Výrobce: | Vrabček | Rozpětí: | 1214 mm | Hmotnost: | 628 g |
Kategorie: | Lietadla - elektrické | Délka: | 789 mm | Materiál: | balza, smrek, preglejka... |
Motor: | C28-35 kV1000 |
ID Modelu: AM7272 | Zobrazeno: 1948 | Přidané: 6. 8. 2016 o 09:56 | Autor: vrabcek
Autor | Zpráva | |||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Pekné, že si to navrhol a aj pekne postavil ale príde mi to už čo i len z pohľadu strašne konštrukčne predimenzované, čím Ti narástla aj letová hmotnosť. Toto by nemalo byť ťažšie do letu ako cca 350-400 gramov. Už si lietal, Vychádza Ti ťažisko bez dovažovania ? Máš tam moc krátky ten čumák. Ako si napríklad prišiel k tomu, že do toho krídla sú potrebné tie diagonálne vystuženia ? Tiahlo bowdenu na výškovku si mohol nechať aj v ose trupu (kýlu), nemusel si s ním liezť z kýlu do strany. Potom by to vyzeralo najako takto ako na mojom modeli Stačí ohnúť drát 0,6-0.8 mm do pravého uhla a potom ho len voľne vložiť do polovice plastového pántu zalepeného v kormidle výškovky. Čiže bez vidličky na konci bowdenu. Je to elegantné aj spoľahlivé riešenie. |
|||
lucik modelár Příspěvků: 452 Moje modely Poslat zprávu |
Smerovka bude asi omedzena skrz to tiahlo vyskovky.S tým motorom to musí byt reketa. |
|||
Fasciman modelár Příspěvků: 914 Moje modely Poslat zprávu |
Ale stavebne si to pekne postavil a cením veľmi aj to, že je to vlastný návrh. |
|||
vrabcek modelár Příspěvků: 49 Moje modely Poslat zprávu |
Od začiatku je to experiment + som si overoval konštrukčné riešenia a postupy. Pravda, je to trochu predimenzované, ale to vyšlo z toho, že zo začiatku som neuvažoval z torznými skrinkami, preto tam ostali tie diagonálne výstuhy (nechcel som ich už vylamovať). Torzná tuhosť krídla bola dosť biedna, vzhľadom na predurčenie modelu (malý a rýchly) preto som sa rozhodol dodatočne dorobiť tie torzné skrinky. Toto je už v poradí druhá verzia trupu takže z dĺžkami som už išiel viac-menej na istotu a ťažisko tým pádom samozrejme bez dovažovania. Tiahlo výškového kormidla pri tomto usporiadaní do T je vždy tak trochu o laborovaní. Rozhodol som sa pre toto prevedenie pretože vzhľadom na malé rozmery mi vyšlo najjednoduchšie + som mal požiadavky aby sa dala nastavovať veľkosť páky a jemne doladenie dĺžky preto ta vidlička. Na strane serv by to bolo príliš komplikované vzhľadom na prístup (pod krídlom).
Tiež som mal obavy či nebude smerové kormidlo kolidovať z tým tiahlom výškového, ale na podiv tam má ešte celkom slušnú rezervu. A musel som vidličku posunúť o dierku ďalej, lebo bolo príliš "ostré". S tým motorom to ide fajne zvláda aj kolmý štart. Inak je to motor zo SkyClimbera.
No vďaka, ale ako som už písal - experiment - už som uvažoval o nových krídlach z depronu na pomalšie a dohodovejšie lietanie (lebo toto teraz je taka adrenalinovka) z rozpätím do 1800mm (to zase vymedzuje dĺžka trupu + mohutnosti smerového a výškového stabilizátora). |