Uživatelské jméno

Heslo

RC PORTAL

  • Facebook
  • Reklama

Palivová pumpa Perry VP-30

Přidané: 22. 5. 2014 o 18:17 | ID článku: CLA224 | Zobrazeno: 7419x | Komentářů: 11 | Autor: DaggyMAC

Pokiaľ lietate spaľováky, resp. žhavíky, isto ste mali občas problémy s tlakovaním nádrže, resp. s bohatým voľnobehom, čo spôsobovalo, že pri pridaní do otáčok sa motor zadusil, najčastejšie pri nálete na pristátie. Vtedy to vie ozaj potešiť. Niektorí na to používajú prižhavovanie, ale ak chcete zo svojho motora vyťažiť maximum, odporúčam palivovú pumpu Perry VP-30.

Táto pumpa je určená, resp. odporúčaná, pre dvojtakty, ale aj so štvortaktom behá úplne nádherne. Čo nám prinesie palivová pumpa?

Výhody:
- ucelený tok paliva bez bubliniek
- nádrž bez potrebného tlakovania
- prietok paliva prispôsobený otáčkami
- umiestnenie nádrže nie je kritické
- nie je potrebné neustále ladenie motora pred letom

Nevýhody:
- trošku viac "hadicovania"
- ďalší element v palivovej sústave, ktorý môže zlyhať (nič nie je dokonalé)
- možno komplikovanejší odvod prebytočného oleja zo skrine

Ja som dal Perry pumpu na motor Saito FA-82 a aj napriek tomu, že je to štvortakt, behá nádherne. Pre štvortakty je určená oscilačná pumpa Perry VP-20 kvôli väčším vibráciám, ktoré štvortakty produkujú. S nádržou môžem lamentovať hore dole a na voľnobehu a na vysokých otáčkach motor nemení charakteristiku a behá stále rovnako. Takže ak potrebujete mať nádrž na netypickom mieste, prípadne v ťažisku, palivová pumpa je skvelá cesta, ako sa zbaviť problémov s dodávkou paliva.

Perry VP-30 funguje na báze pulzov z kľukovej skrine, predo sa pripája k výduchu. Po zakúpení pumpičky odporúčam dokúpiť aj T-spojku, ktorá nie je v balení s pumpičkou, ale je potrebná pre inštaláciu. Prietok paliva sa tak reguluje rýchlosťou pulzov, takže motor dostáva vždy toľko paliva, koľko potrebuje. Samotný prietok sa dá nastaviť na vrchu palivovej pumpičky pomocou imbusového kľúča. Nádrž teda ostáva netlakovaná, preto nie je potrebné pripájať tlakovanie z výfuku. Ten môžete nechať nevyužitý. Nádrž nechajte voľne dýchať, takže vstup, ktorý slúži na tlakovanie ostane otvorený. Inak by v nádrži vznikol podtlak. Výhodou takéhoto setupu je fakt, že netlakovaná nádrž je menej náchylná na problémy s pretekaním.

Tento motorček pôjde do Pipera, kde je dôležitejší spoľahlivý voľnobeh ako vysoké otáčky, preto som zvolil túto pumpu. Motor bude mať aj prižhavovanie pre 1/4 dráhy plynu a sviečku OS F, ktorá sa mi na štvortaktoch osvedčila najviac. Teraz už stačí iba natankovať a lietať. Používa niekto z vás tiež palivovú pumpu vo svojom žhavíkovi?






odkaz na Youtube

Autor Zpráva
jaroslavs
modelár

Příspěvků: 104

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 8. 6. 2014 o 08:33 | odkaz na příspěvek
Kde sa da kupit?
Bydlisko: Bratislava ( 71 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Příspěvků: 1734

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 8. 6. 2014 o 18:30 | odkaz na příspěvek
Dá sa kúpiť v IMI Nitra alebo na internete cez eBay alebo zo zahraničných modelárskych obchodov.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
jaroslavs
modelár

Příspěvků: 104

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 8. 7. 2014 o 13:47 | odkaz na příspěvek
No tak uz mi prisla Perry VP-40 na benzin, chcem ju pouzit na Evolution 10 ccm (benzin dvojtakt) uvidim co to urobi.
T spojku potrebovat nebudem ale budem musiet vrtat otvor a rezat zavit do veka klukoveho hriadela.
Bydlisko: Bratislava ( 71 rokov )
addo7
modelár

Příspěvků: 199

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 8. 7. 2014 o 14:10 | odkaz na příspěvek
jaroslavs, naco tam bude druha pumpa? ta v karburatore nestaci?
Bydlisko: Trencin ( 48 rokov )
jaroslavs
modelár

Příspěvků: 104

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 10. 7. 2014 o 09:42 | odkaz na příspěvek
ta v karburatore je velmi citliva na drobne necistoty a aj nadrz mam dost daleko od motora.
Bydlisko: Bratislava ( 71 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Příspěvků: 1734

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 10. 7. 2014 o 14:03 | odkaz na příspěvek
Karburátor z tých malých 9 a 10ccm motorčekov odporúčajú vymeniť za karburátory pre 15-20ccm motory. Lepšie sa nastavujú a ich pumpa je silnejšia.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
jaroslavs
modelár

Příspěvků: 104

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 11. 7. 2014 o 19:06 | odkaz na příspěvek
Dik za radu ale uz mam tuto pumpu a vyskusam ju.
Bydlisko: Bratislava ( 71 rokov )
VTjr
modelár

Příspěvků: 3

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 24. 7. 2014 o 14:25 | odkaz na příspěvek
Ja takisto nevidím žiadny význam inštalácie Perryho čerpadla k motorom s karburátorom Walbroo.
A tá citlivosť na drobné nečistoty sa jednak dá eliminovať poriadnym filtrom a okrem toho nesúvisí ani tak s čerpadlovou časťou ako samotnou regulačnou a karburátorovou časťou systému Walbro. Takže sa Ti kľudne môže stať, že nejaká nečistota síce Perryho čerpadlom prejde, ale napokon aj tak uviazne v systéme Walbroo.
Okrem toho nie som si istý, či Walbru bude vyhovovať dodávka paliva pod tlakom, či sa s tým bude vedieť dobre vyrovnať ten jeho regulátor?
Navyše budeš musieť kvôli Perryho čerpadlu vŕtať dieru do kartera aby si nejakou fitinkou vyviedol striedavý tlak pre jeho pohon.

Môj názor je preto, že buď Walbroo alebo Perry s obyčajným karburátorom ale oboje odrazu je nezmysel. Perryho čerpadlá predsa kupujeme a inštalujeme do žhavíkov s obyčajnými karburátormi len preto, aby sme sa vlastnosťami a spoľahlivosťou chodu priblížili prevádzke motorov s Walbrom.

Ale keď už si ho kúpil, tak ho využij na čerpanie dymiacej zmesi



DaggyMAC:
Karburátor z tých malých 9 a 10ccm motorčekov odporúčajú vymeniť za karburátory pre 15-20ccm motory. Lepšie sa nastavujú a ich pumpa je silnejšia.

Myslím si, že nemáš pravdu a dôvod je celkom iný. Robia to len kvôli maximálnemu výkonu. Lebo dvojihlový karburátor, či už je z väčšieho alebo menšieho typu, sa dá rovnako dobre nastaviť.
Takže použitie karburátorov z väčších typov s väčším prierezom difuzéru samozrejme umožňuje dosiahnuť výrazne vyšší výkon motorov, ale problem je v tom, že malý motor nemá s takým veľkým difuzérom už dostatočnú saciu schopnosť a tlakovanie nádrže z tlmiča nedokáže zabezpečiť to, aby sa motor vedel vyrovnať so zmenami tlaku v palivovej sústave súvisiacimi so zmenami polohy modelu a zrýchleniami pri obratoch. Ak sa ale pred karburátor aj väčšou dierou dá palivová pumpa s regulátorom tlaku (napríklad Perryho čerpadlo), tak sa dá tento nedostatok veľkých difuzérov do značnej miery eliminovať.



jaroslavs:
Kde sa da kupit?

Ja som to kúpil cez Amazon. Prišlo mi to odkiaľsi zo Švédska, takže som nakoniec neplatil ani clo ani DPH. Kupoval som naraz 3ks po 22€ a doprava bola 5,45€. Len to trvalo asi 2 týždne, kým to prišlo. IMI Nitra ich samozrejme majú tiež, ale sú neskutočne predražení (vyše 100%). A v tom čase ponúkali len tie typy pre benzín a naftu a ja som potreboval typ pre alkoholové palivá pre žhavíky.
Aj tak si myslím, že unás to väčšina využíva len na čerpanie dymiacej zmesi (červené/zlaté typy pre benzín a naftu) a pre žhavík som jeden z mála čo to tu prevádzkuje. Autor článku to asi takisto dlho nemá, lebo ja keď som s tým začínal, tak som prehľadal googlom či to niekto nemá a v CZ a SK som nenašiel o tom skoro nič.

Kúpil som ich pred necelým rokom, ale iba začiatkom tohoto mesiaca som konečne jedno namontoval do modelu k MVVS 7,5GFS RC. Dosť som si užil s palivovou inštaláciou kým som ju zoptimalizoval tak, aby to spoľahlivo fungovalo. Zistil som totiž, že pre daný motor je dobré ak mám k čerpadlu urobený aj obtokový okruh, aby pri nízkom odbere paliva (napríklad pri voľnobehu) regulátor tlaku správne fungoval a nenarastal tak v potrubí tlak. Ale zas ten obtok musí byť tiež trochu redukovaný (mám tam v Téčku otvor do odbočky len 0,8mm), lebo inak pri príliš vysokom obtoku regulátor tlaku zas nedokáže udržať ten tlak dostatočne vysoký a čerpadlo stráca význam. Trochu ma prekvapuje, že u motora Saito nemá s inštaláciou bez obtoku žiadne problémy. Možno to bude tým, že Saito má taký skvelý karburátor a vynikajúcu saciu schopnosť, že úplne dobre chodí aj bez čerpadla, takže ho vlastne ani nepotrebuje.
Každopádne koho by zaujímali moje poznatky využitia Perryho čerpadla s motorom MVVS7,5GFS RC, tak nech si prečíta viac na stránkach RCmanie, kde som všetky svoje doterajšie skúsenosti a zistenia zhrnul do tohto príspevku: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=66538&start=90#p1134550. Ešte sa zaoberám tým, že chcem inštaláciu doplniť malou vyrovnávacou nádržkou podobne ako používajú 3D heliny.
Bydlisko: Žilina ( 64 rokov )
Marian
modelár

Příspěvků: 123

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 5. 8. 2014 o 09:10 | odkaz na příspěvek
Ako kukam tak tak ta pumpúa na fotke zapojena na saito nema ziadny ucinok . Impulz to ma dostavat od klukovej skrine ... proste co otacka motora to imulz ale ked ze je to riesene cez T rozvodku a je na jednej starne otvorena tak neviem ci dokaze pumpa spravne pracovat . Je to ako ked daky podtlakovy ventil ma prasknutu privodovu hadicku . Podla mna by hadicka na pumpu mala viest tak aby hadicka na imulz bola uzavreta s motorom podobne ako to je riesene u benzinakov .
Bydlisko: Nova Dubnica ( 45 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Příspěvků: 1734

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 5. 8. 2014 o 09:25 | odkaz na příspěvek


Viac o pumpach pre Saito motory sa dočítaš na http://saito-engines.info/pumps.html
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Marian
modelár

Příspěvků: 123

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 11. 8. 2014 o 20:32 | odkaz na příspěvek
Na benzinak to urcite fungovat nebude a nepojde ani motor nahodit . Povodna pumpa u walbra otvara ihlu podtlakom z bloku motora a zaroven podtlak nasava palivo do karburatora a ak sa tato pumpa odpoji tak ihla ostane uzavreta a neni mozne dostat inym sposobom palivo do walbra .Tym inym sposobom myslim perry pumpu .Cize povodna pumpa u walbra musi pracovat podla motora . Nieje vsetko dakedy tak jednoduche ako si myslime .
Bydlisko: Nova Dubnica ( 45 rokov )
  • Přidat komentář
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodní stránka
  • 420 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelů
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galerie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazar
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Setkání
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: