autor | zpráva | |
gero9 modelár Příspěvků: 7 Moje modely Poslat zprávu |
Zdravím Má niekto tento model? Podeliť sa o skusenosti |
|
M. Boose modelár Příspěvků: 144 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj, co potrebujes poradit? Mal som dvoch Mentorov. Je to skvelo nadizajnovane lietadlo, vela som si s nim uzil zabavy, ale uz som sa posunul inde (k benzinu a over 2 metre). Bye. |
|
gero9 modelár Příspěvků: 7 Moje modely Poslat zprávu |
čau nerozumiem nijako elektronike tak by som sa chcel pár vecí spýtať.Chcem kupiť novu baterku alebo dve a neviem aku by som tam mohol dať.už ked mam kupiť tak by som chcel vedieť či je nejaka z vyššou kapacitou aby sa trochu predlžil čas letu. Mam motor: Axi 2826/12 , 3-5 Li-Poly,Max. efficiency current 15 - 25 A,Current capacity 37 A/60 s,Max. efficiency current 15 - 25 A (>78%) Regulátor: Robbe Roxxy BL Control 845-6 , 6-18 NC/NiMH , 2-6 LiPO , 45A Vrtula : 14x7 Mám tam teraz baterku V tec 3300 , 11,1V , 3S1p , 25C. Chcem sa spytať či napríklad baterka 3S , 4200 a viac, predlži trochu dobu lietania a nezmení sa nejako výkon , alebo 4S , 4000 a vyššie zmení dobu lietania a aj zvýši výkon.Nepotrebujem nejako aby sa lietadlo zrýchlilo na raketu.Lietame skôr rekreačne. a ešte sa chcem spýtať či môžem dať vrtulu miesto doterajšej 14x7 , za 13x7 (13x6,5) alebo aj iné,a čo sa s tým zmení. inak je to velmi dobré lietadlo,bez problemov sa s tým dá lietať.krídelka som namixoval ako aj klapky a vzlet a pristátie ide skoro samo. Trochu som premýšlal nad uložením baterky.ked ju zasuniem dovnutra tak tak ked zmerám ťažisko tak padá na čumák. Neviem či mám baterku vložiť skoro až dozadu. doteraz to pri leťe išlo stále do hora, myslím si že to bude tým. ked tu baterku posuniem do zadu tak by to malo prestať? riešil som to do teraz trimom na výškovku ale myslím si že to nie je správne riešenie. |
|
igel modelár Příspěvků: 959 Moje modely Poslat zprávu |
Nepises aku vrtulu tam mas, ci E-ckovu alebo SF-kovu. Kazdopadne predpokladam ze E a tam by ti pri tejto zostave malo brat 32,1A pri tahu 2184g. Co je vcelku slusne vzhladom na to ze s Mentorom sa da lietat na tretine plynu. Skor ide o to, kolko si predstavujes ze by malo lietat. Normal je 8-15 minut. Pokial by si tam dal 4clanok, ten motor to uz s takou velkou vrtlou neutoci. Jedine zmenu na 12x6E, tah a odber bude v podstate identicky a predlzis dobu letu. Ale zasa budes mat tazsie lietadlo. Co sa tyka taziska, musi byt presne tam kde ma byt. Laboruj s umiestnenim baterky dovtedy pokial nebudes mat tazisko v poriadku. Potom zacni riesit vyosenie motora, teda aby sa ti nevzpinal pri pridani plynu. Vseobecne je to 2stupne dolu a doprava. malo by lietat rovno v neutralnej polohe vyskovky. Nakoniec dive test http://www.lomcovak.cz/elektro/2k1/opt2_1.html |
|
M. Boose modelár Příspěvků: 144 Moje modely Poslat zprávu |
Vrtulu mas podla mna prilis velku. Skus dat 12x6E ako pise "igel" a predlzis si dobu letu. Ja som pouzil 11x6 a 12x6 drevenu Tunigy a lietal som na Rhino 3S 3700mAh 25C z HK. Pekne to k Mentorovi sadlo . Co sa taziska tyka, Mentora si najskor vyvaz bez baterky, ale nezabudni, ze aj kridla sa vyvazuju, u mna som dovazoval 5g na jedno kridlo. Potom sa snaz umiestnit baterku do taziska. V pripade Mentora to nie je problem. Fixkou si naznacis hranicu a vies pokial ju zastrcit. Mentor je autostabilny typ lietadla, ked pustis riadenie a mas vyvazeny eroplan, Mentor lieta sam jak lusk . Tiez som kedysi experimentoval s flaperonmi (obe kridelka dole), ale toto je cesta nikam. Flaperony sposobuju smerovu nestabilitu lietadla a v suvislosti s tym, zvysuju minimalnu rychlost, co je neziaduce. Pri Mentorovi nemas problem vyrezat do kridla vztlaky a osadit serva. Chce to dremelku, jeden vikend a trocha trpezlivosti. Uz som takto videl modelarov co v "4tej okruhovej" spadli do vyvrtky a rozbili model, lebo pouzivali flaperony bez realnej vedomosti o ich ucinkoch. Vztlakove klapky nemusis hned vyrezat, ale mozes pouzit tzv. split flaps, vid. obrazok. Zalezi na tvojej zrucnosti. Ja som napriklad pouzil slotted flaps . Este mam posledny koment ku vztlakovym klapkam. Lietanie s nimi pridava kompexnost a mozes si dovolit zaujimave veci. Nazyvam to "bush flight" po vzore z "velkeho-maleho" lietania v bushi. Pouzival som odstupnovanie 20, 40 a 60. Pri takomto setupe som sadal doslova na 30 centi, dokazal sa otocit "skoro" namieste pri vyuziti tociveho momentu od motora. Jednoducho parada, adrenalin a cibrenie techniky pilotaze. Vztlaky vyuzijes pri peknych a pomalych prieletoch, nemusis nutne robit vilomeniny . Vyosenie motora nastav podla navodu, je to tam zrozumitelne naznacene. Potom steluj podla spravania sa modelu. Zalietavajuch odkazov na googli najdes vela, napr. dobra je aj ta co postol "igel". Ak budes s Mentorom lietat casto, oplati sa zainvestovat do hlinikoveho uchytu motora. Ten umelohmotny z kitu stoji za figu. Stacia slabe vibracie (mas vyvazenu vrtulu?) a on sa po chvili rozhodi. Toto je vseobecne najslabsie miesto dizajnu Mentora. M.
|
|
gero9 modelár Příspěvků: 7 Moje modely Poslat zprávu |
Dakujem za reakcie. skusim dať vrtulu 12x6E ,zatial s touto baterkou 3300. Vyvážim model bez baterky a potom vložim baterku do polohy aby sa ťažisko nezmenilo. takže stačí ked kupim baterku 3S ? niečo okolo 4000 ? klapky po vzlete hned vypínam a takisto zapínam až pred pristávaním,dosť to poslúcha. Vie že baterka ma vydrž približne 8-15 mjn.len mi išlo o to že ked chcem kupiť novú alebo dve ,tak po akých mám siahnuť v podstate aby bol let o niečo dlhší. Ja už som rozmýšlal že kupim nové krídlo a na starom vyrežem tie klapky, uvidíme. |
|
gero9 modelár Příspěvků: 7 Moje modely Poslat zprávu |
a kde sa dá objednať takýto hliníkový uchyt motora. s tym vyosení zatial neviem, kupil som lietadlo zložené bez návodu. |
|
M. Boose modelár Příspěvků: 144 Moje modely Poslat zprávu |
Ako som pisal, ja som pouzival tieto: Rhino 3S 3700mAh 25C http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9340__Rhino_3700mAh_3S_11_1v_25C_Lipoly_Pack.html mozno by ti stacili aj 20C http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7295__Rhino_3700mAh_3S_11_1v_20C_Lipoly_Pack.html Manual k Mentorovi tuto: http://www.multiplexusa.com/downloads/M214228-Mentor_Manual.pdf Hlinikovy motor mount: http://www.ebay.de/itm/CNC-Tuning-Motortrager-Alu-Modelle-Multiplex-AcroMaster-Mentor-3mm-/330656637245?pt=RC_Modellbau&hash=item4cfcabe13d#ht_1476wt_1156 Ja som rovno kupil 2. Mentora, tiez ked som riesil klapky .
|
|
gero9 modelár Příspěvků: 7 Moje modely Poslat zprávu |
M Boose. dik. neviem objednať z ebay, tak uvidím. videl som nejake baterky ale maly aj 35-40 c. mohly by byť? neodpáli to regulátor alebo motor? |
|
igel modelár Příspěvků: 959 Moje modely Poslat zprávu |
Motor si cucne kolko potrebuje. C hodnoty udavaju aky maximalny prud sa da z baterky potiahnut. Kolkokolvek C neodpali ani motor, ani regulator |
|
gero9 modelár Příspěvků: 7 Moje modely Poslat zprávu |
Dakujem.Tak potom je to v poriadku. Budem asi kupovať 3S 4200-4500 a vrtulu 13x6 alebo 12x6 E. tu baterku som narval dozadu, dal som ju na 2mm preglejku , šírka 38mm , na suchý zips a na preglejke z druhej strany je tiež suchý zips aby sa prichitila v zadu dole v trupe. koniec preglejky som zahol aby sa dala dobre vyťahovať, inak by som ju ťažko odtial dostával von. |
|
M. Boose modelár Příspěvků: 144 Moje modely Poslat zprávu |
Zpráva odeslána: 13. 12. 2011 o 16:27
| odkaz na příspěvek
Uzitocny link na RCGroups na temu Multiplex Mentor: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=844280&page=87 Enjoy . |