Výrobce: | Hyperion | Rozpětí: | 1500 mm | Hmotnost: | 2300 g |
Kategorie: | Lietadla - žhaviace | Délka: | 1200 mm | Materiál: | Preglejka, balza, fólia |
Motor: | ASP 0.52 FS |
ID Modelu: AM9956 | Zobrazeno: 13660 | Přidané: 25. 8. 2020 o 09:14 | Autor: JanoP
Autor | Zpráva | |||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Ja sa popučím! Ale ti to trvalo. Mišo Mak, ty si hotový detektív Babočka. To, čo mnohí tunajší diskutujúci, ktorí nie sú do seba tak zahladení, vedeli dávno, alebo to na základe nepriamych indícií, ktoré dal samotný JankoO alebo aj Mior (keby nedal odkaz na ten článok pre Maross-a, tak to nevieš hádam ani doteraz), zistili po pár komentároch, tak na to ty si potreboval 16 dní. Okrem toho, mohol si sa to dozvedieť dávno: zrejme by si bol dostal odpoveď hneď, keď si sa na to už pred týždňom pýtal, ale na moju výzvu, aby si dodržiaval poradie otázok a odpovedí, si nereagoval. A tak nikto nereagoval ani na tvoju výzvu. A tak si vďaka sám sebe zostal v nevedomosti. ................................. Ale asi to s tebou nie je také zlé: vidím, že si od nich teraz dokonca dostal lajky . |
|||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Mišo Mak nám tu naznačuje, že sme sa tu snažili "prevalcovať" ho akousi neférovou presilou v objeme, ale medzi riadkami sa dá prečítať, že "férová" presila v kvalite je na jeho strane. Mám pre neho dobrú správu: aj presila v objeme je na jeho strane. ......................................................................................... Prekonal som svoju vrodenú lenivosť a zostavil som prehľad, kto sa v tunajších komentároch k Janovmu modelu postavil na stranu prívržencov spaľovacích motorov a kto na stranu elektropohonu. A vyšlo mi toto: Spaľovacie motory: - JanoP (zaradil som ho sem preto, lebo prešiel na spaľovák skôr srdcom ako logikou, hoci stačilo vymeniť pohonnú batériu (ako sám spomenul) ako tu bolo asi dvakrát navrhované a doložené aj nejakými výpočtami a simuláciami) - Majsterko - Palci72 - Lucik - Mac - Jojo68 - Mustang52 (pozrej som si video z nejakej súťaže, kde lieta so spaľovákom) . . . . . . . . . . . Elektropohon: - Atto - Vever440 - Mior - Janko-O - Gunter . . . . . . . . . Diskusie sa zúčastnili aj ďalší piati diskutéri, ale jednoznačne ich zaradiť je nemožné, lebo nezaujali jednoznačný postoj (čo nie je nič zlé): - Macil (nezaradil sa jednoznačne, ale navážal sa len do elektropohonistov) - Fasciman (snažil sa ukľudniť situáciu, ale o to sa opakovane pokúšali viacerí (aj elektropohonisti) a nepomohlo to) - RobertBulko - Flyabit - Mino (podobne ako Macil) ------------------------------------------------------------------------------------------ Takže tá údajná nespravodlivá "objemová" presila elektropohonistov voči spaľovákistom v tomto vlákne vyzerá na skóre 7:5 pre spaľovákistov (a tom som tam radšej ani nezarátal Macila). Ale možno nás Mišo presvedčí, že 5 je väčšie číslo ako 7 . |
|||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Teda Mišo, menom piatich vyššie spomínaných elektropohonistov (v slovnej konfrontácii so siedmimi vyššie spomínanými spaľovákistami) ti ďakujem za uznanie. Fakt, vďaka. Pekne si to napísal. ..........................................................................
Tak v tom prípade sa cítim dotknutý: Lebo potom by to znamenalo, že keď ti budem oponovať ja a napr. Gunter, tak to má menšiu váhu, ako keď by ti oponovali bratia. Tak si to myslel? A nič sa na tom pre teba nezmení ani vtedy, keď ti poviem, že moja mama bola Nemka (o. i. za slobodna v priezvisku mala aj písmeno ö a zrejme po nej som taký "zanietený" ) a tak nie je absolútne vylúčené, že s Günterom sme v príbuzenskom vzťahu? Váha nášho písaného slova tým nebude väčšia? Nevyrovná sa slovu bratov? Lebo inak to zaváňa diskrimináciou. |
|||
vever440 modelár Příspěvků: 261 Moje modely Poslat zprávu |
ale snáď nie ste inak myslím že k modelu ktorý by sme tu mali komentovať ani mac nepreferuje spaľovák. obaja sme tu diskutovali našu najobľúbenejšiu skupinu akrobatov okolo 2,6m. uznávam že profi piloti čo vylietajú za predĺžený víkend čo ja viem 50l paliva ako prípravu na súťaž by ťažko nabíjali baktérie pred karavanom deň noc. cez to všetko ja ako rekreačný pilotek by som tam dal znovu elektropohon (dovoľuje mi to napr. ilegálne lietať potme alebo tiež blízko k dedine bez zvýšeného rizika útoku domorodcov, chváliť sa aký ho mám veľký - myslím ten elektromotor). ja taktiež nemám až taký vzťah k manuálnej práci resp. strojarine na modeli, myslím že na ten benzínopohon treba viac pomôcok na servisovanie ako na elektriku kde si vystačím so skrutkovačom, spájkovačkou a loctite. ja proste na to nemám zručnosť a pripomína mi to stále opravu pioniera keď som bol mladý veru boli časy keď aj mac písal o ukrutnej sile elektropohonu na svojom 2,6m jakovi 55, ale potom začali padať tieto modely ako hnilé hrušky kvôli kondíkom na ESC a to bolo na nervy keď padli 3 v relatívne krátkej dobe. napr. aj najznámejší český dvecelýchšesťmetrov elektroakroletec dal pred pár dňami na fejsbúkoch info o tom s čím sa stretol počas prvých 300 letov jeho slicka a priznal tam túto vec s kondíkmi, hoci si to odniesla asi len kapota, podvozok a vrtuľa. odhliadnuc od toho že moji kolegovia elektroletci nemali šťastnú ruku pri výbere pohonných aku. na túto tému sa každému vytvorí nad hlavou obláčik s jeho vlastným lietadlom a porovnáva to s názorom niekoho iného ktorý má zase to svoje lietadlo úplne iné, ale uznávam tie body uvedené ako výhody elektra všeobecne. letu zdar (zime tiež) |
|||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Mišo, ja to beriem. A nie len to. Dokážem ti, že tvoje slová neberiem na ľahkú váhu a som k tvojej výzve ústretový. Čo ústretový, ja som pred-ústretový. Ja som už lietať bol: V nedeľu som bol s "niečím" 4-metrovým, v pondelok a utorok s "niečím" dva a pol metrovým. Potom som zistil, že denno-denná príprava a servis týchto väčších strojov je pre mňa už dosť únavná a tak som včera (streda) zobral "na pľac" niečo menšie. Niečo, čo netreba skladať a rozoberať, niečo čo sa ako celok vojde do kufra auta. Po všetky tieto dni som sa domov vrátil až po úplnom zotmení. Veď aj Vever sa priznal, že má takú úchylku. Dnes som lietať nebol a už ani nepôjdem, lebo keďže som pod papučou, tak som dnes musel riadiť a upratovať - v podstate celý byt. |
|||
flyingislife team RCPortál Příspěvků: 1121 Moje modely Poslat zprávu |
Ešte doplním nejaké vyjadrenie zo strany Jetimodelu k tomu nášmu problému s reglami na ktoré sme popadali. Okrem nafúknutého kondíku mi povedali že v regulátore našli vlhkosť. A vraj sa jedná o štatisticky najmenej poruchový regulátor, takže vlastne je všetko v poriadku. To že nám boli spôsobené dosť vysoké škody (o tom že mi to prekazilo jednu súťaž, to že som nelietal xy dní, čakal na diely, opravoval trup atď) mi to prišlo dosť nebezpečné. Ja som po crashi volal do Jetimodelu, nikto mi nezdvíhal, Písal som email a opísal som celý problém s tým že som chcel na vlastné náklady prísť aj s modelom nechať im ho priamo vo firme tak ako je, aby skontrolovali či som niečo nezanedbal, nepokazil, alebo niečo nenastavil zle. Nikto sa so mnou o tom nechcel baviť, dokonca odmietli aj to aby som fyzicky priniesol ten regulátor, ale aby som ho poslal poštou. Toto mi príde dosť nezodpovedný krok, kedže to mohlo pomôcť k rýchlejšiemu odhaleniu závady a mohli sme vedieť čo je problém a možno tak aj zabrániť nejakým ďalším pádom iných modelov. Ďalší aspekt je podľa mňa to, že tieto 2.6m modely už nie sú nejaké EPP za domom, ale je to kus lietadla ktorý môže spôsobiť dosť veľké škody ako na majetku tak aj ujmy na zdraví a podľa mňa si v Jeti proste neuvedomili vážnosť situácie. A ich vyjadrenie a odporučenie na OPTO regulátor ma dostal "Dostanete nový regulátor a zdarma vám přidáme jeden AddCap, který si připojte k přijímači pro pohlcování proudových špiček od serv." Keby som sa držal tejto ich "rady" a zapojil by som kondíky na prijímač, tak to nevyrieši žiadny problém s OPTO reglom. Keď som ich konfrontoval s touto radou že toto asi nebude cesta, tak mi dali za pravdu že asi bude predsa len lepšie, ak tie kondíky napájkujem medzi regler a pohonné aku Môj názor k väčším elektrickým akrobatom ( myslím si že sa môžem vyjadriť, mal som Krill 2.6, EF Extru 2.6 a Pilot-RC 2.7, všetky na elektro) je, že všetko je krásne a na internetoch to funguje, je to čisté ekonomické a všetci majitelia sa vznášajú na obláčiku radosti, kde neexistujú problémy, realita je taká že kto nemá sponzoring na baterky (príklad Honza Špatný a jeho Slick lieta na 12S2P 5A topfuel power-X - cena jednej sady na jeden let je 460€ - na 6-8min letu), tak je to finančná samovražda a za mňa s absolútne neadekvátnou spoľahlivosťou (ak dám do pomeru cena - spoľahlivosť pohonu). O nejakých výhodách 12S1P alebo 12S2P , 14S a podobne sa tu rozpisovať ani nebudem, to nie je predmetom tejto debaty, ale treba brať všetko s rezervou a ja by som veľmi ocenil hlavne ľudí na fórach, keby si trošku vstúpili aj do svedomia a keď nastane nejaký problém, tak o ňom verejne hovoriť. Potom sa Vám môže stať (ako x krát v mojom prípade) že zistíte že aj tomu aj tomu a ďalším 3 odišli tieto servá a sú zlé, ale na internete by za ne predali aj vlastnú rodinu. Alebo výjde článok v RCrevue o budúcnosti 2.6 elektro akrobatov a zistíte že model spadol na kondíky ale každý mlčí a keď spadnete tiež tak zistíte že aj niekto iný a podobne. Každý kto pozeral moju galériu modelov a hlavne tých drahších ktoré som mal, boli vždy doplnené o nejaký popis či už negatívnych aj pozitívnych vlastností. A tak by to malo byť. To že niekto pridá model a pochváli sa ním nie je cesta a už som sa to snažil vysvetľovať mnohokrát. Preto hodnotím elektropohon v 2.3m ako najlepší pohon, je to premotorované, všetko funguje, má to už nejaký letový prejav, baterky sa dajú kúpiť za relatívne fajn peniaze. A ako majiteľ troch modelov 2.6 na elektro je môj názor taký, že tieto modely proste nie sú dynamickými vlastnosťami schopné konkurovať benzínovým modelom (taká 4min zostava na plnú palbu tie baterky proste čoskoro zničí) a ak niekto nefasuje Lipolky alebo ich nenakupuje za nejaké extrémne nízke ceny, je to ekonomická samovražda (ak zarátame centrálu, nabíjačky, to že chcem mať aspoň 2-3 sady atď...). 12S1P a 14S1P sú mäkké zdroje a ak chceme získať tvrdšie zdroje treba v tejto veľkosti použiť 12S2P alebo 14S2P a tam sme pri porovnaní 14S1P 8Ah vs 12S2P 5Ah na rozdieloch takmer 1kg na baterkách. A to už si musí každý zvážiť sám, či je ochotný dať za tvrdší zdroj a 4 kusy lipoliek na jeden 6min let zaplatiť cca 460€, alebo za 14S1P 8Ah sadu "len" asi okolo 300€ a rátať s tým, že nové motory Hacker stoja asi 1000€ a SPIN 200 opto asi 320€. A to všetko s pochybnou spoľahlivosťou predovšetkým pri 12S setupe. Pri 14S už som problém s reglom nemal, ale baterky šli do teplých krajín po pár desiatkách letov (po neskoršom prepočte ma teda jeden 5min let s 2.7m modelom stál asi 20€) a uznanie reklamácie v prípade že baterky proste nevedia dať udávaný prúd je v podstate nulové. Odvolajú sa na to, že baterky boli nesprávne skladované, nabíjané, používané a reklamácia sa vzťahuje iba na ich mechanické poškodenie a aj to len za určitých podmienok. Samotná koncepcia pohonu teda nie je problémová, na 14S1P (ak nechceme teda pchať 4 baterky do trupu na jeden let, ale len dve) z hľadiska regulátora fungovala spoľahlivo, akumulátory AGA power to ale čoskoro mali za sebou, lipolky od SLS sú kvalitnejšie - ale zasa na úkor vyššej letovej hmotnosti. Toto sú aspekty, ktoré si každý musí zvážiť sám, z môjho pohľadu sa ja cítim doslova odrbaný a radšej ani nebudem písať koľko som v tomto "elektro sne o obrom akrobatovi" utopil peňazí. A to všetko hlavne preto, že o negatívach sa nediskutuje. A to je problém oboch typov pohonov... |
|||
gunter modelár Příspěvků: 130 Moje modely Poslat zprávu |
Stano a prečo nie? Za to že my už tiež nie sme kamaráti? MAC, nestačí si čuchnuť k jednemu spalováku a hneď sa považovať za odborníka a rozdávať rozumy. |
|||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Chlapi, teda vever440, flyingislife, mac a ďalší. Ja vás chápem. A prijímam aj vaše argumenty, nespochybňujem ich, verím vám. Ale vy a my sme každý na inom brehu modelárskej rieky. Vy ste súťažní akrobati, ktorí od svojich modelov požadujú nejaké vlastnosti a výkony, aby aj pomocou nich dosahovali nejaké slušné umiestnenia. A teraz kto sme my - my ostatní, tých 95% modelárskeho plebsu. Vyjadril som to v tomto našom článku - http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=923&n=aky-je-tah-elektro-pohonnej-jednotky-pocas-letu-modelu Ale aby to bolo zrejmejšie, tak vypichnem to najdôležitejšie. Ale aby sme niekoho neurazili, tak ešte skôr sa poďme definovať my sami, čoby rekreační modelári: 1. od svojich modelov nevyžadujeme žiadne špičkové (pretekárske) výkony 2. do svojich modelov nehodláme „vrážať“ tisícové sumy a preto 3. do našich modelov nemontujeme žiadne high-end komponenty: skôr je to samá Čína 4. od našich modelov neočakávame (a ani nežiadame) dosahovanie žiadnych „ukrutných“ rýchlostí ... Preto mnoho z tých vyššie spomínaných výtiek na adresu komponentov elektropohonu sa nás - rekreačných modelárov jednoducho netýka. Netrápia nás, nestretávame sa s nimi. Vo svetle toho je teda pre nás elektropohon jednoznačne výhodnejší ako pohon spaľovacím motorom. Na záver ešte raz - a veľmi zmierlivo zopakujem, že vaše argumenty sú oprávnené, z našej strany nespochybňované, uveriteľné. Lenže ... Všetky tieto komentáre - všetkých tých necelých 120 príspevkov je pod nejakým konkrétnym modelom Extra 260, ktorého rozpätie je 1500mm, letová váha bola 1800 a teraz je 2300 gramov. Takže hocijaký argument o rozpätí 2,6 metra, o váhe 20 kg, o 200A regulátore, o LiPolkách 12S či 14S a či 1P alebo 2P je, ako hovoria v Čechách, mimo mísu. Proste k danému modelu nedávajú zmysel. A už to tu bolo spomínané - v tomto konkrétnom prípade bol prechod od elektropohonu k spaľováku skôr vecou túžby a emócií než vecou rácia. Boli predložené nejaké výpočty a kvalifikované odhady, z ktorých jasne vyšlo, že jednoduchšie by bolo vymeniť pohonnú batériu. A či už JanoP motor ASP 0.52 mal alebo ho musel direkt kvôli tomu kupovať, nič nemení na tom, že sa vydal cestou proti prúdu. Od stavu - mám menej starostí k stavu - mám viac starostí a "patálií". Ale je pravdepodobné, že jeho srdce je teraz spokojné a emócie ukľudnené. |
|||
vever440 modelár Příspěvků: 261 Moje modely Poslat zprávu |
jasne veď ja som hneď na začiatku povedal čo mám v úmysle:
a keďže ma ubezpečili minulý týždeň že mi posielajú nové výfuky a výfuky zase nedorazili tak sa chcem realizovať aspoň tu lebo síce tu mac navrhoval sex ale mne 2 deti stačia |
|||
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Že lietaš s niečim.....veľkým ale aj s malým..... Je to také neurčité pomenovanie ale........my by sme sa už tak radi dozvedeli že.....čo si to vlastne preháňal po tej oblohe????... Alebo....????...je to pre verejnosť také tajné????.... Že neprezradíš pokým budeš živý????...
Stano ale.....sex nie je len o výrobe detí.... |
|||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Len malý dotaz: Motor ASP 0.52 FS je žhavík na metylové palivo alebo benziňák? |
|||
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Je to Čínsky motor žhavík na Methylové palivo 4 Takt....8,5 ccm..... |
|||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Palči, ďakujem.
Mac. Si prekrúcač faktov! Toto vlákno, táto diskusia pod modelom je o tom, že JanoP v pomerne malom modeli Extra 260 s rozpätím 1500mm a váhe 1800gr, vymenil elektropohon za spaľovací motor. Logicky tam namontoval spaľovací motor žhavík - na metylové palivo. Takže ktokoľvek si myslel, myslí alebo myslieť bude, že tu niekto porovnáva elektropohon s benziňákom, je proste mimo. |
|||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
|
|||
majsterko modelár Příspěvků: 676 Moje modely Poslat zprávu |
mac,myslel si tú reakciu na môj príspevok?Ja som ten príspevok následne zmazal,lebo nezainteresovanému by to nedávalo logiku. |