Autor | Zpráva | |
rastwo modelár Příspěvků: 924 Moje modely Poslat zprávu |
Len taky detail, vola sa to preklzava spojka. Skojka dokaze pohon odpojit uplne |
|
peter1207 modelár Příspěvků: 313 Moje modely Poslat zprávu |
No viete chalani, ja co som jazdil onroady zavodne, tak najvyssia teda aj najrychlejsia a najvykonnejsia trieda v mierke 1/10 je modified. Tam maju auta vykon okolo 500w najviac 650w, aspon vtedy ked som ja jazdil a tam som spojku nikde nenasiel, pravdou je vsak aj to ze taketo auticko malo predpisanu hmotnost minimalne 1350g cize nie vela,no ked si vezmem ze to boli 4x4 a z 0 na 100kmh to slapalo za 1.5s tak iny zaberak,. Ale zasa ziadne velke razy zo skokov a tak podobne. |
|
kamil413413 modelár Příspěvků: 1286 Moje modely Poslat zprávu |
peter 100km/h za 1.5s ? od traxasu auto čo je dá 100km/h za 2s a niečo ale toto je čo za delo daj foto takho auta lebo to vyzerá na poriadne úpravy |
|
gabrik8 modelár Příspěvků: 549 Moje modely Poslat zprávu |
Aby som ťa upresnil tak XO-1 z 0-100km/h za 2, 3s a z 0-160km/h za 4, 92s. To už je šialené takže ak tie autá čo hovorí Peter majú ešte väčšie zrýchlenie tak klobúk dole. |
|
kamil413413 modelár Příspěvků: 1286 Moje modely Poslat zprávu |
pecka model je rýchlejší ako ozajstné auto v tomto ai nikdy ozajstné autá nebudú mat prevahu |
|
peter1207 modelár Příspěvků: 313 Moje modely Poslat zprávu |
Prepacte chalani. Jazdil niekedy niekto z vas triedu modified? Alebo to aspon videl na vlastne oci? Setup na najrychlejsie trate s podvozkom od tamye alebo xrayu (aj inych vyrobcov samozrejme-pisem najjazdenejsie) je nasledovny: Maximalka cca 110-120km/h -trate kde su prevazne dlhe rovinky, par kratkych sikan pripadne vracacka o max 180 stupnov-malo ktore trate takehoto typu vacsinou 90 stupnov a podobne. Tak na takychto set-up-och dvaju modifiedi z 0 na 100 za 1.5s. Vezmime si uz len pomer hmornost/vykon auticka. Navyse mierka je 1/10 narozdiel od XO-1 ktore je 1/7 Modified vazi plne nalozene 1350g narozdiel od XO-1 ktore vazi presne 4670g. Traxas XO-1 pouziva baterie o kapacite 5000mah, trieda modified v mierke 1/10 od 3500-4500mah. Zalezi aj od pravidiel ktore malokedy upravuju povlenu kapacitu baterii, obmedzeny je len pocet clankov na 2s. Odber u modifiedov v mierke 1/10 byva okolo 150-200A v narazoch (radovo par milisekund az sekund po dobu nadobudnutia max rychlosti alebo povolenia kniplu plynu) pocas plynulej doprednej jazdy po zrychleni na maximalku je odber okolo 30A-50A-podla zvoleneho prevodu a pouzivane su striedave trojfazove motory so senzorom a auticka su taktiez 4x4. Zrychlenie z 0-100 za 1.5s je uz extrem ktory sa malo kde da vyuzit, prevazne sa jazdia trate kde sa skor jedna o techniku jazdy nie o rychlost samotnu. Vezmime si kralovsku triedu motorizmu ktorou je F1. Monoposty vaziace 620kg maju vykon 750 koni od roku 1989 po zakaze preplnovania teda turboduchadiel. Taketo monoposty maju zrychlenie okolo 2.5s podla zvoleneho prevodoveho pomeru. Motokary ktorych kralouskou triedou v europe je obsah 125ccm vykon zo serie 50 koni po upravach 60-65 koni -jedna sa o jednovalcove vodou chladene motory maju zrychlenie okolo 2.3s tiez zalezi o zvolene prevodove pomery. Prevodovka ma 6 rychlostnych stupnov-sekvencna manualna. Preco teda by auticko tak malych rozmerov a s takymto vykonom nemohlo zrychlit za 1.5s z 0 na 100km/h hlavne ked vyuziva najmodernejsie, najsofistykovanejsie pohony ktore tvoria kvalitne striedave elektromotory ktore maju ucinnost od 80% do 91%?? Netrepem nezmysli, predtym ako ma idete odsudzovat si nieco zistite, potom komentujte To co spravil traxxas teda XO-1 v podstate spravilo bugatti v roku 2005. Na trh uviedli model s nazvom Veyron. Bolo to najrychlejsie seriovo vyrabane auto na svete. Do vtedy vsak boli ludi ktory si auta s podobnym ci aj vacsim vykonom stavali sami-tunery, dragstery atp. Takysto my modelari, vytvorili sme si triedu modified ktoru tu tolko ospevujem, no potom prisiel traxxas a spravil seriovo najrychlejsi erc auticko s najlepsou akceleraciou. Dovtedy sme si auticka podobnych vykonov ci vacsich museli skladat sami s komponnentov ktore boli dostupne na trhu. Takisto ako tunery ci dragstery. Jazde zdar a pekny den vsetkym |
|
kamil413413 modelár Příspěvků: 1286 Moje modely Poslat zprávu |
zaújímavý koment. vela som sa dozvedel. ale v traxase XO-1 tam je 6s lipo a v modifield ako si písal iba 2s. a je velmi velký rozdiel 2s a 6s. |
|
peter1207 modelár Příspěvků: 313 Moje modely Poslat zprávu |
Ano to je rozdiel, ale je aj rozdiel 1350g a 4670g hmotnost, dalsi rozdiel je ze xo-1 je vacsie teda aj vacsi odpor vzduchu, narozdiel od modifiedu ktory je mensi, dalsia vec, pre tuto kategoriu sa vyrabaju karoserie ktore o kazdych uz dlho vie, ze su velmi dobre co sa tyka aerodynamiky, teda je par typov ktore pouziva kazdy, lebo su naj, jedna je rachlejsia, druha zasa lepsie tlaci auto k zemi...Dalsou vecou su kridla a blaaa blaaa blaaa. Takisto u F1, vykon sa kazdym rokom znizuje, kedysi mali monoposty okolo 900 konikov, dnes uz len 750, a stale su rychlejsie a rychlejsie. Ako to? Pokrok v technologii a teda v aerodynamike, podvozkoch ktore cim dalej lepsie drzia atp. Ono staci aj ked si zapnes google, wikipediu a dozvies sa toho este viac |
|
kamil413413 modelár Příspěvků: 1286 Moje modely Poslat zprávu |
F1 pozoroval som a čo to viem o aerodynamike a viem že to dokázalo zázraky v F1. uiba zmenou výchliek na prednom a zadnom krídle je rozdiel vyše 100km/h čo je dost. |
|
rastwo modelár Příspěvků: 924 Moje modely Poslat zprávu |
Uz sme sice O/T ale nevadi
toto asi nie, to by musela byt fakt extremna zmena, odpor vzduchu je totiz progresivny - napr. rovanke auto s vykonom 130koni ide iba o 10kmh viac ako rovnake s vykonom 100koni (je to len priklad, neberte to doslova) |
|
gabrik8 modelár Příspěvků: 549 Moje modely Poslat zprávu |
Peter ja som nič neodsudzoval len som doplnil info ktoré dal kamil a nebolo celkom presné. Bol som si od začiatku vedomí mierky aut a všetkého. No aj tak klobúk dole k tým autám čo skladáte na touring ak sa nemýlim lebo udržať v 100km/h taký 1/10 onroud na zemi s váhou 1, 35kg je už umenie. |
|
Jelko4 modelár Příspěvků: 147 Moje modely Poslat zprávu |
boha co tu riesite? mal som slabo dotiahnutu spojku, smykala moc, trenim vznikalo teplo a roztavilo sa koleso... inak e-maxx je na predaj |
|
gabrik8 modelár Příspěvků: 549 Moje modely Poslat zprávu |
Klidek omg ....keby bol skôr na predaj bral by som no už mám iné |
|
peter1207 modelár Příspěvků: 313 Moje modely Poslat zprávu |
Prepacte za ot prispevky no nedalo mi reagovat ked ste sa do mna, berte s rezervou, obuli. Nie nieje to az taky problem, chce to dobre nastavenie, a predsa mas pritlacne kridlo vzadu a v predu su tiez prvky ktore auto tlacia k zemi Je to len trosku citlivejsie na volant mno |