Výrobce: | Hyperion | Rozpětí: | 1500 mm | Hmotnost: | 2300 g |
Kategorie: | Lietadla - žhaviace | Délka: | 1200 mm | Materiál: | Preglejka, balza, fólia |
Motor: | ASP 0.52 FS |
ID Modelu: AM9956 | Zobrazeno: 13636 | Přidané: 25. 8. 2020 o 09:14 | Autor: JanoP
Autor | Zpráva | |||||
MUSTANG52 modelár Příspěvků: 231 Moje modely Poslat zprávu |
JJ, možno ťa chcel iba trošku podráždiť .. ale už by sme asi mali nechať toto vlákno a radšej ísť na letisko |
|||||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Ako to že nie je záujem? Veď opakovane už niekoľkokrát vyzývam. Toto by som považoval za stratu času: tri- štyri-krát vypisovať: "Napíšte nedostatky elektropohonu (ktoré nemá spaľovací pohon)." Ja som ich (v "prvej vlne" ) vymenoval 20 pekne pokope a Palči72 mi dohodil ďalší, za čo mu samozrejme patrí moja vďaka. A ďalšie mám ešte v talóne, keby mi "komisia" niektoré neuznala. Takže v záujme prehľadnosti skús ich aj ty sústrediť v jednom "zozname" v štýle: Nedostatky elektropohonu, ktoré pohon modelov spaľovacím motorom nemá: - aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa - bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb - ccccccccccccccccccccccccc - ... - ... - zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz |
|||||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Tak som sa k tomu dokopal. Čo zase nebolo až také násilné, keďže sa s takými vecami rád hrajkám. Motor Foxy 3520 s Kv 730 som v simulačnom programe bohužiaľ nenašiel, ale odsimuloval som niekoľko podobných, rovnakej triedy, ako mal JanoP pôvodne v Extre. Vrtuľa APC 14x7 nebola problém. Aby som simuláciu nevyšpičkoval extrakvalitnou LiPol batériou, tak som vybral najslabšiu 4-článkovú Turnigy 2200mAh s Céčkami len 20. Nakoniec sa mi podarilo nájsť motor TowerPro 3520-7 s Kv 730, ktorý by mohol byť tomu Janovmu Foxy najbližšie. Jeho statický ťah (Static Thrust) s vrtuľou APC 14x7, pri napájaní spomínanou 4- článkovou LiPolkou a prúdovom odbere 48,8A je 3081 gramov. Tomu zodpovedá pokles napätia 4-článku LiPol na hodnotu 12,5 Voltu. Pri použití kvalitnejšej batérie by bol ťah vyšší, prúdový odber samozrejme tiež. Ale ak Janova LiPolka bola mäkká (mala veľký vnútorný odpor), tak by bol ťah samozrejme nižší. A JanoP bol s pohonom nespokojný. Ale, ak to bolo naozaj tak, tak za slabý ťah Extry nemohol elektropohon ako taký, ale slabá - nekvalitná pohonná batéria, čo je niečo podobné ako nekvalitné palivo do spaľováka. Za krátky letový čas modelu mohla opäť LiPolka, konkrétne jej nízka kapacita. Ale náprava by bola jednoduchá, tak ako bolo spomínané hneď v úvode tejto diskusie. |
|||||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Očakával som, že budeš "driblovať" zo všetkých síl, aby si nemusel uviesť NIČ KONKRÉTNE a budeš sa len nekonkrétne vykrúcať. Len je potom ťažko pochopiteľné tvoje údajné šetrenie drahocenného času, keď predtým tvrdíš, že by si aj napísal, keby bol záujem. A keď napokon záujem je, tak ..... výhovorky. Takže máš pravdu: takto z tvojej strany vedená diskusia je potom aj pre mňa naozaj zbytočná. .................................................................................................
Možno nemusím až tak úplne súhlasiť s tým, ako sa Gunter na tvoju adresu vyjadril. Ale lajk som mu dal za niečo iné. Ale na druhú stranu môže byť ťažko pochopiteľné, že ty si Gunterovi niečo ako keby ukradol identitu, ale v tvojich očiach sme my "pokrívené charaktery". |
|||||
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Atto keď už tak veľmi pekne prosíš tak....si kopnem do teba aj ja.... č.1 možnosť zhorenia elektromotora pri preťažovaní.... žhavík alebo spaľovák túto možnosť nemá č.2 možnosť zhorenia regulátora pri preťažovaní motora..... č.3 regulátor sa pri nesprávnom nastavení a preťažení vypína.....-motor sa zastavuje..... č.4 na elektromotore sa bežne pri prehrievaní odliepajú magnety.....nie je to také časté ale stáva sa to..... č.5 po odlepení magnetu sa bežne stáva že tento magnet vyšrotuje celý elektromotor....motor ide do kôpru... č.6 elektromodel nedokáže natankovať el. energiu bez toho aby sa vypol motor...../som dobrý!!!/ to som teraz vymyslel ale na žhavíku som to skúšal... dá sa to č.7 elektromodel nedokáže lietať bez akéhokoľvek el. zdroja na palube.... č.8. elektromodel ak má iba jednu batériu na lietanie tak musí dlho čakať na nabitie pohonného zdroja lietadla.... č.9 elektromodel nedokáže počas celej dĺžky letu udržať rovnaký výkon motora...pred koncom letu sila energie rapídne klesá.... č.10 elektromodel nedokáže vylietať celý obsah batérie až do nuly /za predpokladu ak nechcem zničiť batériu/.... č.11 Ďalšia nevýhoda pre elektro je....Aký ťažký model štartuje tak taký ťažký model aj pristáva.....pri spaľovákoch je model pri pristávaní ľahší o minuté palivo....pristávací manéver je jednoduhší.... č.12 pri elektromodeloch s používaním večšej batérie môže dôjsť k úrazu el. prúdom....Slabší srdciari so strojčekmi "POZOR"...... č.13 pri haváriji elektromodelu veľa krát dochádza k požiaru modelu.... batérie LiPo sú dosť na to náchylné.... č.14 pri nesprávnom alebo hrubom zaobchádzaní s Lipo batériami elektromodelu dochádza v lepšom prípade k ich nafúknutiu....v tom horšom prípade môže dojsť k roztrhnutiu obalu a následnému požiaru....napr. v byte....v garáži.... č.15 v mnohých prípadoch sa stáva že dojde k vypadnutiu jedného z článkov batérie.....batéria sa stáva nepoužiteľná pre daný model....sú to ďalšie finančné výdavky....na kúpu novej batérie.... č.16 ..... konzumenti spaľovákov pokračujte ak vás niečo schopné napadne......Ak mi ešte niečo zíde na rozum tak to dopíšem....som unavený po robote a teraz ma všetko nenapadá hneď.....ale....verím že je toho určite dosť a pán "minister" spravodlivosti Atto nebude pokojne spať kým to z nás všetko nedostane..... mac spíš???....dopíš niečo.... |
|||||
vever440 modelár Příspěvků: 261 Moje modely Poslat zprávu |
celkom dobrý zoznam aj keď chyby elektropohonu sa hľadajú ťažko - za mňa pokles výkonu nadupaného akrobata bola jedna z necností ktoré sa mi nepáčili. chápem že pri bežnom lietaní to nemusí byť tak citeľné, ja som ťahal z 14S1P do 200A. - s elektrikou som lietal 5,5min vs 8,5min s benzínom, to bol aj dôvod pokusu o zmenu aby som mal viac času naučiť sa nejaké obraty počas 1 letu. takto som odchádzal z letiska s 9 letmi po 8min namiesto 5-6 letov po 5,5min. bohužiaľ doma som mal oveľa viac "maintenance" - na poruchu šupa dupa namakaného drahého ESC toho isteho typu/verzie v krátko čase spadol mac, spadol flyingislife, obaja rozbili nové drahé modely a spadol aj top elektropilot za hranicami našej veľkej krajiny a poškodil model. - 3 sady aku ma vyšli cez 900€ čo sa mi zdalo moc, ale gunter to spočítal a ak tam dám tie SLSká čo idú ako zváračka (aj keď majú logicky vyššiu hmotnosť než rovnaké Agapower kde ako jeden človek povedal musíš sa pred letom modliť ku čínskemu bohovi aby vydržali) tak pri cene benzínu a oleja to je fifty fifty odhliadnuc od servisovania spaľováku. |
|||||
palci72 modelár Příspěvků: 1056 Moje modely Poslat zprávu |
Stano ja nelietam vôbec akrobaciu ale iba také realistické polietanie...lážo plážo......Ale......keď štartujem na elektro pohon tak....pri začiatku letu mám knipel zhruba na 30% plynu.......v polovici času lietania mám knipel na 50% dráhy plynu a ku koncu lietana časového úseku mám knipel už na cca 70-75 % dráhy plynu. a to už dosť dobre stískam riťou aby som stihol.... alebo aby model vládal doletieť na pristávaciu dráhu.......lietal som asi dve sezóny s Carbon Cub Piper a s batériou 6S 5000 mA 60C....mám 2 ks bat...... dodržujem min. strop 3,5-3,6 V na článok.... Ono tých chýb na elektropohon je oveľa viac len mňa teraz ďalšie nenapadajú.....A verím že čistí zástancovia elektropohonu o nich dobre vedia len o nich mlčia lebo sa za to asi hanbia.....priznať farbu..... že to nie je až také ružové ako sa na vonkajšok zdá.....tie elektrolety až takú veľkú svetožiaru asi nemajú....ako sa o nich píše.... Dovolím si popriečiť Atto-vi a priznám pravdivo farbu aj o tom že....dokážem lietať zo žhavikom lacnejšie ako s elektromodelom.....mám to prepočítané.....a vyskúšané.... Nie je nikde napísané a ani žiadny zákon neprikazuje lietať žhavíky len na syntetické palivo......samotný Methyl a Ricín sa dá zohnať za dosť dobrú nízku cenu.... |
|||||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Zhruba pred tromi hodinami som tu dal nejaké výpočty, ohľadne elektropohonu Extry JanaP, čo je teda nosná téma tohto vlákna. To ale tunajších modelárov nezaujíma. Oveľa radšej pindajú o nejakom attovi, o jeho duševnom zdraví alebo o našich pokrívených charakteroch. Kecy, kecy a kecy. Pre niektorých je základ úspechu nenapísať nič konkrétne o modelárskej technike. A pre niekoho, keď sa to hodí, tak hocikedy zmeniť názor, prípadne každú chvíľu sa vyhovárať na niečo iné. Doteraz som sa opieral o fakty, budem v tom pokračovať aj naďalej. Najprv, dňa 4.9.2020 o 09:36 Mac mimo iné píše, samozrejme svojim typickým vľúdnym a láskavým tónom:
Na to dostane odpoveď, že to, že sa mu nechce, nie je šťastie, ale skôr pohodlnosť, a ešte výstižnejšie lenivosť. Neskôr, 9.9.2020 o 14:21 Mac naraz, a zrejme aj preňho nečakane ziťuje, že nevýhody elektropohonu nenapíše nie preto, že by sa mu nechcelo, ale:
Keď je ubezpečený, že záujem isto je, čo je dokladované opakovanými výzvami na spísanie nedostatkov elektropohonu, tak naraz Mac s prekvapením jemu vlastným ziťuje, že:
A tento človek, ktorý v priebehu jednej debaty 3-krát zmenil názor, ktorý na svoj profil s nickom Mac dal fotografiu s cudzím modelom a cudzím modelárom, čo znamená, že sa mu to evidentne chcelo, že na to mal čas a nech si každý domyslí, či a aký mal na tom záujem, tak tento človek bude iných obviňovať z pokrívených charakterov? Ale mám jedno vysvetlenie: vývrtke sa zdá, že klinec je akýsi čudný, nenormálny a isto má pokrívený charakter. |
|||||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Palči, ale veď to NIKTO nepopiera. Od začiatku (opakovane):
A do tretice:
...................................................................................... No a teraz k tomu tvojmu zoznamu. Vďaka zaň. Si jediný zo "spaľovacej komunity", ktorý to takto pojal.
Body č.1 a č.2 plne uznávam. Bod č. 3 nie. Keď spaľovací motor nesprávne nastavíš a preťažíš, tak zdochne. Body č. 4 a 5 uznávam. Bod č. 6 dúfam nemyslíš vážne. Čo mi bráni nabíjať cez servisný konektor, alebo ešte lepšie urobiť si silovú paralelku a nabíjať normálne cez ňu. Ale ono je to inak: pre spaľovákistov je tankovanie s bežiacim motorom barlička, ktorá ich má uchrániť od "patálií" (krásne slovo, som hrdý na to, že som ho v tejto debate tak "vyšľachtil" ) pri následnom štartovaní teplého motora. Takže bod č. 6 - nie. Tajne dúfam, že ani bod č. 7 nemyslíš úplne vážne, jedine že by si chcel sviežim humorom odľahčiť ťažkú atmosféru tejto debaty . Ak ešte stále hovoríme o RC modeloch, tak predpokladám, že svoj prijímač napájaš batériou a nie stlačeným vzduchom zo zásobníka pre vysúvací podvozok. Ale ak náhodou áno, tak ti "zakontrujem": Spaľovací model nedokáže lietať bez akéhokoľvej paliva na palube. Takže bod č. 7 - e-e (to akože nie). Bod č. 8: zakontrujem: Spaľovací model ak má paliva len na jednu nádrž, tak musí dlho čakať, kým si zase zalieta. Inými slovami, ak ty máš so sebou "na pľaci" paliva na niekoľko letov, tak ja mám so sebou "na pľaci" el. energie na niekoľko letov. Bod č. 8 - nie. Body č. 9 a 10 - uznávam. Bod č. 11 - sporný. Ja som vám tento bod chcel zarátať ako mínusový, lebo štartujete s modelom, ktorý má vzhľadom na svoju váhu nejaké vlastnosti a pristávate s modelom, ktorý má iné vlastnosti. A vlastne váš model v priebehu letu neustále mení váhu: "nejaký" obrat, ktorý ku koncu (keď je model ľahký) urobíte ako nič, tak na začiatku (keď je model ťažký) urobíte len-tak-tak alebo nebude taký dokonalý. Takže buď nič, alebo priznávam vám bod a nám priznávam tiež, s vyššie spomínaným odôvodnením. .................................................................................................... Ale inak, Palči, super. Som spokojný. Som spokojný aj ako minister spravodlivost . Asi dostaneš nejakú finančnú odmenu ako jediný pilot v prvej línii tejto diskusie . Finančný obnos obdržíš ihneď po predložení potvrdenia o absolvovaním testu na Covid-19, ktoré nesmie byť mladšie ako 6 mesiacov. |
|||||
mior modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
A, len tak nááááhodou, nezúčastňoval si sa v minulosti komentárov na portáli MojeHobby.cz ? A, len tak nááááhodou, nepoužíval si tam fotočku dieťaťa? A, len tak nááááhodou, nepoužíval si ju aj teraz tu, hoci inú? Vidíš, už vtedy si vyčnieval z radu. A stále vyčnievaš! Ja viem, po tom je nás kulové. Či skôr guľové? |
|||||
mior modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Prečo za všetkým vidíš spiknutie? Začudoval si sa, že sa niekomu javí byť tvoj tón tunajšej komunikácie nejaký typický, inými slovami povedomý. A tak sa mi v pamäti vynorili spomienky na spomínané fórum, na diskutéra Mac, na destkú fotočku, to som si dal dokopy s tunajšou detskou fotočkou a zrazu sa začali veci javiť v inom svetle ako doteraz. Ale opäť si sa priamej odpovedi vyhol. Tak sa nečuduj, že ľudia, ktorí majú dobrú pamäť, si potom aj bez tvojej pomoci dajú dokopy 5+5. A tebe to pripadá ako spiknutie. |
|||||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
Síce to nie je otázka na mňa, ale som v nej "pertraktovaný". Tak zareagujem. Ako som už skôr písal, že keď sa diskusia uberá "nejakým" smerom, tak hoci sa mi to nemusí páčiť, tak sa chtiac-nechtiac prispôsobím a potom aj moje odpovede sú "nejaké" (aby aj moje reakcie boli v duchu "konverzačného štýlu" mojich spoludiskutérov). Preto moja reakcia bude nasledovná: - Dodrž poradie otázok a odpovedí. Nemáš žiadne privilégium, aby si ty odpovede dostal hneď, ale ty odpovedať nemusíš a ak, tak štýlom: po tom ťa je kulové. - Moji dvaja "parťáci" (či ako by som ich mal nazvať) sa nejakým intuitívnym spôsobom zrejme nezávisle od seba dopátrali tvojich aktivít na modelárskych fórach (mám taký pocit, že JankoO to nejako vedel od samého začiatku diskusie a miorovi to asi "docvaklo" včera (9.9.2020) pred polnocou). Skús to aj ty! Ak teraz odpovieš, že ti to je fuk, tak fajn a teda nepátraj ale ani sa nepýtaj. Ak odpovieš, že nemáš čas, tak nepátraj a ani sa nepýtaj a svoj drahocenný čas venuj niečomu inému. |
|||||
macil modelár Příspěvků: 1093 Moje modely Poslat zprávu |
Ááá kovbojka pokračuje. |
|||||
Atto modelár Příspěvků: 181 Moje modely Poslat zprávu |
|
|||||
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Súhlasím s tebou. Ačkoľvek som sa viackrát pokúsil vrátiť obsah komentárov tohto vlákna k téme pohonu Extry 260 JanaP, nikoho som nepresvedčil. Vždy sa to obrátilo na kovbojku, niečie podozrenia na spiknutie, vlastne spyknutie a následnú voľnú tvorbu konšpiračných teórií. |