autor | zpráva | |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Pozor kapacita v Ah či mAh je to isté čo prenesený náboj (coulomb), to jednak nekoná prácu (kým sa nepridá napätie), jednak sa nemôže v obvode strácať. Teda v lipolke, kde je prechod prúdu viazaný na presun materiálu a neexistuje tam nejaká cesta "bokom". (U olova aj u niklákov môže nastať elektrolýza čo je vedenie prúdu bez toho že by sa ukladal náboj, ale u lipoliek nie.) Stratové teplo je dané rozdielom napätia. Pre predstavu, voda v závlahovej hlavici sa nestratí keď tam poháňa nejaký otáčací mechanizmus, koná síce prácu a dostrekne preto zrejme menej ďaleko, ale nemizne, len má nižší tlak (čo predstavuje napätie). To platí pre cestu tam pri nabíjaní a rovnako pre cestu von pri vybíjaní, kapacita je fixná. Rozdiely čo môžme vidieť je hlavne nepresné meranie nabíjačov, a ešte nezanedbateľné vybíjanie hlúpejšími balancermi. Ale kapacita lipoliek klesá s každým cyklom, je to ich vlastnosť. Navyše čím viac sa vybijú tým viac starnú, čiež ak vydrží 200 cyklov pri 80% vybití (cca do 3,65V), mala by vydržať tak 350-400 pri 50% (do 3,8V) a možno ledva 40pri 100percentách vybitia. Píšem to preto aby bolo jasné že snaha vidieť 5000mAh na nejakom displeji nabíjača, znamená veľmi výrazné ničenie baterky. |
|
Ludo_ZA modelár Příspěvků: 567 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 17. 9. 2014 o 23:49
| odkaz na příspěvek
Lenže na niektorých čínskych demižónoch tých 5000 mili neodpovedá realite. |