Výrobce: | JaroEDF | Rozpětí: | 1300 mm | Hmotnost: | 4300 g |
Kategorie: | Lietadla - turbíny, EDF | Délka: | 1700 mm | Materiál: | EPS/XPS/Balza |
Motor: | 2800W Leopard 3674 |
ID Modelu: AM567 | Zobrazeno: 24188 | Přidané: 3. 12. 2010 o 23:20 | Autor: jaroEDF
Autor | Zpráva | |
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj. Práve som sa vrátil z dovolenky, ešte som nemal čas odmerať výkon dúchadla, ale v priebehu týždňa sem hodím nejaké merania. Dúchadlo by malo mať ťah 3kg na 6S pri cca 1750W, uvidíme. V každom prípade je ale veľmi pekne vyvážené a má super zvuk.
Jednoznačne najlepšiu cenu majú tu: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17223, uchytenie som kúpil tu: http://rc-castle.com/shop/product_info.php?products_id=1331 |
|
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Tak strávil som dnes v dielni celý upršaný deň. Pribudol podvozok a kormidlo, ale na podvozku ešte ostáva dosť práce s vybrusovaním prepojenia na zaťahovací mechanizmus. Kolesá ešte nemám také ako by som chcel, chcem tam dať gumové s rovnakým priemerom (predné 50mm, zadné 80mm), ktoré sú ale tenšie (hlavne predné sú zbytočne hrubé). Komplet vážené v momentálnom stave aj s baterkou a tým čo je na fotkách má 3100g. To je o dosť viac ako som plánoval, priberie určite ešte minimálne 300g. Môže za to hlavne balzový poťah krídel a podvozok, ktorý je ťažší ako som čakal. Baterka má 800g (6S 5000mAh), takže na nej teoreticky môžem uštetriť 200g, BEC s Rx baterkou má 100g, ale asi sa mu nevyhnem, keďže tam bude 8 serv a 3 zaťahovacie podvozky... Do krídel aj kormidla som pripravil servokáble pre osvetlenie, hlavné svetlo bude na prednej nohe. Kabína bude tiež priesvitná z durofolu, tak hádam to bude nakoniec aj vyzerať ako lietadlo Čo sa týka EDF, Lander podáva očakávaný výkon ~3000g s čerstvou baterkou (pri 76A), po pár sekundách klesne na 2800g~2700g (pod 1500W) a to drží slušne dlho, takže má podľa môjho názoru vynikajúcu účinnosť (mne vychádza po meraní 2g na 1W). Testoval som aj výkon v trupe, ale bez dodatočného sania na bruchu trupu je výkon veľmi degradovaný (menej ako 1300g), bez krídel (s otvorom na krídla) som nameral 2400g, výtok nie je stopercentne rovný, takže tam pôjde výtoková rúra (teraz je výtok až 88% FSA a to práve aby sa tam ľahko dala vložiť výtoková rúra), ale uvidíme aký bude ťah vo finále. PS: Keď vidím, koľko práce mi na tom ešte ostáva tak mám pocit ako keby som doteraz zatiaľ ešte nič nespravil... |
|
bohdan0000 modelár Příspěvků: 202 Moje modely Poslat zprávu |
"Keď vidím, koľko práce mi na tom ešte ostáva tak mám pocit ako keby som doteraz zatiaľ ešte nič nespravil... "
Nezúfaj držím palce. Fajná práca a som zvedavý na letové vlastnosti. Niekedy aj mňa prepadne stavebné zúfalstvo a idem si radšej zalietať. |
|
pajlotmato modelár Příspěvků: 1482 Moje modely Poslat zprávu |
Vyzerá to super, držím palce...Akurát sa obávam tých podvozkov, nemáme s nimi dobré skúsenosti ani na malých modeloch ale takáto stíhačka veľká...hm... |
|
Funtic_RC modelár Příspěvků: 131 Moje modely Poslat zprávu |
KKs... To je uplne super... Vela stastia... Potom prihod fotky hotoveho. |
|
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Viem že tento podvozok nepatrí k extra odolným ani spoľahlivým, ale chcel som ho odskúšať, za tie peniaze... Ale nejaký typ na solídny podvozok by som aj tak privítal.
|
|
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Pustil som sa do pohonu a tu sú výsledky meraní ťahu: - 3000g, EDF jednotka vonku z trupu, bez výtokovej rúry - 1200g, EDF v trupe, bez prídavného sania a bez výtokovej rúry - 2000g, EDF v trupe, prídavné sanie 60cm2, bez výtokovej rúry - 2500g, EDF v trupe, prídavné sanie 60cm2, výtoková rúra zúžená z 90mm na 75mm Výtokovú rúru som spravil len provizórne z takého lesklého hrubšieho papiera, na spodnej strane sa krčí a je krátka, bolo by treba asi o 15cm dlhšiu aby ústila na konci trupu. Pre to si myslím, že tam ešte môžem získať do takých 150~200g ťahu navyše, ale aj v súčasnom stave by mal ťah bohato postačovať aspoň na skúšobné lety. |
|
edf modelár Příspěvků: 517 Moje modely Poslat zprávu |
vyzera to dobre pekna praca ten podvozok neviem ci vydrzi zalet urob niekde na letisku ni na cese ten podvozok si to priam pýta a vsetko zalezi od toho ako ho posadis inac pekne neviem sa dockat |
|
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Už som myslel, že sem dám zajtra fotky nastriekaného lietadla aj s kabínkou, ale dnes pri výrobe durofolovej kabínky som natrafil na prvý nezdrar od začiatku stavby . Skúšal som to podľa návodu vo videu v sekcii články o stavbe, ale durofol sa mi prilepil na formu (papierový poťah strieknutý lakom)... Neviem či som spravil chybu v tom že ten durofol bol až príliš rozžhavený a preto sa prilepil, ale skôr si myslím, že to bolo tým lakom. Teraz mám zničenú formu a žiadnu kabínku - s prilepeným durofolom zišiel dole aj papierový poaťh a s ním aj časť jadrového EPS (asi budem musieť nanovo vyrezať kabínu)... Neviete mi niekto poradiť? Akou farbou natierate povrch formy (alebo čo by ste odporučili - olej? ), alebo v čom mohla byť chyba, že sa durofol prilepil? |
|
peterkuk modelár Příspěvků: 397 Moje modely Poslat zprávu |
....podla mna to bolo tym lakom,zohrial sa a nalepil na durofol. Ja som kabinku (ale mensich rozmerov) robil zo zmrstovacej priesvitnej folie.....zmrstuju sa do nej baterky....kopyto som mal z depronu, a nahrieval som to fenom. Islo to velmi dobre. Nejake linky:
http://www.wagsoft.cz/view.php?cisloclanku=2005030903 http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5673 http://www.aircombat.bezstarosti.cz/dilna/20050122kabina/kabina.htm http://www.rcfogli.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=180 |
|
pajlotmato modelár Příspěvků: 1482 Moje modely Poslat zprávu |
formu jednoznacne drevenu nicim nelakovanu, len surovu do hladka vybrusenu a nemas problem...balza alebo makke drevo... |
|
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Díki chlapi, dnes som spravil druhý pokus - na poškodenú formu bez laku, a vyšlo to. Kabínka síce nie je hladká, ale na zálet postačí, potom ju vymením (nateraz mi došiel durofol). Objednal som aj kokpit, myslím že to bude vyzerať dobre: Zajtra večer nafotím, lietadlo je už nastriekané, striekal som autolakmi. Chýbajú ešte klapky, osadiť servá, spraviť riadenie prednej nohy a nejaké drobnosti, ale to hlavné je už spravené. PS: čo by ste povedali na takýto podvozok od Landera do 3,5kg? Predsa len tomu HK podvozku neverím a radšej ho chcem vymeniť - i keď tento Lander sa na neho veľmi podobá: http://rc-castle.com/shop/product_info.php?cPath=117&products_id=1797 |
|
pajlotmato modelár Příspěvků: 1482 Moje modely Poslat zprávu |
My sme teraz nedavno objednali tento vacsi co cinania oznacuju ako podvozok pre modely do 4,7 kg ale musim povedat, ze mustang z hmotnostou cez 3,4 kg s nim nema problem a vyzera, ze nema ani take vole ako tie male, drzi v pohode aj pri tvrdsich pristatiach aj rychlejsie zatocenia... http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14838 |
|
jaroEDF modelár Příspěvků: 427 Moje modely Poslat zprávu |
Tento väčší mám na prednej nohe, ale problém je, že sa mi nezmestí do krídel na hlavné nohy, tam mám tie menšie... Tento Lander sa mi zmestí v pohode aj do krídel a má väčšiu nosnosť, tak asi ho oprobujem. Inak ani tie malé na prvý pohľad nevyzerajú zle (neviem či mám novší model, alebo sa mi to naozaj len zdá), ale nosnosť 2,5kg už zdaleka nepostačuje, v momentálnej konfigurácii sa pohybujem okolo 3,3kg - komplet balzový poťah všetkých krídelok a krídel spravil svoje (spotreboval som asi 0,9 m2 0,8mm balzy + lepidlo). Ale myslím, že na tú veľkosť modelu to stále nie je veľa, no začínam pre istotu pokukovať po 90mm Leopardovi s ťahom 4,4kg (v takej kofigurácii by sa mi zvýšila hmotnosť len o 400g), tak možno ho vymením po zálete. Ešte som našiel od landera celokovový podvozok: http://rc-castle.com/shop/product_info.php?cPath=117&products_id=1894 |
|
edf modelár Příspěvků: 517 Moje modely Poslat zprávu |
tento podvozok mam aj ja od pajlot mata nevyzera zle este som ho nemal tu cest odskusat ho ale urcite znesie toho vela |