autor | zpráva |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 21. 1. 2017 o 14:16
| odkaz na příspěvek
3,6V naprázdno t.j. po odpojení všetkého, a ešte aj po čase oddychu asi 10 minút kedy sa ešte môže napätie trochu pohnúť, je úplne prázdna lipolka. Odporúča sa nechať viac, 3,7 aj 3,75V . A pozor ale že to platí pre jeden článok a v sade nebývajú dokonale rovnaké kapacity. Našťastie tam je veľmi malý rozdiel napätia, tak sa to nejak prežíva - teda ak to neťaháš k 100% vybitiu kde zase napätie začne padať prudko dolu. A okrem rizika že niektorý článok pojde príliš hlboko, je počet takto úplných vybití čo lipolka znesie, je výrazne (nepomerne k hĺbke vybitia a využitej kapacite) menší, než ak by si vybíjal menej hlboko. Ak píšeš o lodi (? je to v nadpise témy, tak možno?), je výrazne rozumnejšie pridať pár tisícok mAh do rezervy a netrápiť to, radšej vybíjať len polovicu. Navyše je odber v pomere ku kapacite čiže záťaž pre baterky polovičný. A trochu to platí aj pre nabíjanie, ak použiješ na nabíjači program LiIon, nabije články do 4,1V a prídeš o 10% kapacity zase z hornej strany - ale mali by aspoň menej starnúť časom, ak nič iné. Samozrejme pri zaťažení motorom, je napätie lipol článkov nižšie, podľa ich kvality a veku ("tvrdosti" a samozrejme odberu, klesá a nevadí ani ak až k 3,0V (dnes to ale už nie je normálne, to bolo normálne keď mali 10C aj menej a dnes majú ak nie 50C tak aspoň 25C, takže napätie tak neklesá - povedal by som že pri dostatočnej rezerve kapacity, by 3,3V a možno aj až 3,4V by už malo byť oznámené nejakým pípaním... |