autor | zpráva | |
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
Tak čo chlopy lietate aj v zimnom období ? u nás je občas -5 a bojím sa lietať či mi nezmrzne technika ako ste na tom vy ? |
|
peteer modelár Příspěvků: 480 Moje modely Poslat zprávu |
Ja som uz lietal aj pri -8 Pri -5 v pohode, len pozor na LIPOL, nabijat ich iba na 4,1v na clanok |
|
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
Ja som lietal zatial len pri +8 , Lipol-ku nemôžem plne nabiť ? či jako ? keď dosiahne 4,1 v na članok potom vypnuť ? to som nevedel |
|
Kamil modelár Příspěvků: 708 Moje modely Poslat zprávu |
To nie. Ale nastavit nabijacie napatie na 4.1V na clanok, alebo na nabijacke nastavit LiIon namiesto LiPol. |
|
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
Uha , no račej nebudem experimentovať , račej budem lietať len keď bude teplo . A to kôli čomu treba takto riešiť ? čo sa môže stať ? |
|
Kamil modelár Příspěvků: 708 Moje modely Poslat zprávu |
Pisu vyrobcovia LiPoliek ... |
|
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
no to ako treba LiPol nabíjať je mi jasné ... tým pádom ich budem nabíjať tak ako doteraz ... našiel som toto :Nabíjanie Pre nabíjanie vždy dôsledne používajte iba nabíjačky určené pre LiPol akumulátory. Taká nabíjačka musí byť vybavená programom, ktorý bezpečne zaistí ukončenie nabíjania pri dosiahnutí maximálneho povoleného napätia 4,2V / 1 článok a možnosťou nastaviť výšku nabíjacieho prúdu. ja som myslel že to má spojitosť s tou zimou ... zle som pochopil ... nabíjam teda správne ... a servá mi nezamrznú pri napr: -8 ? |
|
Kamil modelár Příspěvků: 708 Moje modely Poslat zprávu |
Niektori vyrobcovia pisu, ze pri teplotach PLUS 10 stupnov Celzia a nizsich treba baterie LiPol nabijat na napatie 4.1 V a nie na 4.2 V. |
|
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
Toto mi stačí , toto je tá odpoveď ktorú som potreboval vedieť , dakujem . |
|
ludicek modelár Příspěvků: 590 Moje modely Poslat zprávu |
Do -15°C lipolky u mňa v pohode zvládajú od vetroňa po akrobata. A čo sa týka údajov výrobcu, stačí si prečítať napr. návod na lipolky od RAY a tam zistíš že podľa anglického návodu ich môžeš nabíjať 5C a v slovenskom iba 1-2 C. Takže tieto informácie brať vždy s nadhľadom a keďže rovnako intenzívne lietam v zime ako v lete a nezaznamenávam žiadne problémy tak usudzujem že 4,1 vs 4,2V je blud. |
|
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
No takže to ani nebudem riešiť , budem baterie používať ako doteraz a uvidíme . jedine tak zistím čo je a čo nie je dobré pre moje LiPolky ... |
|
Ivanhoe modelár Příspěvků: 672 Moje modely Poslat zprávu |
Tak to by som chcel vidieť kto takýto blud napísal. Pokiaľ viem, tak v zime Lipolky strácajú skôr kapacitu a treba počítať s kratšímí letovými časmi. Hádam nechcete aby som podľa toho či je vonku zima alebo teplo prehadzoval parametre na nabíjačke, ako keby nestačilo že musím prehadzovať letný a zimný čas. |
|
Majo599 modelár Příspěvků: 208 Moje modely Poslat zprávu |
snát nezačnú predávať letné a zimné baterky |
|
celadnik modelár Příspěvků: 1166 Moje modely Poslat zprávu |
lietal som v pohode pri -5°C až -6°C. Použil som vak na vysielačku kam som schoval aj ruky. V pohode to lietalo, výdrž bateriek bola možno o nejakých 10 min kratšia ako v lete (u 2200 napr 30 min miesto 40 a pod.). Žiadny problem pri lietaní. A parametre nabíjania nemením, nabijem na nabíjačke na plno, normálne a bez problémov. Lietam už tretiu zimu. U mňa sú podmienky na lietanie nasledovné: - víkend (nedela) alebo voľné dni (sviatky a pod.) - musím mať čas (žiadne povinnosti a prácu doma) - nesmie fúkať, snežiť alebo pršať - optimálne je ak nieje ani blato po dažďoch (nie vždy sa podarí, niekedy idem aj ta Ak sú tieto podmienky splnené, väčšinou idem lietať. Iné ma až tak netrápi (napr. teplota). |
|
Ivanhoe modelár Příspěvků: 672 Moje modely Poslat zprávu |
celadnik zabudol si napísať či lietaš cez deň alebo v noci |