Technické parametry
Výrobce: |
ja |
Rozpětí: |
1010 mm
|
Hmotnost: |
600 g
|
Kategorie: |
Lietadla - elektrické |
Délka: |
790 mm
|
Materiál: |
depron,extruďák, |
Motor: |
turnigy 2830 1050kv |
Popis
Tento model mi v dávnych dobách učaril a samozrejme čo by to bol za modelár, ktorý sen nepremení na skutočnosť. V dávnych dobách som ho mal skoro postavený na detoňák 1,5cm3 ale ako som prestal chodiť do klubu tak sa model stratil... trup bol rezaný z guličkového p., olaminovaný vnútro vyleptané. Krídla ten istý materiál potiahnutý vavou.
2009 som začal kreslenie. Z náhľadov zostavil konštrukciu a začala stavba.
Ako prvý som začal robiť trup. Novým pre mňa neodskúšaným spôsobom. z 4cm extruďáku vyrezané dva bokorysy. Zlepené obojstrannou páskou a tri hodiny brúsené od oka do požadovaného tvaru. Výsledok uspokojivý.
Potom nasledovalo krídlo.
Zvolil som nešťastný systém mechaniky cez drót a páčku v krídle. Krídlo depronové konštrukčné. Spodok tvorí doska 4mm, profili depron 4mm, balzový nosník 5mm, a vrchný poťah je extruďák 3mm, Nábežku tvorí balza 5mm.Profil Clark Y. Stavba jednoduchá ale vzniklo tu kopec problémov. Ako prvý bol zle nalepený nosník kde som ho na jednej strane nalepil na čiarku hore a na druhej strane dole. Problém som zistil až z fotiek. Vlepenie mechanizmu klapiek sa tak skomplikovalo jedno je pred a druhé za nosníkom. Krídlo ako tak bolo hotové.
Vop a sop je z 5mm depronu potiahnutého ako zlepšovák bilboardovým papierom ktorý dáva celku až neskutočnú pevnosť.
Zálet prebehol komplikovane kôli ťažisku. Pri tom riadenom páde sa našťastie nič extra nestalo a opravný zálet bol už ok.
Neskôr som krídlo prerobil na dve servá a potiahol ho bilborďákom 135g/m2. Model lietal parádne a na motore mal prebytok výkonu.
Model má nového majiteľa a ja v kútiku duše verím, že toto nebol môj posledný HH a postavím si ho ešte prerastenejšieho.
ID Modelu: AM2561 |
Zobrazeno: 3037 |
Přidané: 5. 2. 2013 o 18:37 |
Autor: bohdan0000