Polomaketa
Grob G103 Twin Astir Aeroclube do Rio Grande do Sul. Model som si zaobstaral už niekedy pred koncom min. roka, no rozhodol som sa ho tu zverejniť až keď ho urobím. No, trvalo to pomerne dlho...
Motor:
Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3850 - 3.5 1400kv
Vrtuľa: Aeronaut CAM 11x6
Serva: 5x
Corona CS-239MG 4.6kg
1x
AeroStar™ AS-170MG Micro MG Servo 3.5kg
ESC:
HobbyKing 60A ESC 4A SBEC
Batéria: LiPol Zippy 3000 mAh 4s
Trochu som sa s modelom natrápil, vystuženie centroplánu (číňania tam dali len polovičnú priečku, takže vyrezanie a nalepenie druhej polovice), oprava popraskanej povrchovej úpravy na začiatku kýlovky, potom aj na centropláne, celkovo asi tak 3x. Teraz sa snažím trup moc "nemačkať" pred obavu že zas tá farba niekde praskne.
Výškovka takisto problémová - pôvodné lôžka na šrouby neboli v ose kýlovky ale šikmo - takže musel som otvory vo výškovke "doladiť". Aby výškovka sedela presne, dorobil som ešte vodiace kolíky. Kolmosť kýlovky voči výškovke takisto nič moc, ale dalo sa "doladiť". Servo na výškovku - otvor na servo v kýlovke nesedel (neviem čo tam malo ísť pôvodne). Tiahlo som tiež tak všelijak "dorábal" a by bolo schované v kýlovke.
Na ovládanie smerovky som použil to 3.5kg servo, malo by stačiť, smerovku aj tak moc nepoužívam. Na ovládanie som použil dodané lanká, no uvidím, možno to bude chcieť prerobiť na bowden... Sú to moje prvé lanká takže určite nie sú dobre urobené. Uvidím ako sa to bude správať a podľa toho sa zariadim.
Váha je uvedená letová, batéria 4s, na doladenie ťažiska bolo treba dať na chvost 10g olova. Chvost som robil aj tak ťažký (kovové šrouby na uchytenie výškovky, servo výškovky v kýlovke a pod.) a bolo treba ešte dovážiť. A to ešte nemám "pilotov" v kabíne, ktorá takto vyzerá (a aj je) úplne prázdna...
Vrtuľový kužel som použil náhradný čo mi doma zostal z ASW 28 z HK. Na 3D tlačiarni som si akurát vytlačil "základňu" pod trámec sklopky. Vyzerá to divne ale funkčné to je, aspoň teraz to tak vyzerá. Uvidíme po zálete.
Model má v krídle aj brzdiace štíty, tie som ale nakoniec nechal nepoužité, nakoľko je problém tam dostať servá, koré by tie štíty ovládali. Toto číňania nedomysleli. Vykuchať ich von je takisto problém, musel by som asi dať dole poťah krídla, vykuchať to, spevniť rebrá, zapchať otvory, nanovo vybrúsiť a poťahovať... No roboty ako na kostole...
Takže hlásim hotovo... Aspoň zatiaľ, v blízkej budúcnosti bude zálet...
Co som doma nameral tak pri 4s a plnom vykone to ma spotrebu 66A, co dava vykon kon 980W, co je dost nad moznosti motora a aj ESC. Tak som obmedzil maximum na pake plynu aby mi to dalo okolo 600W. Vtedy je spotreba 42A co je v pohode. Pri 3s to ma maximalny prud 45A a max.vykon 495W.