autor | zpráva |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Ano, mal som napísať užitočnú prácu. Lebo vo všeobecnosti samozrejme ano, prácu nám vykoná aj prúd na odpore v konektoroch či vo vinutí.. Len to teplo je nám nanič, tak ako v mnohých prípadoch aj ten premiestnený vzduch. V princípe je každý motor účinný na 100% presne, lebo sa nič nestratí - lenže je to v inej forme než by sme potrebovali. |
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
tak som skúšal APC 6x4 s Permaxom vo vzduchu, fúkal južní vietor a dojem že to je o niečo horšie ako so sklopkou 6x3,5 od robbe |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Sklopka by mohla byť "ľahšia" než APC, to neznamená váhu ale že sa ľahšie točí, a pri rovnakých otáčkach stačí menší výkon. Skorej by sa mohla skúsiť vrtuľka menšieho priemeru. Ale to je o náhode či trafíš.. Hlavne si daj pozor aby to boli APC ELEKTRO alias APC-E, lebo existujú aj také APC pre spalováky a to by neťahalo vôbec.. Ešte možno APC slow fly by stáli za pokus, ale 5" (asi 5x4?). A Graupner CAM sú dobré. Najlepšie nám s plechovkami (Mig 480, tie lacné predĺžené "400vky", použité bez toho železného krúžku) http://www.peckamodel.cz/content/files/images/eshop-produkty/639/nahled-velky.jpg lietali cca 800gramové EPP samokrídla (Tornado11, TomahawkII, 1200mm rozp.), s vrtuľkami Gunther 125/110mm alias "Jogurtovka" (vyzerá ako vystrihnutá zboku z tégliku od jogurtu). Predáva sa to aj ako Multiplex (pre TwinStar a pod.). Táto. http://www.telink.eu/cz-detail-100113-vrtule-guenther-125-110.html To ale lietalo pri 8-článku NiCD (N-1000SCR), možno preto že to bolo ťažké (300g baterka, 76g motor...) EasyStar by ale možno mohol aj na 7článok, podľa mňa lepšie než na APC. Len to lietalo hlavne od neskorej jesene do skorej jari, potom keď bolo teplejšie sa na oske ten plastový unášač po chvíli roztavil. Poriadne uchytenie sme tuším nikdy nedovymýšlali, ale za pokus by to podľa mňa stálo, teda ak ten Permax chceš ďalej trápiť. |
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
mam aj gunterku čo bola k ES vytočil som na sustruhu pre nú unášač, ten gumičkový to je parodia. pozeral som na nete motory predavajuce na slovensku a našiel som tento zázrak ale chceto regulator tak 25A http://www.skymodel.sk/elektromotory/striedave/rc-dragon/elektromotor-a2212-6-2200-otv fakt rozumne ampere a vydrž vo vzduchu to je umenie alebo tento a trocha ladenia s vrtulami http://www.peckamodel.sk/produkt/rc-modely-a-prislusenstvo/elektromotory-a-prevodovky/brushless-striedave-elektromotory/emax/162812-motor-bl2812-s30 |
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
tak som zakúpil a namontoval motor rc-dragon čo je v linku vyššie, z ES sa stala skoro "stíhačka" plný výkon používam pri nastúpaný do výšky, vrtula je APC6x4 odber 10A, pravda je že na plný plyn musí byť výškovka potlačená, a pred koncom motoroveho letu plynulo uberat plyn a povolovať výškovku. Doba letu je podla povetrnostních podmienok od 25 do 40 minút, bateriu mam Dualsky Eco dvojčlánok 2200mAh zatial som na nej nalietal 4 hodiny. DCalkulator uvádza v tejto konfuguracii tah 380g, uvidím z vrtlou APC7x4 to bude brutalita odber by sa mal zvyšit iba na 12 A podla DC, meral som aj APC 7x5 ale to je nadmožnosti regulátora (trvale18A) a ampermeter ukázal pri statickej skúške 22A |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Podobné motočeky (z rctimer.com, BL2212-06, je to ten rozmer a aj KV je 2200, ale píšu 33miliOmh.. ťažko povedať či je tam reálny rozdiel http://rctimer.com/product-116.html ) jednoducho milujem, nahradil som tým motory VM2020/27 neskôr nahradené Mega ACn1615-5, a toto čínske čudo za pár korun normálne drží, dokonca aj pri ešte vyššej záťaži (tlačné usporiadanie s malou vrtuľkou.. dmychadlo "chudého muže" . Fakt je že ložiská som si kúpil do rezervy a vinutie aj magnety pre istotu zalial epoxidom.. Ale než sa mu snažiť pridávať veľkosť vrtule, radil by som radšej pridať napätie a vrtuľku malú, a netrápiť ho prehnaným prúdom. Prechod z 6" na 7" priemeru môže byť prehnane veľký rozdiel. Skús radšej 6x5".. Keď si napísal že ho máš na 2s lipo.. k tomu sa mi 20A moc nehodí. A to celé k takému motoru. Teda neviem si to predstaviť. Nezdá sa mi že má momentu na rozdávanie, ani prehnaný prúd žeby mal kade tiecť, ale napätie a otáčky celkom dobre zvládnuť môže (ložiská sa prípadne občas vymenia..).. Samozrejme na 3s už začína byť na mieste aj opatrnosť, aby použitá vrtuľka vydržala tak vysoké otáčky. Každá by mala mať uvedené, koľko sa smie, treba si to nájsť. Mne, teda síce na 4s A123, ale to nie je proti tvrdým 3s lipo až taký rozdiel, sa stalo že po štrajchnutí o zem sa vrtuľka (Graupner cam carbon 4.7"x4.7" rozletela a preletel list asi 25-30cm po dĺžke EPP krídla, aj vrstvami sklených aj obyčajných pások akoby tam nič nebolo.. |
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
"coro" v DC som si nakonfiguroval trojčlanok a vrtule 5" a menšie, calculator "vyplul" väčšie prúdy ako na dvojčlanok a väčšiu vrtulu, je pravda že ťah stúpol. Kúpim ešte tu APC7x4 zmerám v reali aky ma odber. Snažím sa pohybovat v rozmedzí najváčšej učinosti motora, aspoň teraz sa mi nezdá že by sa hrial regulátor či motor. Konečne som zatial statický vyskúšal aj vrtulu APC 7x4, meral som aj odber prúdu ale bateria bola nabita v storage takže údaje sú orientačné, pri rozbehu na maximum ukázal ampermeter 14 A potom sa ustálil na 12 A, tak som zvedavý pri plnom nabití kolko ukaže ampermeter, inak nastrupanie do vyšky motor beží tak do 20 sekund. |
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 2. 6. 2015 o 07:27
| odkaz na příspěvek
urobil som skúšku splno nabitou bateriou LiPo 2S 2200mAh, vrtula APC 7x4 odber prúdu bol 18,2 A čo je pre regulator 18 amperový na hranici. To ma neodradilo a išiel som skúsit ako bude stúpať E.S. bolo vidiet že to je brutalne, ešte skúsim sklopku 7x3,5 to už ked vysústružim vymedzovaci kúžok do H-ačka dotial tam bude vrtulu APC 6x4 Eštejedna zaujímavosť,"presklené" kabíny pôsobia ako malý skleník v trupe |