Přidané: 22. 5. 2014 o 18:17 | ID článku: CLA224 | Zobrazeno: 7446x | Komentářů: 11 | Autor: DaggyMAC
Autor | Zpráva | ||
jaroslavs modelár Příspěvků: 104 Moje modely Poslat zprávu |
Kde sa da kupit? |
||
DaggyMAC team RCPortál Příspěvků: 1734 Moje modely Poslat zprávu |
Dá sa kúpiť v IMI Nitra alebo na internete cez eBay alebo zo zahraničných modelárskych obchodov. |
||
jaroslavs modelár Příspěvků: 104 Moje modely Poslat zprávu |
No tak uz mi prisla Perry VP-40 na benzin, chcem ju pouzit na Evolution 10 ccm (benzin dvojtakt) uvidim co to urobi. T spojku potrebovat nebudem ale budem musiet vrtat otvor a rezat zavit do veka klukoveho hriadela. |
||
addo7 modelár Příspěvků: 199 Moje modely Poslat zprávu |
jaroslavs, naco tam bude druha pumpa? ta v karburatore nestaci? |
||
jaroslavs modelár Příspěvků: 104 Moje modely Poslat zprávu |
ta v karburatore je velmi citliva na drobne necistoty a aj nadrz mam dost daleko od motora. |
||
DaggyMAC team RCPortál Příspěvků: 1734 Moje modely Poslat zprávu |
Karburátor z tých malých 9 a 10ccm motorčekov odporúčajú vymeniť za karburátory pre 15-20ccm motory. Lepšie sa nastavujú a ich pumpa je silnejšia. |
||
jaroslavs modelár Příspěvků: 104 Moje modely Poslat zprávu |
Dik za radu ale uz mam tuto pumpu a vyskusam ju. |
||
VTjr modelár Příspěvků: 3 Moje modely Poslat zprávu |
Ja takisto nevidím žiadny význam inštalácie Perryho čerpadla k motorom s karburátorom Walbroo. A tá citlivosť na drobné nečistoty sa jednak dá eliminovať poriadnym filtrom a okrem toho nesúvisí ani tak s čerpadlovou časťou ako samotnou regulačnou a karburátorovou časťou systému Walbro. Takže sa Ti kľudne môže stať, že nejaká nečistota síce Perryho čerpadlom prejde, ale napokon aj tak uviazne v systéme Walbroo. Okrem toho nie som si istý, či Walbru bude vyhovovať dodávka paliva pod tlakom, či sa s tým bude vedieť dobre vyrovnať ten jeho regulátor? Navyše budeš musieť kvôli Perryho čerpadlu vŕtať dieru do kartera aby si nejakou fitinkou vyviedol striedavý tlak pre jeho pohon. Môj názor je preto, že buď Walbroo alebo Perry s obyčajným karburátorom ale oboje odrazu je nezmysel. Perryho čerpadlá predsa kupujeme a inštalujeme do žhavíkov s obyčajnými karburátormi len preto, aby sme sa vlastnosťami a spoľahlivosťou chodu priblížili prevádzke motorov s Walbrom. Ale keď už si ho kúpil, tak ho využij na čerpanie dymiacej zmesi
Myslím si, že nemáš pravdu a dôvod je celkom iný. Robia to len kvôli maximálnemu výkonu. Lebo dvojihlový karburátor, či už je z väčšieho alebo menšieho typu, sa dá rovnako dobre nastaviť. Takže použitie karburátorov z väčších typov s väčším prierezom difuzéru samozrejme umožňuje dosiahnuť výrazne vyšší výkon motorov, ale problem je v tom, že malý motor nemá s takým veľkým difuzérom už dostatočnú saciu schopnosť a tlakovanie nádrže z tlmiča nedokáže zabezpečiť to, aby sa motor vedel vyrovnať so zmenami tlaku v palivovej sústave súvisiacimi so zmenami polohy modelu a zrýchleniami pri obratoch. Ak sa ale pred karburátor aj väčšou dierou dá palivová pumpa s regulátorom tlaku (napríklad Perryho čerpadlo), tak sa dá tento nedostatok veľkých difuzérov do značnej miery eliminovať.
Ja som to kúpil cez Amazon. Prišlo mi to odkiaľsi zo Švédska, takže som nakoniec neplatil ani clo ani DPH. Kupoval som naraz 3ks po 22€ a doprava bola 5,45€. Len to trvalo asi 2 týždne, kým to prišlo. IMI Nitra ich samozrejme majú tiež, ale sú neskutočne predražení (vyše 100%). A v tom čase ponúkali len tie typy pre benzín a naftu a ja som potreboval typ pre alkoholové palivá pre žhavíky. Aj tak si myslím, že unás to väčšina využíva len na čerpanie dymiacej zmesi (červené/zlaté typy pre benzín a naftu) a pre žhavík som jeden z mála čo to tu prevádzkuje. Autor článku to asi takisto dlho nemá, lebo ja keď som s tým začínal, tak som prehľadal googlom či to niekto nemá a v CZ a SK som nenašiel o tom skoro nič. Kúpil som ich pred necelým rokom, ale iba začiatkom tohoto mesiaca som konečne jedno namontoval do modelu k MVVS 7,5GFS RC. Dosť som si užil s palivovou inštaláciou kým som ju zoptimalizoval tak, aby to spoľahlivo fungovalo. Zistil som totiž, že pre daný motor je dobré ak mám k čerpadlu urobený aj obtokový okruh, aby pri nízkom odbere paliva (napríklad pri voľnobehu) regulátor tlaku správne fungoval a nenarastal tak v potrubí tlak. Ale zas ten obtok musí byť tiež trochu redukovaný (mám tam v Téčku otvor do odbočky len 0,8mm), lebo inak pri príliš vysokom obtoku regulátor tlaku zas nedokáže udržať ten tlak dostatočne vysoký a čerpadlo stráca význam. Trochu ma prekvapuje, že u motora Saito nemá s inštaláciou bez obtoku žiadne problémy. Možno to bude tým, že Saito má taký skvelý karburátor a vynikajúcu saciu schopnosť, že úplne dobre chodí aj bez čerpadla, takže ho vlastne ani nepotrebuje. Každopádne koho by zaujímali moje poznatky využitia Perryho čerpadla s motorom MVVS7,5GFS RC, tak nech si prečíta viac na stránkach RCmanie, kde som všetky svoje doterajšie skúsenosti a zistenia zhrnul do tohto príspevku: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=66538&start=90#p1134550. Ešte sa zaoberám tým, že chcem inštaláciu doplniť malou vyrovnávacou nádržkou podobne ako používajú 3D heliny. |
||
Marian modelár Příspěvků: 123 Moje modely Poslat zprávu |
Ako kukam tak tak ta pumpúa na fotke zapojena na saito nema ziadny ucinok . Impulz to ma dostavat od klukovej skrine ... proste co otacka motora to imulz ale ked ze je to riesene cez T rozvodku a je na jednej starne otvorena tak neviem ci dokaze pumpa spravne pracovat . Je to ako ked daky podtlakovy ventil ma prasknutu privodovu hadicku . Podla mna by hadicka na pumpu mala viest tak aby hadicka na imulz bola uzavreta s motorom podobne ako to je riesene u benzinakov . |
||
DaggyMAC team RCPortál Příspěvků: 1734 Moje modely Poslat zprávu |
|
||
Marian modelár Příspěvků: 123 Moje modely Poslat zprávu |
Na benzinak to urcite fungovat nebude a nepojde ani motor nahodit . Povodna pumpa u walbra otvara ihlu podtlakom z bloku motora a zaroven podtlak nasava palivo do karburatora a ak sa tato pumpa odpoji tak ihla ostane uzavreta a neni mozne dostat inym sposobom palivo do walbra .Tym inym sposobom myslim perry pumpu .Cize povodna pumpa u walbra musi pracovat podla motora . Nieje vsetko dakedy tak jednoduche ako si myslime . |