Výrobce: | Ja | Rozpětí: | 170 mm | Hmotnost: | 2100 g |
Kategorie: | Autá - elektrické | Délka: | 350 mm | Materiál: | alu, plast |
Motor: | určite elektrika |
ID Modelu: AM6877 | Zobrazeno: 35868 | Přidané: 23. 3. 2016 o 17:40 | Autor: misho222
Autor | Zpráva | |
misho222 modelár Příspěvků: 1964 Moje modely Poslat zprávu |
Nene, zatiaľ nie. Musím tam nejako napratať motor s prevodovkou (mám fakt šialene málo miesta), potom budem testovať a podľa výsledku sa rozhodnem či pôjde zostava od MP jet, alebo nechám dvojrýchlostnú. |
|
pera2008 modelár Příspěvků: 2548 Moje modely Poslat zprávu |
ta drzim palce. Na videu to bolo akurat rychle |
|
misho222 modelár Příspěvků: 1964 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
pera2008 modelár Příspěvků: 2548 Moje modely Poslat zprávu |
podavaj vsetko naviolno kde ma byt a odfot z viacerych uhlov. dik |
|
misho222 modelár Příspěvků: 1964 Moje modely Poslat zprávu |
Jj vecer oholim a nafotim, toto som len tak narychlo o 11-tej nacvakal. Ta rychlost nateraz ostava ako na videu, a uvidim ako mi to bude vyhovovat v realnom fungovani. |
|
pera2008 modelár Příspěvků: 2548 Moje modely Poslat zprávu |
mna toto zaujima kvoli tomu, ci sa to neda urobit jednoduchsie a nizzsie tazisko |
|
misho222 modelár Příspěvků: 1964 Moje modely Poslat zprávu |
Oholil som všetko čo je navyše. Medzi tlmičmi som na tesno, rozvodovka je pripevnená pod mosadzným plechom. Dozadu sa viac nedá, lebo nepustí karoséria, motor dopredu nezmestím, lebo sa nevojde pod kapotu, a servo tiež nepustí... pri maximálnom prepružení mám 5 mm od kardanu po stredový záves a 2 mm od závesu po prevodovku Teraz idem skúsiť otočiť rozvodovku šikmo tak aby bol vstupný hriadeľ o 10 mm vyššie ako výstup a to mi snáď zmení polohu motora tak aby to malo zmysel. Pootočením rozvodovky o cca 45 stupnov som z tohto dostal toto V konečnom dôsledku je síce zadná časť motora o 1 cm nižšie, no predná časť prevodovky je o to vyššie (tým pádom aj rozvodovka) Prúser je ten že práve pod prevodovkou mám na tesno ramená nápravy a ak chcem zachovať prepruženie tak musím byť s motorom vyššie. |
|
Othello modelár Příspěvků: 2216 Moje modely Poslat zprávu |
Miso ja sa do toho sice "vyznam ako hus pivu" no nieje mozne ten motor dat nad rozvodovku a silu motora hnat na rozvodovku ozubenym prevodom alebo klinovym remenom? Ja viem, ze klinovy remen je trochu zloba no co som ten tvoj model drzal v ruke tak nepatri medzi najtahsie, takze ten remen by to mohol zvladnut. A pri vodorovnej polohe sa da lepsie aj napojit servo na prehadzovanie prevodu na motore. Teda ak tam mas motor s dvojrychlostnou prevodovkou. Tazisko tym posunies na stred vozidla. |
|
pera2008 modelár Příspěvků: 2548 Moje modely Poslat zprávu |
tu prevodovku ma zbytocne dlhu, je 1,5x motor, coz je vela a to mu robi bordel. Dalsia vec, uchyt rozvodovky mas naopak, dekel je na spodku a preto ti tam nevojde T rozvodovka. Servo davas na napravu a kam ide baterka? |
|
misho222 modelár Příspěvků: 1964 Moje modely Poslat zprávu |
Jurko hovoríš k veci, aj s Matúšom to tým smerom rozoberám, no zatiaľ o tom nie som veľmi presvedčený. V tatre rám rozvodovku ozubeným remeňom a je to veľmi objemné. Rozmýšľal som aj nad reťazou a klinový by tiež nemusel byť problém. Jediné čo ma na tom štve je ďalšia prevodovka, čo je ďalšia váha, ďalší chýbajúci priestor a hlavne ďalšia zložitosť navyše... Rozmýšľam nad tým, no až keď nebude na výber.. Pera2008 viem že je to svinsky dlhé, preto sa to tu snažím vyriešiť, dnes ráno som jednu stranu odstrojil nech to je vidieť... a takto mi vychádza koncepcia, chcel som vysoké umiestnenie motora kompenzovať možnosťou nízko položiť batérie Ak by som chcel skrátiť prevodovku, tak budem musieť dať MP jet, no neviem koľko by som tým získal (večer zmeriam koľko mi meria táto zostava a porovnám to s MP jet) . Len v tom prípade zasa prídem o dve rýchlosti a bude viac do rýchlosti ako do sily. Nerozumiem to s tou rozvodovkou, prečo záleží na tom ako je otočená ? veď ak ju dám držiakom hore získam na svetlej výške v strede (minimálne o skrutky ktoré by zostali trčať) |
|
pera2008 modelár Příspěvků: 2548 Moje modely Poslat zprávu |
nie je to az tak podstatne, ale v istych momentoch je mat lepsie vanicku ako plno hran, kde sa kamen zahakne prejazdom cez skaly. Takisto potom vies na tom plate vyhnut kraje dohora, cim vytvoris take akokeby boby z toho uchytu. keby si mal kratsiu zostavu motor + prevodovka, tak si vies dat dlhsi kardan z prevodovky do rozvodovky, teda ulozit motor do vodorovnej polohy. Vo svojom modely, coz je dost kratky mas 2 dlhe veci: motor s prevodovkou a baterka. Jedine, ze budes pouzivat kratsie baterky 150mm a ulozis ju priecne nad rozvodovku. to by ti mohlo zachranit tazisko trochu. budes to mat tak 80/20 |
|
misho222 modelár Příspěvků: 1964 Moje modely Poslat zprávu |
Klzák na strede chápem, to má zmysel a určite to budem riešiť, čo sa týka dĺžky modelu a súčiastok máš úplnú pravdu... model je krátky na to čo tam chcem nacpať... skúsim to večer porovnať s tou zostavou od MP jet ako by to vyšlo, som na to zvedavý. Ešte je táto varianta, no naozaj mi to príde prekomplikované. |
|
Othello modelár Příspěvků: 2216 Moje modely Poslat zprávu |
Este raz sorry, ze sa do toho miesam, ale ako si teraz nakreslil to rozlozenie.... ta prevdovka na motore ma len tu dieru so zavitom ako os? Ak ano tak tam by som nahodil remenicu a na rozvodovku vojde remenica na tesno. Tym padom by si mal posunuty motor viac do zadnej casti a tu prednu cast v pohode vyuzijes na bateriu. regulator a prijmac by som dal nad prevodovku motora.... to nieje vaha ktorá by rozhodila stabilitu. Bateriu by si musel pouzit kratku, aby nezavadzala servu riadenia pri prepruzeni prednej napravy. Tazko to takto typovat, najlepsie by bolo vydiet a spekulovat nazivo, aby si to clovek mohol premerať. Urcite nieco vyspekulujes |
|
jezzo01 modelár Příspěvků: 857 Moje modely Poslat zprávu |
Vidim Juraj,ze mame rovnake zmyslanie Miso... mna este napadla jedna vec... mozno je to blbost... ale ked som mal velkeho Summita, tam tam bola dvojrychlostna prevodovka aj s rozvodovkou... ked si dobre pamatam... mozno by mohol to pouzit... Neviem presme ake ma rozmery, mozno sa to tam nezmesti, ale to len ako napad... |
|
misho222 modelár Příspěvků: 1964 Moje modely Poslat zprávu |
Jurko neprepacuj sa a dávaj jeden nápad za druhým, čokoľvek beriem, lebo všetko môže pomôcť. Neviem ako si to presne myslel s tou dierou so zavitom. Prevodovka je upevňovaná k držiaku cez veľkú maticu na prednom čele. Výstupom je 6-hran pre bit. Nahodiť remenice priamo na vŕtačku a priamo na rozvodovku je super riešenie, no na rozvodovke je dosť málo miesta, myslím že by som zmestil remenicu priemeru maximálne tak 12-15mm ( ak som správne pochopil ako to myslíš.) Stiahni fotku a urob koncepčný nákres, to by pomohlo. Máš na klinové remene a remenice typ ? niečo kde by bol výber práve tých najmenších priemerov ? špekulovat naživo môžeme kedykoľvek, makám každý deň po deviatej takže dobehni vymýšľať, budem len rád (auto nechaj doma) Regulátor, prímač a blbiny bude umiestňovať až podľa výslednej koncepcie, s nimi sa teraz nezaoberám. Baterky viem dať aj po stranách šasi, mám tam toľko miesta, že viem v pohode spraviť baterkové boxy aj na bokoch v úrovni rozvodovky. Teoreticky by sa dala skrátiť prevodovka tým že by som vyhodil pôvodný výstup a dal vysústružiť nový hriadeľ priamo 5 mm, tým by som získal 1-2 centimetre.
Toto beriem , vôbec nie zlý nápad, to by chcelo rozmery tej prevodovky či by sa tam vôbec zmestila (v ráme mám len 60mm na šírku)... ďakujem |