autor | zpráva | ||||
Ivanhoe modelár ![]() Příspěvků: 672 Moje modely Poslat zprávu |
Nazdar Rudolf, tiež sa zaujímam o S-Bus a tak som si niečo o ňom pozisťoval. V prvom rade nepíšeš kolko serv budeš napájať v modeli a či všetky budeš ovládať cez S-Bus.
Môžeš ich pripojiť priamo a napájať zo zbernice SBus. Aj tak pracujú len pri vysunutí a zasunutí podvozku. Zdroj je zbytočná záťaž.
Futaba píše že prierez vodičov na zbernici SBus je 1 mm2 a keďže lietadlo má rozpätie do 1600mm tak by som si vôbec nerobil starosti s úbytkom napätia. |
||||
stanco1 modelár ![]() Příspěvků: 339 Moje modely Poslat zprávu |
Toľko vody? Neverím ![]() No však uvidíme, veď poreferujem ti onedlho ked budem ťahať štvormetrové signály do krídel ![]() |
||||
rudolf modelár ![]() Příspěvků: 100 Moje modely Poslat zprávu |
Nazdar Stanco, u toho podvozku som sa nevyjadril uplne presne, nie serva, ale servopohon priamy v podvozku, to je nejaky cinsky motorcek cez prevodovku, uz nikdy nedam elektricky podvozok, len pneumaticky. Preto budem radsej napajat, pretoze pri testoch mi spicka vyleze aj na 1 ampik u zatahovani. Zatial v polomakete 1600 mm, 8 serv plus 2 motorceky podvozku. 2 serva PWM ostatne S.BUS. Dlzka vodica nie je v tomto pripade kriticka, ako som uz pisal, bojim sa tych motorcekov v podvozku. S.Busovy rozvod je skutocne kvalitny kabel, mam v systeme 3 huby a 1 decoder na pwm prave pre ten podvozok a kridielka. Keby bol podvozok ovladany klasicky servom, tak bude taktiez S.Bus, celu tu saskarnu s prevodnikom za 50eur som robil len kvoli podvozku. Do noveho stroja co staviam, uz pneumatika a len s.bus. |
||||
marianr modelár ![]() Příspěvků: 1466 Moje modely Poslat zprávu |
Neviem ako SBUS, ale twistované predlžováky nie sú náchylné na rušenie ani nerušia. Takisto silové vodiče do sa twistujú ak musia byť dlhšie a funguje to. |
||||
rudolf modelár ![]() Příspěvků: 100 Moje modely Poslat zprávu |
Ono to s tym rusenim nebude az take zle, dlzka vodica cca 1.5m s prierezom 1mm2 a este twistovany predlzovak, nebude nachylny na rusenie, indukovane na vodici. Skor je tu problem v pripade S.Bus prud tecuci po jednom drate pre viac serv, toto uz treba zohladnit. Privody k prvym hubom na ceste k poslednemu servu by mali zohladnit spickovy odber vsetkych serv. Ak mame celkovu dlzku serioveho kabla 1.5m, na ceste 2 huby, standardne S.Bus serva 6 ks, 2PWM serva a 2motorceky na podvozok tesne za primacom s vlastnym vedenim do PWM dekodera, nenameral som ziadne delty U ani pokles napatia pri funkcii vsetkych serv, ale to este nie je samozrejme zaruka, ze vo vzduchu bude vsetko klapat. Treba to otestovat s motorom na zemi pri teste dosahu, snad to bude v poriadku, nerad by som svoj prvy pokus o S.Bus hned rozbil lebo nieco vypadne. |
||||
stanco1 modelár ![]() Příspěvků: 339 Moje modely Poslat zprávu |
Ale o krútených predlžovákoch tu nikto nepísal ![]() |
||||
rudolf modelár ![]() Příspěvků: 100 Moje modely Poslat zprávu |
Krutene predlzovaky neriesia vsetko, ak maju maly prierez tak ostava problem kmitania serv v dosledku poklesu napatia a rusenie nemusi byt ziadne. |
||||
PedroM modelár ![]() Příspěvků: 6 Moje modely Poslat zprávu |
Zdravím, Tiež poprosím o radu. Som čerstvým majiteľom súpravy umožňujúcej využitie S-bus systému (Futaba FX 22) a chcem „spojazdniť“ vetroň Discus 2c (parametre popisujem nižšie). Prijímač (R 7008 SB FAASTest) je 8 kanál. Pýtam sa, čo je lepšie v mojom prípade (9x analog servo+1x regulátor) použiť - 2x príjímač, alebo dať do s-bus 3x servo cez dekodér na pwm ? Ako riešiť napájanie v jednotlivých prípadoch? Ako je to s využitím MaxBec v tomto prípade, je to potrebné? Keď áno, ako ho do toho cirkusu začleniť? Parametre modelu: Rozpätie: 4,5 m. Osadenie: smerovka-HS 645 MG, výškovka- HS 85, podvozok-HS 645 MG, delené krídelká- 4x HS 225 MG, brzdné štíty-2x HS 125 MG. Kabeláž – všetko krútené káble, prepojenie servokáblov z krídla do trupu cez 9 pinový multikonektor. Vetroň prerobený na elektropohon motorom Turnigy_L5055A_400_Brushless_Outrunner_400kv s predĺženou hriadeľou, Vrtuľa: sklopka aeronaut camcarbon 16x8, Pohon aku.: 2xTurnigy_4000mAh_3S_30C_Lipo, Regulátor: TURNIGY_Plush_80A_w_UBEC 80A w/ UBEC Napájanie prijímača: 4x Sanyo 2400 mAh Vďaka za každú radu. |
||||
rudolf modelár ![]() Příspěvků: 100 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Pedro, v kazdom pripade bude lepsie riesenie zapojit dekoder do s.bus, ziskaz navyse 3 kanaly, co v Tvojom pripade staci. Dalej ked vhodne umiestnis dekoder, mozes mat kratsie kable, ale neviem ako mas serva, kde su, takze toto ostava na Tebe. Ja som s s.bus velmi spokojny, usetrilo mi to vela kablov z kridiel do trupu (2xkrid, klap, podvozok) a nemusel som kupovat dalsi primac. Podla toho aky dekoder kupis (3, 10 kanal) mas dimenzovane napajanie, povodne som uvazoval urobit zvlast napajanie pre kridlove serva a podvozok, ale nebolo to potrebne, pwm dekoder utiahne spolahlivo vsetko. Jedina rada, nepredlzuj s.bus kabel z dekodera, objednaj si taky dekoder s tak dlhym kablom, aby Ti vystacil, ked uz budes musiet predlzovat, tak dodrz prierez a hlavne kruteny kabel. vela zdaru rudi |
||||
PedroM modelár ![]() Příspěvků: 6 Moje modely Poslat zprávu |
![]() Ahoj, vďaka za rady, mám ale zmiešané pocity - na inom fóre zase radia 2x RX a zdvojené RX zdroje. Som z toho zatiaľ totálne vedľa. Dozvedel som sa aj to, že mi treba meniť kabeláž z povodných krútených JR 0,25 mm2 na minimálne 0,5 mm2. A to tam tie káble nastrkal už výrobca (Topmodelcz.cz). Servá mám pod vaničkou pilota aj zdroj RX. Pred nimi je regulátor a somozrejme motor. Káble zo serv v krídle sú do trupu zvedené cez 9 pin konektor(asi Canon). RX som plánoval dať dozadu za zat. podvozok - čo najďalej od regulátora. Na S-bus som plánoval dať smerovku, výškovku a podvozok. Neviem to zatiaľ všetko posúdiť, nakoľko s elektrikou nemám skoro žiadne skúsenosti. P"vodne mal byť model vlekaný klubovým kolegom, ale ten sa dal na paragliding. Už som si zbastlil aj štartovací vozík ![]() Čo vravíš na tie zdroje a káble? Peter |