potom klasické štarty už s edf by boli asi pohodovejśie pomocou gumicuku, nie? iba že by si mal k dispozícii zpevnenú dráhu... |
|
pf1960 modelár Příspěvků: 727 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 6. 4. 2013 o 10:38
| odkaz na příspěvek
Veď presne tak rozmýšľam - gumicuk aj na ostré štarty s motorom. Rozmýšľam ešte nad podvozkom - keďže zaťahovateľný by bol asi neriešiteľný problém (je priamo v úrovni dmychadla) zostanem možno pri vetroňovej verzíí - teda bez... Uvidíme. Profil po siahodlhých úvahách - Clark Y. |