autor | zpráva | |
marianr modelár Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Samozrejme to NIE JE max. výkon. Edit: Je to presne nulový výkon. |
|
mullerko modelár Příspěvků: 29 Moje modely Poslat zprávu |
takže si myslíte že to bude stačiť na ten motor? alebo stači 2x 2s (tie su lacnejsie a aj ľahšie) |
|
jurci111 modelár Příspěvků: 6 Moje modely Poslat zprávu |
ahojte,chcel by som poprosit o nejake linky na motory,ktore sa davaju priamo pod vodu,ked som amater a nechcem na lodi riešit nejake vodotesne hriadele.dakujem za akukolvek radu |
|
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
ahoj, chcel by som z rýchliť rýchlostný čln, dá sa to očakávať od tohoto motoru http://www.jino.cz/roxxy-bl-inrunner-3051-04-4787-8670.html skušal som vrtule od priemeru 40 až po 32,5mm aj motor VM jednosmerku žiaden zázrak |
|
peterzak37 modelár Příspěvků: 2635 Moje modely Poslat zprávu |
Šialenec... 4100 otacok na volt... dufam, ze to budes nahanat aspon 12 voltami, kludne chod aj na 18 voltov, ved na 60 tisíc otacok je stavana kazda vrtula Neviem preco, ale taketo prispevky ma vzdy pobavia |
|
Pancer modelár Příspěvků: 626 Moje modely Poslat zprávu |
Dôležité je ale vedieť do akého modelu chceš motor použiť. KV 4100 na rýchlostný čln je dobré, môžeš ale použiť len dvojčlánok lipo. Akú vrtulu použiť je ťažko poradiť, treba len skúšať, ak je poloponorená tak priemer by mohol byť od 35 do 40mm, ak celoponorená priemer 28-31mm. |
|
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
+Ďakujem za odpoved "Pancer" objednám ten motor a uvidím či sa dostaví výsledok, peterzak37 viem že motor má vysoke otáčky na volt, to je udaj bez záťaže. |
|
Pancer modelár Příspěvků: 626 Moje modely Poslat zprávu |
Ja by som ho do lode nekupoval, lebo budeš mať problém s chladením a zdá sa mi aj dosť drahý. |
|
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
"Pancer" už je objednaný, našiel som ten motor za 25€, len aby bol skladom lebo niektorí predajci maju písane skladom a nieje. Ak by bolo nutné chladenie dorobím, využijem rebrovaný plášť motora, speed 600 som tiež trápil bez chladenia, zatial vydržal. Ak dojde napíšem sem ako dopadla konverzia. |
|
peterzak37 modelár Příspěvků: 2635 Moje modely Poslat zprávu |
Je mi jasne, ze to su otacky bez zataze. Ked das na neho zataz-vrtulu tak otacky klesnu, zaroven s tym sa ti objavi vysoka teplota na motore a nedostatok amperov v baterii... To su akosi veci, co musis kombinovat, kedze iba otackami tvoj problem nevyriesis. Neviem, preco si kazdy mysli, ze ker da do lode motor s otackami 80000, tak pojde lod 100 kilometrovou rychlostou... |
|
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Treba použiť násobilku a pochopiť jednu drobnosť vo vlastnostiach motoru - odpor. Otáčky na volt určujú otáčky pri danom EFEKTÍVNOM napätí. Relatívne presne, drobný rozdiel tam môže robiť pauza v čase po ktorý tam prúd tečie, ktorú každý typ reglu môže vkladať aj na plný plyn trochu inú. A podstata toho efektívneho napätia je, že to je napätie v baterke znížené o straty napätia na odporoch po celom obvode - hlavne to je vo vinutí motoru, ak je to strieďák, a je tam veľký rozdiel oproti komutátorovým motorom ako spomenuté VMko kde bola nemalá strata v uhlíkoch. Aby som to zjednodušil - VMko pri 20A pálilo uhlíky lebo sa v nich stratila polovica napätia, a točilo teda o polovicu menej než naprázdno. To kde sa stráca napätie zároveň aj hreje lebo výkon= tá strata napätia krát prúd. Strieďák s 4100rpm/V (=KV) bude maž odpor tak hrubým odhadom 0,05 Ohmu a potočí sa aj do záťaže takmer bez zníženia otáčok. Až na to že aby dal vypočítaných 60tis RPM, bude potrebovať v 32mm vrtuľou možno 300A a vyšumí na šedý oblak dymu aj s reglom skorej než ich dosiahne... (Preháňam naschvál aby to bolo jasné čo tým myslím.) Prípadne vyšumí len regl a hlavne baterka lebo v nich bude podstatná časť toho odporu z celého obvodu, keď vinutie bude mať takmer nič. |
|
peterzak37 modelár Příspěvků: 2635 Moje modely Poslat zprávu |
Pekne si to zhrnul, presne viem, o com pises. Mne sa v lodi s podobnym osadenim rozlucil 180 A regler dymovym signalom asi po minute. No a dym bol tak intenzivny, ze dodnes nechapem ako, ale presiel cez laminatovy dekel, ktory bol k trupu prilepeny dobrou lepiacou paskou. No a smrad v lodi ostal dodnes-dva roky.. Uz sa tesim, ako nas kolega rozosmeje A halvne aku rychlost dosiahne |
|
rogi modelár Příspěvků: 476 Moje modely Poslat zprávu |
ak bude doma zmerám otáčky na volno aj napätie na svorkách baterie, také orientačné meranie, údaje o tom motore sa rozchádzajú videl som 3700 ot/min. na 1 volt, aj 4100 ot/min. Verím, že mi nič nebude sublimovat ide to do lodky o váhe 1kg a dlžky 500mm, inak odskúšam dať poistku 30A medzi bateriu a regulátor, to som ešte neskúšal to pre istotu ak by tepelná na regulátore nefungovala. Mne bude stačiť ak pôjde o 1/4 rýchlejšie ako so speed 600, tam ked sa to prehnalo regulator vypnul a ked ochladol dalo sa k brehu prísť. Inak ten motor je maximalne na trvalý odber 35A, takže sa do toho budem musieť vtesnať! |
|
peterzak37 modelár Příspěvků: 2635 Moje modely Poslat zprávu |
Tak vtesnat sa do toho-35A to budes mat co robit... |
|
Pancer modelár Příspěvků: 626 Moje modely Poslat zprávu |
Páni, keď už ste toľko znalí v teórii môžete mi vysvetliť prečo niekoľkým desiatkam modelárov ktorí jazdia motory 3900-4400kv na dvojčlánok v rýchlych lodiach a 6600ky batérie vycucnú za 6 minút rýchlej jazdy motory a regulátory nezadymia a bez problémov vydržia ? |