Výrobce: | Vlastný návrh aj stavba | Rozpětí: | 1115 mm | Hmotnost: | 3620 g |
Kategorie: | Lietadla - turbíny, EDF | Délka: | 1555 mm | Materiál: | Stavbárske XPS, depron 4mm, balza, preglejka, laminát |
Motor: | Upravené EDF 90mm + motor XRP B3678 1450KV EDF outrunner |
ID Modelu: AM6537 | Zobrazeno: 11484 | Přidané: 26. 12. 2015 o 02:04 | Autor: pajlotmato
Autor | Zpráva | ||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Veľmi som zvedavý ako to bude vyzerať, teším sa na fotky. Len pozor na pevné ukotvenie páky kormidla ku kormidlu, však ty vieš. Rozbor nehody si predsa urobil a poučil si sa. Či vlastne ukotvenie serva v krídle, teraz som si pripomenul čítaním Tvojich predchádzajúcich komentov. A skús možno nejakú fiktívnu "digi camo". Na povrchovky si šikula. |
||
pajlotmato modelár Příspěvků: 1482 Moje modely Poslat zprávu |
No aj to je jeden z dôvodov prečo bude teraz krídlo balzové, bude tam pevne zakomponované lože na servo medzi dve rebrá aby nebola možnosť, že sa to uvoľní alebo, že by sa to prehýbalo, to bol možno tiež dôvod. No a vyzerať bude asi takto, už mi to všetko vychádza ako má, trošku ma pletú výpočty na krídle lebo keď som tam zadal presný rozmer aj polohu tých kačiek voči krídlu tak je centráž aj ťažisko úplne inde ako pri výpočte samotného krídla bez nich ale som si to prepočítal na papieri a vychádzam teda skôr z toho programu, pri zálete prvého prototypu bolo ťažisko dobre, aj model bol riaditeľný až kým nemalo čo ťahať za jeden elevon takže sa spolieham na ten program, už sa viac krát osvedčil. Teraz musím presne prekresliť podvozky aby som vedel nakresliť konštrukciu krídla a ich umiestnenie. Na tom obrázku je horná polovica pôdorysu z prvej verzie tak je vidieť tie zmeny čo som písal. Veľká zmena bude, že celý spodok konca trupu od polovice prierezu trupu kde bude pohon, bude riešený ako odnímateľný kryt a bude sa dať pristupovať k pohonu pohodlne keby bolo treba niečo riešiť, tak isto aj vrch trupu bude mať odoberateľný kryt nad ťažiskom kde by mala byť nádrž, uvidím ešte ako to tam narvem, možno ho ani nebude treba. Nie je to problém len je to pracnejšie dopasovať. Uvidíme čo bude z tohoto projektu... |
||
Joba modelár Příspěvků: 1405 Moje modely Poslat zprávu |
Je to veľká placka ,aká ti tam vychádza plocha ? |
||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
mne tiež ako jediný iba ten program ukázal správnu polohu ťažiska na delte (presne ako určená výrobcom), na tejto: zdá sa, že veľmi presne dokáže určovať ťažisko.
Pozor aby si nestratil dostatočnú torznú (krutovú) tuhosť trupu, je všeobecne známe že najmä od smerovky je trup namáhaný na krut. dve zhora aj zdola neuzavreté bočnice trupu môžu z toho urobiť krutom veľmi ľahko deformovateľné teleso, možno až taký "krutový flutter" trupu po výchylke smerovky. Ale tu tomu zrejme zabráni priebežné neprerušené krídlo, vedené skrz obidve zhora a zdola neuzavreté bočnice trupu. |
||
pajlotmato modelár Příspěvků: 1482 Moje modely Poslat zprávu |
Toho sa nebojím, tam bude prepážka a preglejkové lože, okrem iného to bude celé olaminované takže pevnosť tam bude, ak to dám na 4 skrutky tak si myslím, že by to nemal byť problém. To osadenie mám vymyslené, v prípade, že tam bude turbína tak sa môže celkom ľahko stať, že pôjde viac dopredu kvôli ťažisku a bude tam rúra dozadu, potom by som urobil len také dvierka zo spodku trupu na prístup k pohonu. Je tam kopec miesta keďže má veľkosť menšiu ako 64mm EDF |
||
Milan-H modelár Příspěvků: 111 Moje modely Poslat zprávu |
Maťo a aký dávaš profil krídla? |
||
pajlotmato modelár Příspěvků: 1482 Moje modely Poslat zprávu |
|
||
marianmacek modelár Příspěvků: 1332 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Maťo, držím palce pri stavbe..... Turbína, prekvapenie, paráda. prajem pekný deň Marián Macek |
||
Milan-H modelár Příspěvků: 111 Moje modely Poslat zprávu |
paráda, sledujem a držím palce |
||
LajkoBS modelár Příspěvků: 156 Moje modely Poslat zprávu |
Co to máš nafotene to nepoznam. |
||
Risko modelár Příspěvků: 190 Moje modely Poslat zprávu |
Parádny je |