Výrobce: | Hyperion | Rozpětí: | 1500 mm | Hmotnost: | 2300 g |
Kategorie: | Lietadla - žhaviace | Délka: | 1200 mm | Materiál: | Preglejka, balza, fólia |
Motor: | ASP 0.52 FS |
ID Modelu: AM9956 | Zobrazeno: 13874 | Přidané: 25. 8. 2020 o 09:14 | Autor: JanoP
Autor | Zpráva | |
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Ačkoľvek má macil túžbu ďalej rýpať, nevšímajme si ho. Jojo, daj do pľacu dáke bližšie špecifikácie, dáke detaily. Čo tam bolo predtým, čím to bolo napájané, koľko to vážilo, ako dlho to lietalo a aké hodnoty očakávaš po konverzii pohonu. |
|
macil modelár Příspěvků: 1093 Moje modely Poslat zprávu |
Žeby práve macil si mal nechať skákať po hlave? Iste, lebo na výmysly sa fakt už nedá rozumne reagovať. Inak, k tvojej otázke. Skús si prečítať popis k modelu. |
|
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
A ja som tak chcel veriť tomu, že to skončilo. Ale to ty zjavne nechceš. Čo sa týka toho skákania po hlave a výmyslov, síce som tu žiadne nepostrehol a ani tebe po hlave nikto neskáče, ale možno aspoň začneš chápať tých, ktorým sa bezdôvodný pejoratívny tón a účelové výmysly nepáčia. Takže jednoznačne nedorozumenie. No a ďalšie nedorozumenie je to, že som sa pýtal na parametre modelu, ktorý tu spomenul jojo68, nie na parametre a popis modelu JanaP. |
|
mior modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Nie som pilot akrobat, ale z číreho technického záujmu by som sa chcel spýtať, že u modelu ako je táto Extra 260, aký by mal byť pomer ťahu motora k váhe modelu? |
|
jojo68 modelár Příspěvků: 213 Moje modely Poslat zprávu |
Pome sa venovat modelom. Ako som uz pisal prerabku som uz planoval davnejsie. Model uz dlho iba visel na stene neni nejak hodnotny tak preco to neskusit. Model ma rozpatie 1400mm vaha cca 2200g aj s aku. (ak sa dobre pamatam) Elektro motor +regulator 320g +aku 340g Spalovak co tam planujem dat cca 730g samozrejme este nadrz+palivo a aku Ale neocakavam nejak brutalny narast hmotnosti. No vsak uvidime ako to cele dopadne. No a preco to cele vlastne? nechcem rozvirit diskusiu ci spalovak alebo elektro nech kazdy lieta co mu vyhovuje,(mam dost modelov aj na elektro ale tam treba nabit aku a to nejaky cas zaberie) ten model planujem na polietanie v zahrade teda zvesim natankujem a lietam, prijimacove aku na moje polietanie vydrzi dlho tak to neriesim. |
|
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Jóóój, prepáč, hlboko sa ospravedlňujem, strašne ma to mrzí, ale ... Ďalšie nedorozumenie. Tým bezdôvodným pejoratívnym tónom som myslel práve teba a tvoje vyjadrenie o tom, aké má atto šťastie a ako by plakal, keby si ty napísal nevýhody elektropohonu. A účelovými výmyslami som myslel tvrdenia o tom, ako niekomu nikdy nezdochne motor vo vzduchu a že so spalovacím motorom nie sú žiadne zádrhele a že keď je kvalitný motor, tak stačí brnknúť a naskočí hneď. A tak som včera narazil na toto domáce video: https://www.youtube.com/watch?v=svhk3WIWozc Toho pána, čo štartuje motor dobre poznám a vážim si ho a nemyslím, že by mal nekvalitný motor. Ale naštartovanie spalováka je proste také a tak to autor videa v čase 0:30 radšej prestrihol. Okrem toho, dal som si tú námahu a našiel som toto: https://www.rcportal.sk/elektro-ci-zhavik--ft10695 Najviac sa mi páči ako jeden z autorov mierne pohŕdavých výrokov v tejto diskusii dáva rady začínajúcemu modelárovi, pričom vymenuje zopár nedostatkov spalovacích motorov a otvorene píše, že s elektromotorom sú menšie problémy. Takže ak niekto naraz píše, že so spalovacími motormi nie sú žiadne tzv. patálie, tak si vymýšľa, aby tým v tejto debate naplnil nejaký účel a z toho logicky vyplýva, že ak som písal o účelových výmysloch, tak som myslel práve toto. Ak sa niekomu zdá, že sa zase odkláňame od tzv. odbornej a vecnej roviny k osobnému osočovaniu, tak si všimnite, že som sa dvakrát snažil tomu zabrániť, ale tretí raz sa o to pokúšať už nebudem. Kto je na vine? Kľudne ukážte na mňa, na atto-a, na Vevera. Ak tomu veríte? |
|
mior modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Možno to zaniklo vo víre tunajších udalostí, tak to radšej zopakujem. Nie som pilot akrobat, ale z číreho technického záujmu by som sa chcel spýtať, že u modelu ako je táto Extra 260, aký by mal byť pomer ťahu motora k váhe modelu? |
|
macil modelár Příspěvků: 1093 Moje modely Poslat zprávu |
Záleží na tom, čo s tým chceš lietať. Klasickú, dynamickú akrobaciu v pohode zalietaš s pomerom ťahu k hmotnosti 0,8. Ak chceš lietať niečo, ako 3D, s pomerom 1,2 sa už dá, ale 1,5 je pohodlnejšie. |
|
mior modelár Příspěvků: 165 Moje modely Poslat zprávu |
Vďaka, cenná informácia. Ale poďme to ešte bližšie špecifikovať. JanoP je +/- pár rokov tá istá veková skupina ako ja. Ako Jana poznám, je to seriózny človek v zrelom veku, ktorý už nejaké bláznoviny robiť nepotrebuje, takže myslíš, že by stačil pomer tak 0,8 až do 1,0 na takú ranno seniorsku akrobaciu? |
|
macil modelár Příspěvků: 1093 Moje modely Poslat zprávu |
Myslím, že áno. |
|
Janko-O modelár Příspěvků: 106 Moje modely Poslat zprávu |
Už pár dní popri inej činnosti premýšľam nad tým JanoP-ovým pôvodným pohonom. Trápi ma to, že tu nesedí teória s praxou a to ma dosť irituje, pretože u elektropohonu je možné kadečo pomerne presne odhadnúť, alebo vypočítať, prípadne nasimulovať. Nadhodím, čo mám na mysli. Elektromotor triedy 35, konkrétne 3520 s Kv 730, ako mal JanoP v Extre, naozaj pomerne veľká vrtuľa APC 14x7 a to celé napájané 4-článkom LiPol, to by malo dať ťah nie menej ako 2000 gramov. Skôr si myslím, že by to malo byť viac. A to by podľa macilových koeficientov v pohode malo JanoviP stačiť na akrobaciu. Ale JanoviP sa to zdalo byť slabé. Jedine že by motor bol nejaký pošahaný, čomu príliš neverím, alebo je LiPolka mäkká - má veľký vnútorný odpor. Keď budem mať trochu času, skúsim to hodiť do počítača, čo na to povedia kadejaké tie Calcy. |
|
mac modelár Příspěvků: 940 Moje modely Poslat zprávu |
no vidis, este chvilu a napisete si tie nevyhody elektropohonu aj sami (mimochodom, tato patalia sa spalovacieho pohonu netyka) |
|
vever440 modelár Příspěvků: 261 Moje modely Poslat zprávu |
|
|
mac modelár Příspěvků: 940 Moje modely Poslat zprávu |
ano, ani tato patalia sa netyka spalovacieho pohonu |
|
gunter modelár Příspěvků: 130 Moje modely Poslat zprávu |
Stano, zhorel (regulátor), to máš pravdu, ale zhorel mojou blbosťou. Pretože, keď niekomu vypadáva motor zo synchronizácie, tak pristane a zmení nastavenie regulátora. Ja som to neurobil a lietal som ďalej. A nie jeden let, ale rovno tri a až v tom treťom zhorel. Keď niekedy najdeš odvahu ( ) a prídeš do Neveríc, uvidíš model lietať o5. Mišo MAC, okrem toho že si SPROSTÝ, si aj ZLODEJ. Ako profilovku, maš teraz moju fotku. Nerád sa zapájam do tejto nezmyselnej diskusie, ale so spalovákmi, (detonak, metyl 2-T), som lietal 28 rokov, od 1,5ccm po 26ccm, MVVS, WEBRA, OS MAX. S elektrikou lietam 14 rokov, od 2S v EPP po 12S v 2,4m . Za tých 14 rokov som mal s elektrikou 5x problem. Pri spalovákoch, som mal každý rok 5x problém. |