autor | zpráva | |
Xfive modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
Co ked by si na miesto svojich "psychických vylevov" radsej konkretne napisal, co sa ti na uvedenom prispevku od Benka nepaci, alebo co by ta konkretne zaujimalo ? Toto forum straca uroven práve kvoli takýmto prispevkom, aký si prave predviedol. |
|
Alfa modelár Příspěvků: 1825 Moje modely Poslat zprávu |
Dal som ti,že súhlasím,ale zároveň sa teba opýtam,či ti niekedy vydržali lipolky viac ako 500 nabití ? A odpovieš si sám.....tu je problém ten,že čokolvek niekto napíše proti ( niekomu ) ta už je zle,lebo má iný názor ako on a to je všetko. |
|
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
Keď som to napísal tak som rátal s tým, že ma niekto vyhlási za naivného. Ja budem rád keď spravím 200 cyklov, neočakávam žiadnych 2000. Napísal som len o skúsenosti niekoho koho som stretol. Tvoj úctihodný zoznam postavených vrtulníkov s ktorým zvykneš argumentovať je v porovnaní s jeho na úrovni začiatočníka. Nemal dôvod si vymýšľať, takže aj keď mi to príde prehnane veľa cyklov, nemám dôvod mu neveriť. Čo sa ti nepáči na porovnaní APL a EP ? Máš s tým skúsenosť ? Vieš, pripomína mi to debatu o 30A prúdoch na servách k čomu si sa vyjadril, že to nie je možné. Nuž, vtedy si sa mýlil ! Problém s tebou je, že sa zapájaš do tém ku ktorým nemáš čo povedať, iba začneš ostatných urážať. Čo má táto téma s nemeckom ? Telefonuj si s kým chceš a o čom chceš, dokým sa na viac nezmôžeš, a neprispeješ k téme, tak sa tu len strápňuješ a kazíš vzduch ostatným. |
|
Alfa modelár Příspěvků: 1825 Moje modely Poslat zprávu |
Vieš, pripomína mi to debatu o 30A prúdoch na servách k čomu si sa vyjadril, že to nie je možné. Nuž, vtedy si sa mýlil ! Radšej mi napíš niečo o tom zázračnom nabíjači s BMW servisu,nato som fakt zvedavý ,,,,, |
|
Tibor889 modelár Příspěvků: 997 Moje modely Poslat zprávu |
Prepáč Benko, ale tentokrát musím dať za pravdu aspoň čiastočne Petrovi. Klasické LiIon články majú životnosť do 2000 cyklov pričom ich kapacita je pri 1200 cykloch už polovičná. LiPol aku sú na tom z hľadiska životnosti oveľa horšie vzhľadom na oveľa vyššie nároky pri nabíjaní a vybíjaní - najmä pri našom používaní. Nepoznám nikoho kto by mal LiPol akumulátor dlhšie ako 500 cyklov, a ak by sa to niekomu podarilo, rád by som videl jeho kapacitu a vnútorný odpor. Najkvalitnejšie aku zatiaľ čo viem, vyvinula Toshiba, lithium-titaničitan, ktoré sú priamo postavené najmä pre elektromobily a fotovoltaiku a akumulačky pre elektrárov. Majú schopnosti rýchlonabíjania podobné LiPol vybíjania tiež ale majú životnosť definovanú ako 6000 cyklov pri poklese kapacity na 85%. Tá ale niečo stojí a nevyrába sa pre modelárske účely. Taktiež neverím že priemyselný nabíjač má vyššiu kvalitu nabíjania a balancovania ako naše štandardné nabíjačky. |
|
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
Tibor dík za info k veci, ja sa hádať nechcem či to je pravda alebo nie. Jedno ale platí, spôsob nabíjania, balancovania a skladovania životnosť bateriek značne ovplyvňuje. |
|
Alfa modelár Příspěvků: 1825 Moje modely Poslat zprávu |
Jedno ale platí, spôsob nabíjania, balancovania a skladovania životnosť bateriek značne ovplyvňuje. |
|
Tibor889 modelár Příspěvků: 997 Moje modely Poslat zprávu |
To samozrejme ano, ale o niektoré baterky sa môžeš starať ako len chceš dobre a neprežijú 100 cyklov, niektoré oveľa menej, a niektoré žijú 200 cyklov a ešte sa dá s nimi lietať, len majú nižšiu kapacitu. Niektoré s veľkým vnútorným odporom už sú do heli nevhodné, ale ešte žijú a dajú sa využiť inak, ako napr. do mojho canalightu, ktorý nemá na baterky veľké nároky. Napríklad som "odžité" ale funkčné baterky dal malému do auta, a pod. Figure 1 illustrates the capacity drop of 11 Li-polymer batteries that have been cycled at a Cadex laboratory. The 1500mAh pouch cells for smartphones were first charged at a current of 1500mA (1C) to 4.20V/cell and allowed to saturate to 0.05C (75mA) as part of the full charge procedure. The batteries were then discharged at 1500mA to 3.0V/cell, and the cycle was repeated. Zdroj: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries |
|
savo modelár Příspěvků: 731 Moje modely Poslat zprávu |
síce som napísal, že tu už nebudem reagovať, ale tiež sa mi nezdá 2000 cyklov reálnych! ak by to bolo 500 cyklov ostal by som bez reakcií aj to by sa ten dotyčný musel správať k tým lipo "ako v bavlnke", vylietať len 50% pri visení, alebo max. pri "pomalom horizonte" hmm, tých 500 by bolo reálnych, ale 2000!??... ešte tak 1000, ale ani to som pri heli od 450size naozaj nepočul |
|
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
Ja si teda zatiaľ budem myslieť, že ma oklamal. Nechápem síce prečo. Keď ho nabudúce stretnem tak z neho dostanem čo je vo veci. |
|
Audino modelár Příspěvků: 2521 Moje modely Poslat zprávu |
Vyplieskaj ho 710 listom,nech si nezvyka oebavat Slovakov! |
|
Alfa modelár Příspěvků: 1825 Moje modely Poslat zprávu |
Chcem čítať niečo o tej zázračnej nabíjačke od BMW servisu ! Naozaj som zvedavý !!!!!!! Aj o tých 30 Amper cez tie tenké kábliky čo idú do serv ! Božéééé,nechápem to už ! |
|
Miroslav53 modelár Příspěvků: 250 Moje modely Poslat zprávu |
Michal a možno že sa len ten pán pomýlil o jednu nulu a potom by to bolo 200 a to je reálne nie? . . |
|
Jiri modelár Příspěvků: 749 Moje modely Poslat zprávu |
Peto nechaj to tu pre Xfive a jeho tlupu nechodis s nimi lietat tak ta neberu a pravda je ak mas iny nazor tak si chuj divim sa ti Peto Xfive tiez si sa mohol k tomu vyjadrit mas predsa dost skusenosti s elektrikou nez sa obuvat do petra ked ma naozaj pravdu |
|
benko modelár Příspěvků: 1259 Moje modely Poslat zprávu |
Pozrel som log z posledných 4 letov Goblina kde mám tie servá, maximálny prúd BEC jednotlivých letov: 12A; 17,6A; 21,9A a 26,8A. Keďže ide o krátkodobé špičky tak nevidím problém prečo by to tie kábliky nemali zvládnuť.
Nie, on mi úplne seriózne tvrdil, že má baterky s 1800 cyklami. Kukal som na neho ako puk a nechcel mu veriť, ale bol dosť presvedčivý, musel som už vtedy ísť a tak sme to moc ďalej nerozoberali. |