Uživatelské jméno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametry
Výrobce: Multiplex Rozpětí: 1400 mm Hmotnost: 1190 g
Kategorie: Lietadla - elektrické Délka: 980 mm Materiál: Elapor
Motor: TGY AerodriveXp SK Series 35-36 910Kv
Popis

Po dlhšej rozvahe o novom prírastku som sa rozhodol pre osvedčený Multiplex. Chcel som niečo nenáročné, ani malé ani veľké, prevádzkovateľné na 3S LiPol, niečo v štýle Piper Cub. Taký model, ktorý spĺňa moje požiadavky, má v Multiplexáckej reči názov EasyCub.

Základné údaje:
Rozpätie: 1400mm
Dĺžka: 980mm
Letová hmotnosť: 1190g
Motor TGY AerodriveXp SK Series 35-36 910Kv,
Regulátor TURNIGY Plush 40A,
Batéria ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C,
4 servá Turnigy S3101S Servo 17g / 2.5kg / .14sec
90mm Dubro kolesá
Vrtuľa: 12x6 pre rýchlosť alebo 13x4 pre vyšší ťah
Ovládané: výškovka, smerovka, krídelká, klapky, motor




Úpravy ktoré som robil:
- vyrovnanie krídla, pretože originál má šialené vzopätie
- väčšie kolesá (traktorky)
- klapky na jedno servo
- krídelká na jedno servo
- bočný otvor pre lepší prístup pod krídlo
- uchytenie plastu držiaku podvozku do preglejky
- uhlíková rozpera za motorom




Tento EasyCub som nechcel ako jednoúčelovku na robenie okruhov nad letiskom a trénovania pristátí. Ten ťažký motor tam nie je náhodou. Ťah má poriadny a s tými vrtuľami v pohode zalieta kolmý štart a možno aj zavisí (ešte som to neskúšal). Ten otvor pod krídlom tiež nie je pre srandu, ale je upravený pre kompaktný foťáčik s dierou na objektív. Zatiaľ sa foťák neviezol, pretože nie je EasyCub poriadne zalietaný a ja s ním zžitý, ale čochvíľa sa nafotia prvé fotografie. Na spúšť mám HXT900 servo v piatom kanále. Ďalej môže byť EasyCub ako šikovná vlečná pre menšie vetrone, prípadne ťahač lietajúcich transparentov. Nakoniec sa chcem poriadne vyblázniť s offroad pristátiami v štýle Aljašských pilotov (STOL).

Pre bezpečné pristátia sú klapky ideálnym spôsobom ako efektívne zabrzdiť model v prudších pristávacích manévroch. Nechcel som používať 2 servá na klapky a 2 servá na krídelká, pretože 6 serv si vyžaduje silnejší BEC a mal som obavy s tými 3A, ktorý má regulátor. Tak som dal na klapky jedno servo a krídelká klasicky bowdenom tiež na jedno servo. Bál som sa funkčnosti a obmedzení nastavenia, ale moje obavy boli mylné. Všetko pekne funguje tak ako má. Klapky sa dajú vysunúť až takmer k 90°, čo model zbrzdí aj pri ozaj prudkom klesaní. Klapky ovládam bočným potenciometrom na kanále 6 v Opticovi. Nie je to tak pohodlné, ale časom si zvyknem.

Ešte plánujem upraviť, alebo vyrobiť nový podvozok, pretože ten drôtový je hrozný. Ideálne by bolo spraviť odpružený podvozok ako má originálny Piper Cub. Tiež chcem spraviť výstuhy krídel od podvozku, nech je všetko pevné a nehrká to.




Čo sa mi páči:
- stabilný let
- veľké možnosti úprav
- kvalitná stavebnica
- ľahké opravy
- relatívne nízka váha
- dobrá cena stavebnice

Čo sa mi nepáči:
- slabý podvozok
- vysoké vzopätie, potreba mixovať veľa smerovky
- uchytenie motora
- náchylnosť materiálu na poškriabanie
- škaredé a ťažké originálne nálepky
- niekedy má motor tendenciu rezonovať v uložení, je potreba silno dotiahnuť motorové lože

Ešte video z prvého letu po vyrovnaní krídel:

odkaz na Youtube


Krátky zostrih zo zimného polietania:

odkaz na Youtube

Zobrazit pokračování

ID Modelu: AM389 | Zobrazeno: 13691 | Přidané: 19. 5. 2010 o 18:37 | Autor: DaggyMAC

1 2
Autor Zpráva
DaggyMAC
team RCPortál

Příspěvků: 1734

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 15. 8. 2010 o 16:11 | odkaz na příspěvek
Presne tak. Mám tam servo HXT900 na piatom kanále tak, že dotláča spúšť úplne. Foťák je nastavený na stále automatické ostrenie na stred, to znamená že si sám zaostruje pri zmene svetelných podmienok ešte predtým, ako je stlačená spúšť. K tomu mám nastavený režim kontinuálnych fotiek (multisnap), takže pri nálete a následnom mierení na fotený objekt jednoducho stlačím servom spúšť a držím ju tam po celý nálet. Takto získam cca 30 fotiek, z toho len niektoré sú použiteľné. Počas jedného letu v pohode nafotím 1Gb fotiek, preto musím so sebou nosiť aj notebook. Nosil by som ho aj tak, lebo moja zvedavosť by mi nedovolila nepozrieť sa na fotky okamžite.

Inak, ten záber z videa, v ktorom "naháňam" biele auto na ceste - podľa GPS bola rýchlosť ku koncu manévra 129km/h, čo je na cvičný hornoplošník z guličiek celkom dobrá rýchlosť, pričom počiatočná rýchlosť bola 25km/h pri otočke. Nebol to priamočiary let, trošku som mu pomohol potlačením výškovky, ale aj tak ma to potešilo. Tie zábery s natáčaním kamerky sa mi páčia, akurát ta vrtuľa tam vyzerá nechutne.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
niko
modelár

Příspěvků: 165

Moje modely
Poslat zprávu
Zpráva odeslána: 3. 5. 2011 o 15:16 | odkaz na příspěvek
Proste super lietadielko...čo dodať...
Bydlisko: Stropkov
1 2
  • Přidat komentář
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodní stránka
  • 344 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelů
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galerie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazar
  • 2 inzerátov za posledných 24 hodín.
Setkání
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: pf1960, Deny, cisko, jardomravec1,