Výrobce: | Krill Aircraft | Rozpětí: | 2600 mm | Hmotnost: | 14050 g |
Kategorie: | Lietadla - elektrické | Délka: | 2580 mm | Materiál: | Kompozit |
Motor: | Hacker A150-8 |
ID Modelu: AM6568 | Zobrazeno: 17438 | Přidané: 31. 12. 2015 o 17:00 | Autor: flyingislife
Autor | Zpráva | |
lv modelár Příspěvků: 2802 Moje modely Poslat zprávu |
Tie 9Ah u Pelikána nevidím. Optimálne pre mňa by bolo 2x 6S 10Ah |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Veru on ich ani Pelikán nemá v ponuke, ja som mu ale písal a poslal som mu link na nemecký web Tattu že ich chcem a on ich doniesol, dokonca lacnejšie ako stáli tam. Dá sa to objednať priamo z Nemecka ale len za poštovné chceli 70€. Najlepšie riešenie bude napísať mail alebo rovno zavolať Pelikánovi že máš záujem o tie a tie baterky a či ti ich vie doniesť. Keď som ich kupoval ja, prišli asi za 2-3 týždne. |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Tak po tragikomédií v Častej, kedy som ani nevyletel kvôli zhoretému servu, som dnes odpiekol ďalšie dve. Po Častej som ho hneď vymenil za nové a lietal dodnes. Odišli mi obe servá na ľavom krídle. Jedno sa kuslo v krajnej polohe a druhé už nevedelo pretlačiť to zaseknuté. Pristátie bolo len tak tak, kedže aj s úplnou kontrou na krídelkách model neletel rovno. Model som našťastie ako tak zachránil a odniesla si to len papuča, koleso ( už vymenené) a ostruha. Neviem čomu pripisovať problémy so servami v krídlach. Nastavujem ich cez vysielačku Jeti DS14, nastavím na oboch servách absolútny stred. Potom jedno nastavím do krajných polôh a druhé nastavujem podľa prvého cez možnosť servobalance vo vysielačke. Viem tak vytvoriť viac ako 10 bodovú krívku a tým servá zosúladím až dovtedy, kým v kaźdom bode krivky neviem jednoducho zaskrutkovať skrutku do páky serva. Neviem či existuje lepší spôsob ako nastaviť súmerný chod serv. Model ma už značne demotivuje. Servá vymením a už sa teším, čo ma čaká najbližšie. Sú to servá HS7954H A samozrejme Secraft Páku len tak niekde nezohnať, takže aby som nemusel pilovať páku na serve (kedže ostalo zapečené a secraft páky sa sťahujú okolo tisíchranu imbusovou skrutkou na boku páky), tak som ho niekoľko hodín brúsil rezal frézoval tak, aby som dokázal nejak pretočiť páku a povoliť ju. ( Kridlo od Krilla, je síce pekné že servo nevidno, ale pri takejto situácií je to prakticky nemožné vymeniť rovno na letisku v rozumnom čase) Pridávam aj video: odkaz na Youtube |
|
MILOSVPILOT modelár Příspěvků: 89 Moje modely Poslat zprávu |
A to som ich aj ja plánoval kúpiť na krídeľká ale siahnem po novšej rade. Prajem ti úspešné riešenie problémov, hlavné je že si zachránil model. |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Jasné asi to bude rozumnejšie, ale na výškovke aj smerovke makajú v pohode. Ale samozrejme zhorieť môže aj iné servo, ale už je to podozrivé |
|
marekh modelár Příspěvků: 151 Moje modely Poslat zprávu |
Mišo tak príčina horenia serv zatiaľ neznáma? Nezamýšľal si sa nad teplotou serv v krídlach v týchto teplotách. Jedna vec je že serva v tvojom prevedení sú doslova zabednené v krídlach. Druhá vec je že teplota z krídla sa ťažšie uvolni cez herex ktorý je doslova ako tepelná izolácia oproti konštrukčnému krídlu kde v ceste prechodu tepla stoji len fólia. Tretia vec je že model je tmavý skoro ako slnečný kolektor A ak serva začnú dorovnávať tie kompozitové "olovené" krídielka nebodaj sa trocha hádajú + teplo tak už veľa im netreba. Môj názor je že všetko ma svoju príčinu len ju treba nájsť nič sa nedeje len tak. A potom su na fórach dezinformácie že tieto serva su na hovno a tieto su onaké......... a pritom servo je jednoduché elektro mechanicke zariadenie. |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Stále neviem, ale odišlo servo ktoré tam bolo ešte pôvodné tak možno už to nezvládlo. So zabednením serv súhlasím, preto som urobil aspoň otvor na páku serva v krídle širokú 1cm miesto potrebných cca 4mm. Stalo sa mi to ale skoro ráno okolo 6:30 keď ešte nepieklo slnko, a model je stále keď neletí zakrytý a nie je na slnku. A čo sa týka tých olovených krídelok aj to mi napadlo, drevené sa predsa len na krut trochu deformuje a vie to vyrovnávať. Ako som povedal, môže za tým byť veľký teplotný drift serv, a ak ich aj zladím pri určitej teplote úplne presne, za iných podmienok sa môžu rozhodiť. (ale to už je potom problém súčiastok a ich závislosti na teplote, nie chyba v nastavovaní súhlastnosti serv). Nehovorím že nemôže zhorieť aj hociaké iné servo. Ale práveže sa celý čas vyhýbam lietanu vo vysokých teplotách aby som šetril hlavne pohon, takže sa k tomu neviem stále dostatočne vyjadriť. Ešte k nastaveniu súhlasnosti chodu serv Cez toto rozhranie som nastavil jedno servo podľa druhého. Jedno na danom krídle nenastavím a druhé nastavím súhlasne k nemu. |
|
vever440 modelár Příspěvků: 261 Moje modely Poslat zprávu |
A keď používaš dvojité výchylky a expá tak tá krivka sa vlastne nemá prečo meniť však? |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Myslím že s týmto by problém byť nemal. Dnes príde servo tak zajtra verím že to rozbehám a budem lietať ďalej. |
|
MATHIAS modelár Příspěvků: 337 Moje modely Poslat zprávu |
srajner : zakladna chyba... ak pouzivas hitec v kridlach krilla vzdy pouzi programator na hitec servo a jednemu z dvoch nastav toleranciu (vôlu) cez programator.. nebude vsetkou silou drzat polohu len bude pomahat druhemu "hlavnemu" servu. Ja som pri vsetkych krilloch a badanoch carfoch a neviem com este neodpalil ani jedno servo. darmo nastavis na vysielaci krajne polohy a krivky serva maju byt naprogramovane (programatorom) tak ako by to bolo jedno servo na jeden kanal. staci brat do uvahy aj urcite deformovanie kridla za letu |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Vďaka za pomoc, hovoríš o parametri "šírka pásma necitlivosti" ? Ak áno, vieš mi povedať nejaké overené hodnoty, ktoré používaš? Predpokladám že hlavné servo bude to bližšie k trupu a vonkajšie bude pomocné. Tomu poslednému som neporozumel, používaš teda viacero serv krídle tak, že na výstupe ich zapojíš len na jeden kanál ? Napr "ľavé krídelko" máš označené ako 1 kanál a k nemu priradíš obe servá v ľavom krídle? Ako sa to rieši potom u serv, ktoré nemajú možnosť nastavovania tej šírky pásma necitlivosti? Plus ešte mám takú otázku, ak ja nastavím pásmo necitlivosti napríklad 4uS a stred serva je niekde na 1,5mS. Tak to to servo vlastne urobí pohyb, až keď ja prekonám tú hranicu toho necitlivého pásma. Ale platí táto úvaha len pre neutrálne polohy? Čo ak posuniem krídelko napríklad na 5° výchylku, prekročím pásmo stredovej necitlivosti, nebudú sa zasa medzi sebou servá biť? teda zjednodušene, či tá zóna necitlivosti platí len pre neutrálnu polohu serva, alebo "cestuje" v celom rozsahu serva. Díkes |
|
Zdeno36 modelár Příspěvků: 970 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj model som našiel na modelbazar na predaj je to aktuálne ? Dakujem |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Ahoj Zdeno, ano model mám na predaj, najlepšie by mi bolo ho predať model + servá a pohon by som si nechal, ale nebránim sa ani rozumnej dohode za komplet lietadlo. |
|
Milan ZV modelár Příspěvků: 121 Moje modely Poslat zprávu |
Michal ty máš teda riadnu spotrebu serv, čo je fajn model prežil, HS7954H neboli až tak zlé ale radšej nahrádzam D955TW, cenový rozdiel zanedbateľný vzhľadom na celkovú cenu modelu, osobne Krillovky nelietam, takže ako by som ja dopadol neviem, dvojservové krídelká s hitec servami nastavujem cez programátor dpc11 asi aj preto že mi to prišlo ako najlahšie a najrýchlejšie, pri druhom modeli som už nelaboroval lebo pôvodne som bol celý zamotaný, už nemeriam odbery, nastavím stred, krajné polohy, dávam to na jeden kanál a s malou dušou skúšam, až potom nastavujem necitlivosť, myslím že veľmi podobný postup ako píše Maťo. Ma poteší ak sa rozpíšu viacerý ako na to. |
|
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
no minulý rok som menil na jednom serve prevody, po roku mi odišlo servo v Častej. Teraz mi odišlo servo ktoré tam je vlastne rok a pol. To nastavovanie je určite možné robiť viacerými spôsobmi, ale pri tej necitlivosti mi nie sú jasné niektoré veci. Ja so na jeden kanál nedávam, nakoľko nemám powerbox ani žiadnu dosku, po konzultácií s Jeti model to mám priamo do prijímača, ktorý má oddelenú prúdovú časť od signálov a dokáže prepúšťať cez prijímač 40A a maximálna prúdová zaťažiteľnosť je obmedzená len na ten 3 pinový servokonektor, ktorý je umiestnený na doske prijímača. Nikdy som nenastavoval viacservové krídlo a preto tiež uvítam rady ako na to. |