Výrobce: | ja | Rozpětí: | 0 mm | Hmotnost: | 1000 g |
Kategorie: | Lode - plachetnice | Délka: | 650 mm | Materiál: | drevo, balza |
Motor: | vetrík |
ID Modelu: AM10121 | Zobrazeno: 4404 | Přidané: 20. 3. 2021 o 21:41 | Autor: dodo_bb
Autor | Zpráva | |
hrozno modelár Příspěvků: 251 Moje modely Poslat zprávu |
Pekne, chcelo by to vacsiu fotku toho olaminovaneho trupu. |
|
dodo_bb modelár Příspěvků: 177 Moje modely Poslat zprávu |
||
dodo_bb modelár Příspěvků: 177 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
Jaroslav Kadlic modelár Příspěvků: 356 Moje modely Poslat zprávu |
Tiež nezahálaš. Pekne ti to ide. |
|
Jack modelár Příspěvků: 173 Moje modely Poslat zprávu |
Pekný počin! RG65 sú krásne, nádherne plávajú na najslabší vietor a pretekanie s kamarátmi je balzam (aj keď s adrenalínom). http://rg65.sk/ sledujem SVK52 |
|
PeterPP modelár Příspěvků: 610 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Dodo, pekne ti to ide. Len odporúčam strážiť váhu, ak chceš mať "súťažnú" loď. Váha trupu komplet ( bez RC vybavenia) do 100 g, olovená bomba sa používa minimálne 570 g ( aj 650 g) a celá loď komplet aj s baterkami pri uvedenej hmotnosti bomby max 1100 g ( v lepšom prípade 1000 g) . Inak nechcem ti kaziť radosť z vlastnej tvorby, ale kvalitný a najmä ľahký , tenký a tuhý carbonový kýl aj kormidlo sa dajú kúpiť za rozumný peniaz od "profi" garážového výrobcu. Tuhosť kýlu najmä v krute ( torznú) treba zdôrazniť, inak olovo má tendenciu sa v určitom režime čiastočne "rozkmitať" , čo neprospieva plavebným vlastnostiam. |
|
dodo_bb modelár Příspěvků: 177 Moje modely Poslat zprávu |
Vďaka Peťo za povzbudenie. Nad tým kýlom som rozmýšľal, ale nepoznám zatiaľ garážových výrobcov, tak som ho nakoniec spravil drevený. Olaminovaný trup bez kýlu a paluby váži 80 gramov. Paluba bude z 1 mm preglejky, kormidlo bude tiež preglejka. Bombu mám v pláne urobiť 650 gramovú, tak uvádza autor lode. A kompletný sťažeň, rahno a súťažné plachty som objednal z eshopu (určené na Dragon Force, plachty z 50 mikrónového monofilmu). Zatiaľ verím, že sa do 1100 gramov zmestím Čo nikde v eshopoch neviem nájsť, sú jazdné skúsenosti a vedomosti . Keby tak niekto urobil párdňové sústredenie pri vode, kde by som si mohol za asistencie skúseného skippera zajazdiť okolo bójok, natrénovať štarty a vypočuť podvečer pri guláši a pivku pár prednášok o taktike jazdy a trimovaní plachiet, tak za to by som peniaze dal radšej ako za špičkovú loď |
|
PeterPP modelár Příspěvků: 610 Moje modely Poslat zprávu |
Preglejku na palubu daj kľudne aj tenšiu. 1mm je zbytočne hrubá. Radšej ešte prelaminuj tenšiu preglejku( najtenšiu aku zoženieš) . Ja dávam rovno tenký sklolaminát ( O,5 - 0,7). Také sústredenie, ako popisuješ už bolo dvakrát u našich kamarátov v ČR, konkrétne na Těrlicku neďaleko Ostravy. Ak sa podarí, a okolnosti dovolia, malo by byť aj tento rok v auguste. Tu je pár riadkov o akcii 2019.. http://rg65.sk/articles-categories/rg65-articles/events/events-2019/299-takticke-cvicenie-terlicko-2018 Inak, keby si niečo na RGčku potreboval ( komponenty, prípadne "dobre" poradiť ) , daj vedieť. |
|
dodo_bb modelár Příspěvků: 177 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
Jaroslav Kadlic modelár Příspěvků: 356 Moje modely Poslat zprávu |
Také školenie by sa aj mne zišlo učebné pomôcky čo majú 52% by sa tiež našli. |
|
dodo_bb modelár Příspěvků: 177 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
PeterPP modelár Příspěvků: 610 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj. Vyzerá to dobre. Len sa spýtam, či máš možnosť nastavenia sklonu sťažňa ? Lebo s takým sklonom dopredu, ako to máš nafotené by to nemuselo na vode fungovať. |
|
dodo_bb modelár Příspěvků: 177 Moje modely Poslat zprávu |
Premeral som to na pláne a na lodi a sťažeň je nakreslený a aj urobený kolmo na vodorysku - teda zvislo bez záklonu... Urobím tam ale teda pre možnosť trimu mechanizmus na možnosť zmeny záklonu. |
|
dodo_bb modelár Příspěvků: 177 Moje modely Poslat zprávu |
Pár dní som venoval inej práci, ale čas dozrel, forma vyschla a dnes som spravil niekoľko krokov k cieľu Sádrová forma na bombu vyschla, pred odlievaním som ju ešte dosušil a vytemperoval na piecke v dielni... Odlial som obidve polovičky, vyzerajú síce tak trochu ako povrch mesiaca, ale na prvýkrát čo by človek mohol chcieť. Rašpla a epoxidový tmel to istí. Váha mi vyšla podľa očakávania, finálny balast by mal mať podľa plánu 650 gramov. To by som mal dosiahnuť bez problému. Na základe Petrovho komentáru som sa začal venovať riešeniu na nastavenie záklonu sťažňa a na 3D tlačiarni som vytlačil šachtu na osadenie sťažňa. Má tvar navrhnutý tak, aby sa v nej dal sťažeň zakloniť od 0 do 12 stupňov... V správnej polohe ho bude držať platnička s otvorom, upevnená skrutkou o palubu. Na obrázku je šachta len umiestnená do trupu a pribodovaná sekunďákom, ešte ju zaistím preglejkovými pásikmi, aby bola dostatočne pevne ukotvená o trup. A keď už záklon, tak ako ho merať. Dumal som, ako odmerať záklon sťažňa od vodorysky a napadlo ma použiť krížový laser. Asi to nie je nič nové, určite to už niekto použil Podľa vodorovnej rysky som urovnal v stojane plánovanú vodorysku, vertikálny lúč mi svietil kolmo hore. V ktoromkoľvek mieste sa dá odmerať uhol sťažňa od vodorysky Konkrétne Dragon Force má pri základnom nastavení podľa návodu záklon cca 6,8 cm na vrchole sťažňa... |
|
Peter Kovac modelár Příspěvků: 482 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Jožo Naraznik máš z čoho? |