autor | zpráva |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
No skopku 7x6 na ten motor a 3s lipo či 4s A123, určite nie, ale možno na 2s lipo by to stačilo a bolo OK. Ono to je o tom, že tak malý motorček len pri vysokom KV, asi ideálne práve ten čo má 2200, má malý odpor vinutia a vďaka tomu nemá veľké straty pri prechode prúdu - vydrží aj 30A, to je na 50g obežku motor až nonsense. Keby mal KV menšie, mal by aj nutne vyšší odpor a celý výkon by musel byť nižší, inak by sa upiekol. Zase ešte vyššie KV znamená že musí byť ešte menšia vrtuľa alebo by bol už nezmyselne vysoký výkon.. Toto sa mi jednoducho na 11-12V (3s lipo alebo 4s A123) osvedčilo ako "akurát", s 6" vrtuľkou to už aj dosť ťahá a hlavne aj maxmálna rýchlosť letu je pekná (tá sa dá doladiť stúpaním vrtule, normálne je asi 6x4 ale pre čistý model s malým odporom aj 6x5 a aj naopak ak to chce niekto pomalšie alebo má tučnejší model tak možno aj 6x3), a ešte to nie je až tak prehnané. Možno naozaj by začiatočník mohol použiť menšie napätie, a učiť sa na 2s Lipo - to by mohol nechať aj plastovú sklopku. Osobne lietam na A123 baterky lebo nie sú zďaleka tak háklivé na všetko ako lipolky, tak na 3s by to mohla byť super kombinácia, majú trochu viac než 2s lipo. Ono to je ešte aj o regulátore a jeho BEC - keď sú tam 4 servá tak z 3s lipo by sa bez chladenia mohol prehrievať, ale na 2s lipo či 3s A123 je ešte úplne v pohode. Ten motor točí na 3s lipo takmer 20tis rpm, tak aj pri nejakých 6x3 listoch na sklopke opatrne, aby to neroztrhlo list či kužel, a niekoho neprepichol list (raz som to pichol roztočené do zeme, na inom modeli, a list z APC-E 6x5 čo je tenké ľahké nič, preletel potiahnutým krídlom z EPP a vrstvami pásky aj sklom vyztuženýmni, akoby tam nič nebolo, a to dosť šikmo po dĺžke, zostala len 20cm diera ..) Šelak ani nič profesionálne nemám ani nepoznám. Malo by to aj držať mechanicky, aby sa niektorý vodič nepohyboval (v magnetickom poli pôsobí na každý kúsok drátu sila) a keby to o seba šúchalo tak je len otázka času kedy sa prederie izolácia a urobí medzizáviťák. Najčastejšie buď vyberiem ložiská alebo na ne dám tavné lepidlo aby sa do nich nedostal epoxy, a úplne surovo to prelejem laminovacím letoxitom. Ale ten asi nie je úplne ideálny lebo je po vytvrdení príliš krehký... No mne to funguje. A zas vďaka tomu že má malú viskozitu (tečie ako voda), dostane sa úplne všade možno aj medzi plechy statoru, a nechá tenkú vrstvu, to je len dobre.. A práve vďaka tomu že je tak riedky ho dám aj na rotor na magnety (to je samozrejme vybraté von), a kým začne hustnúť prakticky všetko vytečie a nestalo sa mi že by spôsobil nerovnováhu (to by pri tých otáčkach bol problém s vibráciami). |
Juro27 modelár Příspěvků: 409 Moje modely Poslat zprávu |
Dobrý deň, takže čo by podla Vás bolo rozumnejšie riešenie, použiť 3- článok, silnejší motor a menšiu vrtulu, alebo ponechať pôvodnú vrtulu, použiť 2- článok a menej výkonný motor. P.S. s kúpou menšej sklopky nemám problém, originálna by sa možno v budúcnosti "posunula" do nejakého iného lietadla. |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
ja som to myslel tak že ono to je oboje s rovnakým motorom a dokonca aj rovnakým reglom (25 až 30A by sa zišlo..). To čo chceš si Ty vyber, stíhačku alebo cvičný model? Podľa toho len baterku vymeníš... A niečo medzi to je na 3s A123. Ale na 2s, ak nie si skúsený pilot, Ti bude bohate stačiť, aj si ešte možno radšej dáš menšiu vrtuľu než 7x6. |
Juro27 modelár Příspěvků: 409 Moje modely Poslat zprávu |
No mne išlo skôr o to, mať nejakú výkonovú rezervu, ktorá by ma prípadne "vytiahla z problémov" a beriem to skôr tak, že otáčky sa dajú ubrať vždy, ale ak má človek slabší motor tak je tam tá rezerva predsa len menšia a tiež mi išlo o to, aby som ten motor mohol neskôr použiť prípadne aj do niečoho ďalšieho, napr. do nejakého hornoplošníka z bublín... Ale samozrejme nie som zrovna skúsený a preto si dám poradiť... |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
300W na vrtuli už ani nie je celkom že rezerva na vyťahovanie z problémov.. Ale ak z toho chceš visolet čo poletí krokom a bude mať statický ťah na visenie, tak to máš chybu vo výbere modelu - veľká pomalá vrtuľa tam jednoducho nevojde.. |
Juro27 modelár Příspěvků: 409 Moje modely Poslat zprávu |
aha, pardon, v motoroch sa nevyznám, takže potom sa budem musieť poohliadnuť po nejakom inom motore, pretože tých 300W je už naozaj "trochu" veľa. Takže pre mňa (ako začiatočníka) by bola asi najschodnejšia cesta napr. konbinácia 2s Li- pol, originálnej sklopky 7x6 a napr.http://modelhobby.sk/redrock-221211-62g-1000otv-275w-p-177404.html tento motor? |
Bumpy_SK modelár Příspěvků: 1301 Moje modely Poslat zprávu |
s tym ti to letiet nebude. skor by som tam dal nieco take ako si dal (2212 alebo aj 2826-2830) s kv tak 1600 a 3s |
Juro27 modelár Příspěvků: 409 Moje modely Poslat zprávu |
aha, ďakujem za rýchlu odpoveď. Ešte by som mal jednu otázku. Z hladisky životnosti osky motora pri pádoch je rozumnejšie čo, nechať tam pôvodný unášač a vrtuľu, alebo kúpiť nesklopnú vrtuľu rovnakých parametrov a použiť gumičkový unášač? za všetky odpovede vopred ďakujem a prajem pekný deň |
Bumpy_SK modelár Příspěvků: 1301 Moje modely Poslat zprávu |
neviem ako by si dokazal ohnut hriadelku, snad len letom na chrbte pod plynom a naslednym padom. to by ti asi nepomohol ani gumickovy unasac |
skylark modelár Příspěvků: 1454 Moje modely Poslat zprávu |
Gumičkový unášač na vysokoobrátkový motor by som nedával, naviac pri tlačnom pohone ti naozaj veľmi nehrozí nehoda, ktorá môže poškodiť vrtuľu/motor, ako podotkol aj Bumpy_SK... Čo sa týka pohonu, tak ja sa síce do toho tak odborne nevkladám ako coro, ja by som na to išiel logikou osvedčených setupov, tzn. zistím si čo tam ide do originál EasyStara, príp. použiť to čo sa dáva do Bety. Ja mám v Bete vrtuľu 6x4 a originál motor, ale neviem, čo je zač (rozmer a kV, bol tam namontovaný a funguje, tak som po tom ani nepátral...). S týmto osadením Beta aj EasyStar lieta zaručene dobre (reg 25 - 30A, 3S baterka, 6x4 vrtuľa, motor podľa Bety). |
Juro27 modelár Příspěvků: 409 Moje modely Poslat zprávu |
aha, takže nemám čo riešiť, nechám tam tú pôvodnú vrtuľu... |
skylark modelár Příspěvků: 1454 Moje modely Poslat zprávu |
... a ešte tu máš k tomu pekný článok http://ok-rimr.com/cs/jak-na-to/multiplex-easy-star-ii/214-es2-jaky-motor/ |
Juro27 modelár Příspěvků: 409 Moje modely Poslat zprávu |
sky lark, túto stránku mám síce prečítanú, ale aj tak ďakujem veľmi pekne za odkaz... dobrý deň, čo je podľa Vás pre začínajúceho pilota lepšie, zakúpiť kompletne osadenú Easystar , alebo kúpiť len kit a dať si doň vlastnú elektroniku? Zaujímala by ma hlavne otázka kvality setovej elektroniky, je to len elektronika na "jedno použitie", alebo je pomerne kvalitná a vydrží? za všetky odpovede vopred ďakujem a prajem pekný deň |
coro modelár Příspěvků: 886 Moje modely Poslat zprávu |
Konkrétne u Multiplexu by som povedal že setové vybavenie je dosť kvalitné (na to že to je set až prekvapivo). Však ani nie je úplne zadarmo. Výhodnejšie finančne, to je asi kúpiť si elektroniku vlastnú, ale tu je treba opatrne vyberať - aby nebola ani šmejdová (servá čo nedržia polohu, regl so slabým BEC a príjmač čo každých 10 letov zamrzne a nechá to padnúť.....), ale ani nestála 2x toľko čo je tá cena za set (alebo aj 3x, keby sa tu kúpili po jednom naozaj kvalitné komponenty...! ) |
juraj.jurej modelár Příspěvků: 172 Moje modely Poslat zprávu |
Tomu Jojo97 som vyberal túto výbavu, ale s ním sa nedá baviť. A ver tomu, že som si na tom dal záležať. (v rámci jeho financii). Pozri si tie jeho (moje odkazy) : https://www.rcportal.sk/osadenie-easy-starr-ii-ft6822 |